یه‌ك شه‌ممه‌ 28 نیسان 2024

وجود بیکاری ١٠ میلیون روستایی در ایران

حذف فاصله زندگی در روستاها و شهرها باعث انتقال مسائل بیکاری شهرنشینان به روستاها شده تا جایی که ١٠ میلیون و ٣٠٠ هزار روستایی هیچگونه فعالیت اقتصادی ندارند.
بنا بر این گزارش که 5 میلیون و ٣٠٠ هزار نفر آنها زیر ۳۰ سال سن دارند.
وزارت کار با انتشار مطلبی می‌گوید جوانان امروز روستا دیگر آن نگاه سنتی و گذشته را که باید در روستا بمانند و کار کنند، ندارند. آنها خیلی زود پس از اتمام تحصیلاتشان بار سفر می بندند و راهی شهرها می شوند. دیگر بسیاری از روستاها آن رونق گذشته را ندارد و بسیاری از مشاغل کشاورزی نابود و یا محدود شده است.
جدیدترین گزارش وزارت کار از وضعیت اشتغال و بازار کار در روستاهای کشور نشان می دهد که از مجموع ۱۷ میلیون و ۱۸۴ هزار جمعیت روستایی کشور، ۶ میلیون و ۳۴۰ هزار نفر شاغل و ۴۷۸ هزار نفر جویای شغل هستند. نکته حائز اهمیت در این بخش اینکه ۱۰ میلیون و ۳۶۵ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از نظر اقتصادی غیرفعال و در واقع دچار بیکاری هستند و ۹۰۰ هزار نفر نیز دارای درآمد بدون کار هستند.
این گزارش می‌گوید از مجموع ۱۰ میلیون و ۳۶۵ هزار روستایی غیرفعال کشور، بیش از ۲ میلیون نفر زیر ۲۰ سال سن دارند، همچنین یک میلیون و ۱۵۸ هزار جوان روستایی تا ۲۴ ساله هنوز تکلیف آینده خود را نمی دانند و جزو جمعیت غیرفعال اقتصادی بوده و صرفا مصرف کننده هستند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …