سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

بلاتکلیفی 7 زندانی و احضار 3 فعال عقیدتی کُرد

هفت زندانی عقیدتی اهل شهر “مهاباد” از اواسط آذرماه ٨٨ اقدام به بازداشت آنان گردیده و در این مدت بارها به دادگاه احضار شده‌اند.

این زندانیان تاکنون رسماً به هیچ اتهام احتمالی متهم نشده‌اند و نهادهای امنیتی درصدد تهدید و اعمال فشار بر فعالان مذهبی جهت امضای اقرارنامه‌ی منتسب به آنها می‌باشد.

“ایوب کریمی فرزند عمر، انور خضری فرزند محمد، داود عبداللهی فرزند محمود، کامران شیخه فرزند علی، خسرو بشارت فرزند عبدالله، قاسم ابسته فرزند مصطفی و فرهاد سلیمی فرزند مجید” اسامی زندانیان کُرد سنی‌مذهب محبوس در سالن ١٠ رجایی‌شهر کرج هستند.

همچنین سه عضو جریان اسلامگرای مکتب قرآن، روز گذشته به اداره‌ی اطلاعات شهرهای سنندج و بانه احضار گردیده‌اند.

“مجید رحمان” در بانه و “فواد شوکتیار و وریا خسروی” در شهر سنندج سه تن از اعضای شورای مکتب قرآن هستند که تحت بازجویی مأموران امنیتی حکومت اسلامی ایران قرار گرفته بودند.

فعالیت مکتب قرآن در کانون بحث‌های بازجویان اداره اطلاعات با این پیروان “احمد مفتی‌زاده” در کُردستان عنوان شده که در سال جاری بیش از بیست تن به نهادهای امنیتی احضار شده‌اند وغالبا اعضای بعد از چند ساعت بازجویی، آزاد شده‌اند.

شایان ذکر است، “احمد مفتی زاده” از بنانگذاران جریان موسوم به “پیشمرگان مسلمان” است، که بعدا اکثر نیروهای این سازمان به عوامل جمهوری اسلامی بدل گشته و علیه فعالین جنبش کُردستان دست به فعالیت و ضدیت زدند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.