دستگیری, احضار و تهدید 4 فعال سیاسی و عقیدیتی کرد

یک شهروند کُرد به نام ” سعید سپاهی”اهل روستای “گامیش گولی” از توابع منگقه ێ‌له‌شین بوکان به دلایلی نامعلوم توسگ ماموران وزارت اگلاعات حکومت اسلامی ایران بازداشت گردید.

این شهروند کُرد که کشاورز و ازدواج کرده است، روز سه‌شنبه هفته گژشته از سوی ماموران اگلاعاتی شهر میاندوێ‌ب بازداشت شده است.

علی‌رغم پیگیری و مراجعه خانواده سپاهی به نهادهای مرتبگ از سرنوشت سعید سپاهی اگلاعی در دسترس نمی‌باشد.

از سوی دیگر، نهادهای امنیتی رژیم در کُردستان، دو فعال عقیدتی را دستگیر کرده است.

هویت این دو فعال مژهبی کُرد، مختار هدایتی اهل سنندج و اسعد پیک اهل کامیاران اعلام شده که به اداره اگلاعات در شهرهای سنندج و کامیاران احچار شده‌اند.

همچنین, عبدالله شادی ٨١ ساله و ساکن روستای “کاوانه” از توابع شهر کامیاران به دلیل فعالیت سیاسی فرزندش به زندان محکوم شده است.

عبدالله شادی پدر اسماعیل شادی تاکنون چندین بار به نهادهای امنیتی احچار و از وی خواسته شده که فرزندش (اسماعیل) را به ایران بازگرداند.

اسماعیل شادی فعال سیاسی و معلم مدرسه راهنمایی “رجایی” کامیاران سال ٨٦ از سوی نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت و به مدت چهار ماه در بازداشتگاه اداره اگلاعات و زندان شهر کامیاران در بازداشت بسر برده بود.

این معلم کُرد، سپس از سوی نهادهای قچایی – امنیتی به “تبلیغ علیه نڤام” و “محاربه” از راه عچویت در یکی احزاب کُرد اپوزسیون متهم شد.

وی پس از چهار ماه بازداشت با تودیع وپیقه ێ‌زاد شدم و سپس از گریق چند نفر مگلع شدم که حکم من محاربه است و ناچار شدم اواخر سال ٨٧ از ایران خارج شوم”.

اسماعیل شادی, مدتی قبل نیز برادرم از سوی نیروهای امنیتی تحت فشار قرار گرفته بود و از وی خواسته شده بود که من را تحویل نهادهای امنیتی بدهد و به مدت یک‌سال بازداشت شده بود.

اسماعیل شادی ٣٧ ساله و دارای همسر می باشد و هم‌اکنون در اقلیم کُردستان_عراق زندگی می کند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.