چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

بازداشت نسرین ستوده و رضا خندان در روز جهانی حقوق بشر

ماموران وزارت اطلاعات رضا خندان و نسرین ستوده را هنگام خارج شدن از منزل بازداشت کردند. تجمع مقابل کانون وکلا با شرایط شدید امنیتی برگزار شد و ماموران امنیتی از شرکت کنندگان فیلم و عکس می‌گرفتند.

بنا به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طبق روال هر روز خانم ستوده در اعتراض به لغو پروانه وکالتش قرار بود به اتفاق همسر خود رضا خندان به مقابل کانون وکلای دادگستری رفته و دست به تحصن بزند اما اینبار ماموران وزارت اطلاعات در اتوبان کردستان جلوی اتومبیل ایشان را گرفته و هردو را بازداشت می‌کنند.

ماموران وزارت اطلاعات رضا خندان و نسرین ستوده را به یکی از مراکز وزارت اطلاعات انتقال داده و ساعت ۱۲ ظهر رضا خندان را آزاد می‌کنند ولی نسرین ستوده همچنان در بازداشت بوده و از وضعیت وی اطلاهی در دست نیست.

همچنین جمعی از فعلان مدنی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر قصد همراهی نسرین ستوده در مقابل کانون وکلای دادگستری را داشتند که این تجمع را بدون وی برگزار کردند.

این تجمع با حضور گسترده نیروهای امنیتی و نیروی انتظامی برگزار شد و ماموران امنیتی اقدام به عکسبرداری و فیلمبرداری از تجمع کنندگان کردند. همچنین پس از پایان تجمع ماموران امنیتی اقدام به تعقیب شرکت کنندگان کرده و برخی گزارشهای تایید نشده‌ای در مورد بازداشت دستکم یک تن از شرکت کنندگان در تجمع به این خبرگزاری رسیده است.

یکی از شرکت کنندگان اعلام کرده اند: پس از پایان تجمع ماموران امنیتی شرکت کنندگان را تعقیب کردند و بعدا که من با تلفن چند تن از ایشان تماس گرفتم جواب تلفن را نمی‌دادند.

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.