چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

نشر کتاب های مذهبی با اندیشه های افراطی که جوانان را به سوی گروه های تروریستی سوق می دهند, در اقلیم کُردستان_عراق افزایش یافته و مسئولان حکومتی نیز این مسئله را به ویروس خوابیده تشبیه می کنند و بیدار شدن این ویروس را برای جامعه کردستان فاجعه تلقی می کنند, وزارت فرهنگ (رؤشنبیری) می گوید این پیشگیری پدیده از کنترل آنها خارج شده است.

کارشناسان بر این باورند, پیشگیری از نشر این کتاب ها که بوی افراط می دهند مشکل است, زیرا اکنون شبکه های اجتماعی و خدمات اینترنتی به یک کتابخانه مهیا و می تواند هر کتابی را برجسته و فراهم سازد.

بنا به آمارهای غیر رسمی طی 2 سال اخیر 500 جوان از اقلیم کُردستان_عراق به گروه داعش ملحق شده و تا کنون 150 تن از آنان کشده شده و 50 تن نیز به کُردستان بازگشته اند. مسئولان حکومتی وجود چند کتاب در بازار و مساجد دلیل اصلی پیوستن این جوانان به داعش قلمداد می شود.

همچنین یکی از فعالین مدنی کُردستان ایران بر این باور است, که در این بخش از کُردستان نیز تا کنون حدود 100 جوان به داعش ملحق شده اند و تعداد از آنان نیز کشته شده اند.

این در حالیست, که جریانات افراطی اسلامی در کُردستان ایران به صورت آشکارا تبلیغات خود را بین مردم تشریح کرده و شهروندان را مورد تهدید قرار می دهند که به هیچ وجه نباید در مورد موجودیت خدا بحثی به میان آورند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.