سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

از هر 5 ازدواج در استان کُردستان یکی به طلاق کشیده می شود

آمارهای اعلام شده از سوی سازمان های متولی نشان می دهد در طول كمتر از يك دهه اخير ميزان طلاق در كردستان دو برابر شده است و تمامی برنامه های اجرا شده نيز باعث کاهش آن نشده است.

بنا بر امارهای رسمی روند افزایشی آمار طلاق در كنار كاهش ازدواج كه با افزایش سن ازدواج نیز همراه بوده است از جمله مشكلاتی است كه این روزها در همه‌ی ایران بویژه‌ در كردستان وجود دارد و تمامی برنامه های اجرا شده از سوی سازمان های مسئول در این زمینه تاكنون هیچ نتجیه مشخصی به دنبال نداشته است.

 

آمارهای كشوری طی یك دهه اخیر نشان می دهد كه استان سنندج همواره جزو هفت استان برتر در زمینه طلاق است و هر چند كه در این مدت مسئولان ادارات و سازمان های دولتی بارها تغییر كرده اند ولی شیب افزایشی طلاق در این استان همچنان ادامه داشته و یك برنامه كلی برای كنترل، مهار و مقابله با این پدیده مخرب كه باعث فروپاشی نهاد خانواده است، صورت نگرفته است.

 

بنا بر گزارش ثبت احوال در سال جاری بیش از دو هزار مورد طلاق در سنندج ثبت شده و به ازای هر 5  ازدواج ثبت شده در استان یک طلاق اتفاق افتاده است. همچنین میانگین سن ازدواج در مردان استان سندج ۲۷ سال و میانگین سن ازدواج در زنان ۲۳ سال است.

 

سوی سید صباح قریشی، مدیر كل ثبت احوال سنندج با بیان اینكه طلاق پیامدهای مخربی برای جامعه به دنبال دارد، افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد از كودكانی كه در مراكز تحت پوشش بهزیستی در انندج نگهداری می شوند نتیجه طلاق هستن.

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.