ربودن و دادگایی کردن 2 فعال عقیدتی کُرد

شورای مدیریت مکتب قرآن اعلام کرده، که یکی از اعضایش به نام “حسین ابراهیمی” در نزدیکی روستای “آختتر” توسط لباس شخصی‌های مسلح ربوده شده است.
این فعال عقیدتی به هنگام اتمام کوهنوردی در ١٠ کیلومتری بوکان ـ مهاباد از سوی ٥ “مأمور” مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و سپس به “بازداشتگاه” انتقال می‌یابد.
منبع یادشده از ٣ ساعت “شکنجه و بازجویی” این عضو مکتب قرآن خبر داد و عنوان می‌کند که این شهروند کُرد با چشمان بسته در “خیابان امید” رها می‌شود.
تاکنون از هویت افرادی که اقدام به ربایش حسین ابراهیمی اطلاع دقیقی در دست نمی‌باشد ولی طی ماه‌های اخیر ده‌ها عضو مکتب قرآن به ادارات اطلاعات در شهرهای کُردستان احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.
همچنین خبر دیگری حاکی از آن است، که “ابراهیم قدیری” كه در اوایل سال ١٣٩٣ در شهر مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، چند روز پیش در دادگاه جمهوری اسلامی این شهر، به اتهام فعالیت‌های عقیدتی و حمایت از زندانیان عقیدتی اهل سنت در زندان رجایی شهر، به 5 سال زندان محكوم شده است.
گفته شده ماموستا ابراهیم قدیری پیش‌تر در اسفندماه ١٣٨٩ بازداشت و در شعبه ٢٨ دادگاه تهران به دو سال زندان محکوم شده بود. وی پس از سپری کردن این حکم در زندان رجایی شهر، در زمستان ١٣٩٢ از زندان رجایی شهر آزاد شد.
بیش‌تر زندانیان عقیدتی اهل سنت در بازداشتگاه‌های اطلاعات و در زندان‌های شهرستان‌ها نگهداری می‌شوند. با وجود بیش از ۲۰۰ زندانی عقیدتی اهل سنت کرد در زندان‌های ایران، کماکان زندان رجایی شهر کرج با ۸۰ زندانی، بیش‌ترین تعداد زندانیان اعدامی از فعالان اهل سنت را در خود جای داده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.