سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

بازداشت و بی خبری از وضعیت 9 شهروند کُرد

نیروهای اطلاعات جمهوری اسلامی در شهر تهران، ٣ دانشجوی دختری کُرد را بازداشت کردند.

بنا به گزارش رسیده به “زاگرس پست”، “شیلان و کوثر رحمانی‌پور” اهل شهرستان بوکان و “چنور عباسی” اهل شهرستان سنندج ٣ دانشجوی کُرد بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی و اطلاتی در شهر تهران می‌باشند.

این دانشجویان بدون اطلاع قبلی و بدون ارائه هیچ مجوز قضایی روز پنجشنبه 11 دیماه، بعد از حمله نیروهای امنیتی به محل سکونتشان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

نیروهای امنیتی برخی از وسایل شخصی این دانشجویان دختر کُرد را به خود برده‌اند.

این ٣ دانشجوی دختر بازداشت شده حدود ٢ هفته پیش و بهمراه ١٨ فعال مدنی و حقوق بشر دیگر کُرد، نسبت به وضعیت نامناسب تعدادی از فعالین سیاسی و فرهنگی زن که در زندان‌های ایران محبوس هستند به علی خامنه‌ای و کمیسیون اصل ٩٠ مجلس جمهوری اسلامی ارسال کرده بودند.

از طرف دیگر”شورش آینه بوکانی و سالار سعیدی” که روز یک‌شنبه ۱۳ مهر ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات اورمیه منتقل شدند.

همچنین 4 شهروند اهل شهرهای بوکان و مهاباد از طرف نیروهای جمهوری اسلامی در شهر میاندواب دستگیر شده اند.

نام این 4 شهروند کُرد که طی 10 روز گذشته بازداشت شده اند بدین تربیب می باشد: “سلیمان کُردی” فرزند رحمان، “کیوان طاهازاده” فرزند عثمان، “کمال احمدزاده” فرزند رحیم از اهالی روستای “گامیش گولی” از توابع منطقه آله‌شین بوکان و “هلمت” فرزند محمد اهل روستای “قرگل” از توابع منطقه “چومی مجیدخان” بوکان اعلام کرد که توسط نیروهای اطلاعاتی میاندوآب بازداشت گردیدند.

این دو شهروند با وجود گذشت چهار ماه همچنان در سلول انفرادی و بدون هیچ خبری نگهداری می‌شوند.از اتهاماتی که به این دو شهروند مهابادی وارد شده و محل نگهداری آنها اطلاع دقیقی بدست نیامده است.

 

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.