چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

وضعیت نامطلوب جسمانی”محمد حسین رضایی” زندانی سیاسی کُرد

این عکسها شب گذشته به “زاگرس پست” رسیده و متعلق به زندانی سیاسی کُرد “محمد حسین رضایی (خسرو) می باشد که گفته می شود، اکنون در وضعیت نامطلوبی جسمانی بسر می برد.

 

بر پایه گزارش رسیده به “زاگرس پست”، محمد حسین رضایی(خسرو) ، در خردادماه سال ۹۰ به همراه فخرالدین فرجی (فردین)، چنگیز قدم خیر و ایوب اسدی به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شدند و اکنون این زندانی سیاسی به دلیل آنکه در زمان بازداشت مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، در وضعیت نامطلوب جسمانی بسر می برد و دچار عفوت شده است.

 

محمد حسین تا کنون چندین بار در اعتراض به وضعیت نامطلوب جسمی خود دست به اعتراض زده و سال گذشته نیز در راستای همین اعتراظات و بی توجهی مسئولین زندان مدتی را در اعتصاب غذا سپری کرده بود.

 

این چهار زندانی سیاسی در دادگاه شهر سنندج به اتهام ارتباط با ” كومەلە” دادگاهی شدند، که محمد حسین رضایی به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان میناب، چنگیز قدم خیر ۴۰ سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان، فردین فرجی به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان طبس و ایوب اسدی به ۲۰ سال زندان و تبعید به زندان کاشمر محکوم شدند.

 

محمد حسین رضایی بعدا به دلیل داشتن پرونده باز قبلی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۵ سال دیگر حبس محکوم شد و مجموعا به ۴۵ سال حبس محکوم شده است. این زندانی در اواخر فروردین ماه ۹۲ بعد از قطعی شدن حکم از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.