سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

عقبه فاشیزم مذهبی / رشید علیزاده

دوم خردادی پاشماندگان چماق به دست در این روزها در سطح وسیعی سخنان مسعود بهنود یکی از پاشماندگان شکست خورده دوم خردادیها یا بهتر اصلاح طلبان در فضای رسانه ای باز تاب گسترده ای را به همراه خود آورد.

خبرنگار یکی از تلویزیونهای خارج از کشور چندین سئوال در رابطه با اوضاع ایران از جمله , صدرات حسن روحانی از آقای بهنود مطرح نمود, یکی از این سئوالت این بود : آیا شما که در خارج کشور و از دور شاهد عملکرد این دولت هستید اوضاع را چگونه می بینید .ایشان در جواب گفتند : من اوضاع ایران را در دوره حسن روحانی را خوب می بینم و….

مسعود بهنود با همدستان داخلیش زمانی گزافه گوئی می کند که در دوره نخست حسن روحانی , بگیر و ببندها به صورت وحشتناکی گسترده تر شده است زندانها مملو از سیاسی و مذهبی شده است , بنا بر گفته حقوق بشرسازمان ملل در دوره صدرات حسن روحانی بیش از 850 نفر در زندانهای کشور اعدام شده اند ودر فاصله دوره احمدنژاد تا امروز بیشترین آمار اعدامی را به خود اختصاص داده است آمار غیر رسمی آن هنوز خبری در دست نیست.

روحانی در یک نطقی که پیش از اسید پاشی زنجیره ای در اصفهان ایراد فرمودند زنان به اصطلاح ایشان بی حجاب را بیمارگونه خطاب نمود و گفت باید این ها را پیش دکتر برد تا جراحی شوند و همزمان قانون منع ساپورت در دستور مجلس قرار و تصویب می گردد .

خطیبین جمعه مشهد و اصفهان زمینه را برای هجوم بر علیه زنان تدارک می بینند و بعد از چندین هفته چندین زن زنجیر وار مورد هجوم اسید پاشی قرار می گیرند . طرح امر به معروف و ناهی از منکر در دستور کار مجلس قرار می گیرد و بعد از سپری شدن چندین هفته از این جنایت هنوز از عامرین و عواملین آن خبری نیست !

باز در مرگ مرتضی پاشای خواننده ای که چنان هم پر آوازه نبود اجازه داده شد که موج خروشان مردم در سوگ این خواننده به خیابانها بیایند وبعدها در فضای رسانه ای عکس پاشای با قالیباف و سرداران سپاه انتشار می یابد و همگام والدین مرتضی پاشای اظهار می دارند فرزندشان اهل بیت بوده و بهانه بدست ضد انقلاب ندهند . و …, .

از آقای بهنود باید پرسید چه چیزی اتفاق افتاده که ایشان این دوره را خوب توصیفمی کنند! آیا هم چنین اظهار نظری در این مقطع همسوی با بانیان این جنایت و برای رد گم کردن و لو رفتن عواملین اسید پاشی و انحراف اذهان عمومی نیست ؟برای اینکه سوابق و پیشینه بهنودها را بهتر بشناسیم بد نیست تحلیلی بر گذشته این عقبه ( فاشیزم دوم خردادیها )داشته باشیم: پس از پایان جنگ ایران و عراق و مرگ خمینی و برگزیدن خامنه ای به عنوان رهبر و انتخاب هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس جمهور که به دوره سازنگی شهرت یافت سرکوب و قتلهای 67 هم توسط زمامداران اسلامی اتفاق می افتد در همین زمان قتلهای زنجیره ای شکل می گیرد, روابط ایران با دول اروپائی پس از قتلها رو به تیرگی می گراید , سایه تورم و بیکاری بر سر جامعه سایه می افکند .

انسداد سیاسی در جامعه حاکم می گردد ویرانیهای پس از جنگ و صدها مشکلات ریز ودرشت اجتماعی انباشته شده موجب اغما دانشگاه های سراسر کشور قشر روشنگر و توده های جامعه می شود. در یک نطقی که علی خامنه ای ایراد می کند از جامعه دانشگاهی گله می کند که دانشگاهها از تحرک سیاسی باز ایستاده است . این احساس خطری بود که زمامداران اسلامی بر آن وا داشت تا راه تدبیری به حال این فضای ملتهب بی اندیشند تا موج خروشان توده های ناراضی را در نطفه خفه کنند .

لذا با هم دستی کل حاکمیت با فضای چند ملیتی و فرهنگ طایفه گری در پهنای ایران وبا همراهی مهندسین دوم خردادی حاکمیت را بر آن وا داشت که با پیش کشیدن محمد خاتمی با طرح شعار جامعه مدنی و مردم سالاری دینی و بر عرصه سیاست ایران پا نهاد وعمر این رژیم را برای چند دهه به درازا بکشد , از سوی دیگر کشمکش در میان دو بلوک قدرت جناح چپ و راست که بعد از سالها گروه موسوم به جناح چپ مجمع روحانیت مبارز وجامعه روحانیت مبارز (جبهه اصلاح طلبان و اصولگرایان) که در پس پرده ادامه داشت جناح راست که بعد از مرگ خمینی حاکمیت را فبضه کرده بودند برای امتیاز دهی وادار به عقب نشینی و نیمی از قدرت خود را به اصلاح طلبان واگذار می کند .

اصطلاح طلبان با استفاده از فضای ملتهب و بحرانی کشور , از هرمهای قدرت از جمله دولت و مجلس وبا استفاده از مطبوعات (رکن اصلی جناح چپ ) در فضای سیاسی جامعه , افشای قتلهای زنجیره ای توسط مطبوعات , حربه ای برای اصلاح طلبان شد که به دین وسیله , جناح راست که بعد از مرگ خمینی تمام قدرت را قبضه کرده بودند به زیر بکشند که بعدها توسط جناح راست مجموعه زیر نظر خامنه ای ( بیت رهبری) این جنگ زرگری با شکست اصلاح طلبان پایان می پذیرد. ناجیان جامعه ایران !

به اصطلاح دوم خردادیها همان عقبه ده شصت هستند, هنوز جامعه ایران خاطرات آن سالها را به یاد دارند از جمله ؛ انقلاب فرهنگی که هزاران استاد و معلم شریف از حق تدریس در دانشگاهها و مدارس محروم و اخراج ویا روانه پشت میله های زندان و کشتار جمعی نمودند .ه

نوز بیاد دارند که زنان را با شعار روسری یا توسری به کنج خانه ها و قوانین بربریت بر آنها جاری نمودند .جامعه فرهنگی بیاد دارند که بانیان منع موسیقی و اندیشه های فرهنگی و هنری را رسد وفرهنگ روضه و شیون و زاری جاهلیت را برای شیفته گان فرهنگی این مرز وبوم به ارمغان آوردند.

ناجیان دوم خردادی همان عقبه های ارتجاعی ده شصت هستند که چه حمام خونی برای نه یاران بر پا نکردند ملی مذهبیها , نهضت آزادی از ابراهیم یزدی و سحابی و بازرگان گرفته تا سعید حجاریان ( معمارین جامعه مدنی و بنیان گذار مخوف سازمان اطلاعاتی ), محسن سازگارا ( از بنیانگذاران سپاه پاسدارن) سید ابراهیم نبوی , علی یونسی ، حسین باستانی وجلائی پور(فرماندارنظامی مهاباد) و غیره …اینها همه جاده صاف کن دارود سته های پاشماندگان خط امامی و جاده صاف کن آیت الله ها و حجت الاسلامها بوده و هستند که وظیفه این پیاده نظامان یا به اصطلاح تئوری پردازان حفظ نظام پوسیده ارتجاعیست عقبه ای است که با استفاده از موقعیت پیش آمده در فضای بسته جامعه در دهه شصت با استفاده از فضای افسار گسیخته آن دوران ماشین سرکوبگر را راه اندازی و به جان طبقه محروم جامعه انداختند اولیین خشت بناغه این حکومت ارتجاعی را بنا نهادند . روزی فرا می رسد که در دادگاههای خلقی با آن همه جنایتی که در خور مردم این مرز و بوم روا داشته اند پاسخگو و محاکمه شوند .

امروز جامعه به سمت و سوی گام نهاده که فریب و گول سیستم بربریت نخواهند خورد ملتی که بیش از سی و پنج سال تمام روزی نبوده که شاهد فراری دادن مغزهای متفکر جامعه , زندان , قتل و کشتار به انواع شیوه های قرون وسطی , فساد سیستم حکومتی دزدی و غارت , نسل کشی نرم توسط مواد افیونی توسط عامرین و عواملین حکومتی , میلیتاریزه کردن فضای جامعه به انواع متودها , و هزاران مشکلات ریز و درشت اجتماعی شاهد نباشیم .

مردم دیگر فریب روشنگران به اصطلاح دینی و پس مانده های ارجاعی و کهنه پرست در زیر انواع و اقسام نامها , سازندگی و عدالت و جامعه مدنی و اعتدال و..نخواهند خورد هر نامی که از آستین این بربریت بیرون آیید همان حکومت اسلامی با تار و پودش, عقبه چماق بدستان و وارثان آنها ( اصلاح طلب و جنبش سبزو اعتدال …) است و هیچ راه حل و برنامه را در آستین نخواهند داشت و بهتر است این شکست خوردگان بجای نوحه خوانی و مرثیه سرائی راه انزوا را در پیش بگیرند. هر دولتی در بستر حکومت فاشیزم مذهبی تحت هر نامی شکل بگیرد ارتجاعی یست ارتجاع ارتجاع است سیاه و سفید ندارد.

 

19.11.2014

 

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.