سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

احضار و اخراج 71 کارگر کُرد

دادگاه عمومی تکاب درپی شکایت کارفرما معدن طلای آق‌دره، ١١ کارگر اخراج شده این واحد معدنی را احضار کرد.

“خبرگزاری حکومتیایلنا” هویت کارگران احضار شده را یوسف کاووسی، عباس آذر، محمد خسروی، منصور دخ، خلیل عظیمی، فاتح رحیمی، ایوب مولودی، رضا بهاری، رضا یوسفی، عابد رحمانی و عطااله صبوری اعلام کرد، اما تاکنون دلیل احضار نامعلوم می باشد.

روز شنبه ششم دی‌ماه، شماری از کارگران معدن آق‌دره در اعتراض به اخراج ٣٥٠ نفر از کارگران این معدن دست به تجمع زده بودند.
این تجمع که تا ساعت ٨ شب ادامه داشت، ٤٠ نفر از کارگران “تعدیلی” که همگی از روستای آق دره علیا بودند نسبت به تعدیل نیروهای فصلی اعتراض و خواستار بکارگیری مجدد شدند.
روز شنبه ششم دی‌ماه، شماری از کارگران معدن آق‌دره در اعتراض به اخراج ٣٥٠ نفر از کارگران این معدن دست به تجمع زده بودند و سه کارگر در اعتراض به از دست دادن شغل‌شان در محوطه‌ی معدن اقدام به خودکشی، اما توسط همکاران خود نجات و به بیمارستان انتقال یافتند.

 

همچنین از طرفی دیگر” کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری” اعلام کرده است، شرکت “نیما سازگستر” که پیمانکار پروژه مسکن مهر در شهرک “دگاریان” شهر “سنندج” را بر عهده دارد حقوق 2 ماه کاران این شرکت را پرداخت نکرده و 60 کارگر را به بهانه نبود بودجه اخراج کرده است.

 

این شرکت تاریخ یک دی ماه اعلام کرده بود که به اعتراض کارگران رسیدگی می کند و پروژه 1700 واحدی مسکن مهر را تا 6 روز دیگر راه اندازی می کند, اما اکنون پس از گذشت 10 روز همچنان این پروژه در تعطیلی بسر می برد و 60 تن از کارگران آن که سابقه 3 تا 5 سال کار را دارا می باشند, از کار خود اخراج شده اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.