چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

“کمیته‌ حمایت از کوبانی در اطلاعیه ای خواستار آزادی بی قید و شرط بازداشت شدگان راهپیمایی اول نوامبر سنندج شد

 

کمیته حمیات از کوبانی طی اطلاعیه ای خواستار آزادی بی قید و شرط بازداشت شدگان راهثیمایی اول نوامبر شهر سنندج شد.

 

در نسخه ای از آین اطلاعیه که به دست *زاگرس پست* رسیده, آمده است:

 

 

بنا به‌ اطلاعیه‌ منتشره‌ کمیته‌ حمایت از کوبانی :مردم شهر سنندج، در روز اول نوامبر (11 آبان)، هم گام و هم صدا با میلیون ها انسان صلح طلب، در سراسر جهان، در حمایت از کارزار سراسریِ “روز جهانی حمایت از کوبانی” به خیابان ها آمدند تا عمق نفرت و انزجار خود را از تمامی اشکال جنگ و خونریزی ابراز کنند؛ تمامی سیاست های جنگ افروزانه و توسعه طلبانه ی قدرت های منطقه ای و جهانی را به چالش بکشانند؛ و، با حضور پرشور… خود، برگ زرین دیگری را در کارزار مبارزه با ستمگری ورق بزنند.

هم زمان با فراخوان نهادها و چهره های سرشناس جنبش ضد جنگ در سراسر دنیا، هزاران نفر از مردم آگاه و مبارز شهر سنندج، نیز، که در یک ماه گذشته تجربه ی سه حرکت آکسیونی موفق را در حمایت از مردم کوبانی از سر گذرانده بودند، یک بار دیگر در پاسخ به فراخوان “کمیته ی حمایت از کوبانی” به خیابان ها آمدند تا گوشه ی کوچکی از عزم و اراده ی توده ای خود را در یک حرکت هم بسته و متحدانه به نمایش بگذارند. در این روز، هزاران نفر از مردم صلح طلب شهر سنندج به همراه جمع کثیری از اهالی روستاهای اطراف، طبق قرار از پیش تعیین شده، توسط کمیته¬ی حمایت از کوبانی، رأس ساعت پنج بعداظهر، در میدان آزادی، گرد هم آمدند تا فریاد اعتراض خود را رساتر از هر زمان دیگری به گوش بانیان جنگ های خانمان سوز بشری برسانند؛ حمایت بی دریغ خود را در برقراری صلح پایدار جهانی اعلام نمایند؛ و خواستار جهانی عاری از جنگ و خونریزی و استثمار انسان به دست انسان شوند.

این حرکت که، در خیابان ها و میدان های اصلی شهر، نزدیک به یک ساعت و نیم طول کشید و در کشمکش-های آن نه تنها تعداد زیادی مردم به شدت زخمی شدند، بلکه تعداد زیادی از آن ها دستگیر شد که هنوز آمار دقیقی از دستگرشده ها در دست نیست. چنین رویدادی که فضای شهر را پس از سال ها تغییر داد بیانگر آن است که اگر مردم توانایی خود را باور کنند، هیچ نیرویی یارای رویارویی با آن ها را ندارد هم چنان که کوبانی در برابر یکی از لجام گسیخته ترین نیروهای ارتجاعی مقاومت کم نظیری را از خود به نمایش گذاشت.
کمیته ی حمایت از کوبانی، نه تنها حرکت سرکوبگرانه ی نیرهای امنیتی را محکوم کرده‌ ، با ابراز قدردانی از مردم مبارز سنندج، خواهان آزادی بدون قید و شرط دستگیرشدگان این واقعه شده‌است.

لازم به‌ یادآوریست که‌ علیرغم تلاش خانواده‌ها و فعالین مدنی هنوز تعداد نا مشخصی از بازداشت شده‌گان از جمله‌ یدی صمدی-سهراب جلالی-پشتیوان و خالد حسینی آزاد نشده‌اند.

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.