سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

افزایش قیمت خروراک در 8 سال به میزان 575 درصدی در ایران

 در فاصله سال‌های ٨٤ تا ٩٢ هزینه خوراک و هزینه زندگی در ایران تحت زمامداری رژیم اسلامی به ترتیب ٥٧٥ و ٤٩٠ درصد رشد داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های نزدیک به رژیم که روز جمعه ١٩ دیماه انتشار یافت، مجلس رژیم ایران عامل اصلی عقب ماندن حقوق کارگزان از تورم ٢٥% در ایران می‌باشد.

بر طبق این گزارش در طی سال‌های اخیر کاهش قدرت خرید، کاهش تقاضا و در کنار آن کاهش عرضه، ظرفیت تولید و سطح اشتغال آغاز بحران تورم، رکورد در صنعت و افزایش تورم ناشی از رکود و بحران کاهش قدرت پول ایران از جمله بوده‌اند که موجب بازماندن جامعه‌ی کارگری با آنها مواجه شده است.

بر طبق این گزارش هزینه ماهانه یک خانواده چهار نفره کارگری از ماهانه ٥٥٨ هزار و ٥٧٥ تومان در سال ٨٤ بە ٧٣٢ هزار و ٥٨٧ تومان در سال ٩٢ رسیدە کە رشد ٤٩٠ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین میانگین هزینه مواد خوراکی از ماهانه ۱۲۴ هزار و ۸۳۲ تومان در سال ۸۴ به ۷۱۷ هزار و ۸۰۶ تومان در سال ۹۲ رسید که نشان دهنده ۵۷۵ درصد رشد در هزینه‌های خوراکی است. میانگین شاخص اجاره مسکن نیز رشد ۳۶۰ درصدی داشته است.

این گزارش با اشاره به آخرین آمار بانک مرکزی ایران نرخ تورم ماهانه را ١،٩ درصد اعلام کرده است که بیشترین میزان در یک سال و نیم گذشته محسوب می‌شود.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.