چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

کرمانشاه در صدر بیکارترین استان های ایران است

در طول یک سال و نیم گذشته، نرخ بیکاری در استان “کرمانشاه” با افزایش ٥ درصدی، رکورد بی‌کارترین استان کشور را شکست.

استاندار کرمانشاه ضمن اينكه معظل بیکاری را متوجه مسئولین کرده و می گوید: نرخ بیکاری در استان کرمانشاه طی مدت پایانی پاییز امسال به ١٥.٣درصد رسید که اختلاف ٤.٨ درصدی نسبت به تابستان ٩٢ با واژه‌ی “وحشتناک” توصیف گردید.

همزمان با توصیفات ابراهیم رضایی بابادی، نماینده‌ی اسلام آبادغرب در مجلس اسلامی، پرداختن به “مسائل حاشیه‌ای” و “نگرش سیاسی” به مسائل و مشکلات استان را عامل بروز موج بیکاری در استان دانست.

علی جلیلیان به مهر گفته است: در چنین شرایطی که مدیریت استان پویایی و شادابی لازم برای عبور از بحران‌ها را ندارد نمی‌توان تعجب کرد که کرمانشاه در صدر بیکارترین استان‌های کشور قرار گیرد.
بر اساس آمار رسمی سازمان آمار جمهوری اسلامی در پایان تابستان ۹۲ با نرخ بیکاری ۱۰.۵ درصدی در رده پانزدهم جدول استانهای بیکار در کشور قرار داشت.

همچنین یک کارشناس اقتصادی می‌گوید که نگرش‌های جناحی و حزبی موجب بی‌مهری برخی مدیران به پروژه‌ها شده و همزمان از نبود یک “سند جامع و کامل” برای اشتغالزایی در استان کرمانشاه خبر داد.

فرهاد سهرابی در پایان گفت: پیش‌بینی از آینده شغلی برای استان کرمانشاه وجود ندارد.

معرفی کرمانشاه به عنوان بی‌کارترین استان ایران در حالی است که بر اساس آمار رسمی سازمان آمار در پایان تابستان ۹۲ با نرخ بیکاری ۱۰.۵ درصدی در رده پانزدهم جدول استانهای بیکار در کشور قرار داشت.

همچنین مقامات حکومتی از استان کرمانشاه به عنوان استراتژی‌ترین استان غربی ایران یاد می‌کنند که پتانسیل اشتغال‌زایی جوانان را در حوزه کشاورزی، ترانزیت کالا و غیره دارد و بیش از 50 درصدی صادرات کشور به عراق از طریق کرمانشاه و بازارچه مرزی پرویز خان انجام می‌شود.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.