سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

“مریوان”دومین شهر بی سواد استان کردستان است

 مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: مریوان از نظر دارا بودن آمار بی‌سوادی رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرگزاری های داخلی، “محمد ویسی‌ناد” دیروز در جلسه هماهنگی سوادآموزی شهرستان مریوان اظهار کرد: در کردستان طبق آخرین آمارهای حاصله از سرشماری‌هایی که انجام گرفته است جمعیت زیادی از مشکل بی‌سوادی رنج می‌برند.

وی عنوان کرد : بر طبق آخرین داده‌های موجود در استان بیش از 268 هزار نفر بی‌سواد وجود دارد که از این تعداد سهم شهرستان مریوان بیش از 10 هزار نفر است.

وی افزود: فقر اقتصادی و اجتماعی و همچنین فقر فرهنگی، از مهم‌ترین دلایل جاماندگی از تحصیل، بی‌سواد و عدم رغبت افراد و شهروندان این شهرستان برای ادامه تحصیل و کسب دانش از مراکز علمیه است.

وی تصریح کرد : میزان بی‌سوادی در استان برطبق آمارهای موجود در سال 90 بیش از 119 هزار و 17 نفر بوده، که متاسفانه هرساله نیز بر این تعداد افزوده می‌شود.

ویسی‌ناد با اشاره به این نکته که در طول سال‌های اخیر به دلایلی بر جمعیت بی‌سوادی استان به ویژه شهرستان‌هایی همچون مریوان افزوده شده است ادامه داد: انسداد مبادی بی‌سوادی یکی از مهم‌ترین راهکارهای موجود در مقابله با بی‌سوادی است.

وی با عنوان این نکته که میانگین کلاس درسی کشور 7.3 کلاس درسی است اظهار داشت: میانگین سوادآموزی در شهرستان مریوان بیش از 6 کلاس درسی است که متاسفانه رقمی قابل قبولی نیست، به گفته وی این میانگین در بسیار از کشورهای بیش از 11 کلاس درسی است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.