چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

جمهوری اسلامی یک واحد توپخانه ایی در استان “کُردستان”مستقر می کند

فرمانده واحد 33 نیروی توپخانه ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: یک نیروی توپخانه ای در استان “کُردستان” و در مرز با عراق مستقر می کند.

سایت حکومتی ایرنا از جانب “محسن آذر افروز” فرمانده واحد 33 توپخانه ایی جمهوری اسلامی اعلام کرده است وظیفه این نیروها نظارت بر هر گونه تهدید منطقه ای در سنوورهای غربی ایران است.

وی همچنین افزوده است: بعد از نزدیک شدن نیروهای داعش به مرز ایران, واحد 33 توپخانه ایی در مرزهای عراق استقرار یافتند برای حفاظت از استان های “کرمانشاه, ایلام و کُردستان”.

این واحد توپخانه ایی جمهوری اسلامی بعد از اتمام جنگ 8 ساله مابین ایران و عراق در سال 1367 خورشیدی, در تهران مستقر شدند, اما به گفته “محسن آذر افروز” اکنون وضعیت به گونه ایست که باید این واحد را به کُردستان انتقال دهیم.

این فرمانده سپاه پاسداران همچنین می گوید: قبلا موصل برای ایران نقش خط ارتباط به سوریه بود, اما بعد از تصرف این شهر از طرف داعش, برای ما عیان شد که منظور از این حملات ایران است.

لازم به ذکر است: طی 36 سال حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران, هر بار با یک بهانه کُردستان میلیتاریزه و امنیتی می شود و اصلی ترین دلیل انتقال نیروهای حکومتی به کُردستان مقابله با نیروهای مبارز و انقلابی کُردستان است و این بار نیز دور از انتظار نیست, که به بهانه حظور داعش در منطقه این واحد توپخانه ایی به کُردستان انتقال یابد.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.