سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

کشف و ضبط بیش از 16 هزار بطری مشروب الکلی در “کرمانشاه”

در یک ماه گذشته بیش از شش هزار بطری انواع مشروبات الکلی در مرزهای استان کرمانشاه توسط نهادهای مرتبط توقیف گردیده است.

فرمانداری کرمانشاه از کشف و ضبط محموله‌های بزرگی از مشروبات الکلی در کرمانشاه خبر داده و گسترش مواد الکلی را در نتیجه‌ی توطئه دشمنان غرب تلقی کرده است.

فرمانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه تا زمانی مردم و روحانیون، همکاری و تعامل با یکدیگر نداشته باشند این معضل ریشه‌کن نخواهد شد در نامه‌ای به اداره‌ی اماکن اظهار داشته است: دشمن از ترفندهای گوناگون به منظور تولید و قاچاق کالاهای نامشروع استفاده و باید برای کاهش این معضل در منطقه تلاش و چاره اندیشی کرد.

در همین ارتباط ادار‌ه‌ی تعزیرات کرمانشاه از رسیدگی و مخدومه شدن بیش از ۱۷هزار و ۳۰۰ پرونده‌ی تعزیراتی خبر داده واعلام داشته است: در هشت ماه سال جاری در سه حوزه‌ی کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز این میزان از پرونده‌ها رسیدگی و مخدوم گردیده که پرونده‌های ورودی در حوزه‌ی بهداشت و درمان و دارو ۴۹ درصد افزایش یافته است.

حمل و فروش مشروبات الکلی، طبق قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب شده و کسانی که در این ارتباط بازداشت می‌گردند به زندان‌های طولانی مدت و جریمه‌های سنگین نقدی محکوم می‌شوند.

لازم به یادآوریست: در تمامی مرزهای کردستان به دلیل فقدان کار و پیشه مناسب, مردم به شغل کاذب و پر مخاطره کولبری و کاسبکاری در نوارهای مرزی روی می آوردند و به همین دلیل هر روزه از طرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مورد یورش قرار می گیرند و متحمل خسارات جانی و مالی فرآوانی می شوند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.