چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

پلیس ترکیه 167 دانشجوی دیگر کُرد را بازداشت کرد

نژادپرستان و پلیس تركيه به جمعیت دانشجویان کردی که در دانشگاه «چوکوروا» مراسمی برای یادبود قتل‌عام کردهای روبوسکی برگزار کردند, یورش بردند و 167 دانشجو را بازداشت کردند. گروه موسوم به احمد کانبال  و هاوین اولمز خبرنگاران دیها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. دوربین‌های فیلمبرداری این خبرنگاران شکسته شد.

دانشجویان کرد و انقلابی ترکیه خواستند در دانشگاه چوکوروا مراسمی در یادبود کردهای قتل‌عام شده در روبوسکی را گرامی دارند, اما پلیس و نژادپرستان به این دانشجویان یورش برده و 167 دانشجو توسط پلیس بازداشت شدند.

پلیس ترکیه با استفاده از سنگ و چوب تحت حمایت پلیس ترکیه به دانشجویان معترض یورش برده که در پی آن, چندین دانشجو زخمی شدند. پلیس هم به ضرب و شتم شدید دانشجویان پرداخت و شمار زیادی را بازداشت کرد.

احمد کانبال و هاوین اولمز, خبرنگاران خبرگزاری دیها هم که بر روی ساختمان مهندسی محیط‌زیست مشغول پوشش دادن خبری واقعه بودند, از سوی گروهی از نژادپرستان مورد حمله قرار گرفتند. دوربین‌های این خبرنگاران هم شکسته شد.

یورش نژادثرستان و پلیس ترکیه چندین ساعت ادامه داشته است.

قتل و عام روبوسکی در استان شرناخ در کردستان ترکیه, 28 دسامبر سال 2011 میلادی توسط جنگنده های ارتش ترکیه به وقوع پیوست که در این حادثه 38 شهروند غیرنظامی کرد به بهانه واهی اشتباه قلمدادن آنان با نیروهای حزب کارگران کردستان جانباختند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.