سێ شه‌ممه‌ 30 نیسان 2024

کاسبکاران کُرد به بیش از 350 میلیون تومان جریمه شدند

طی روزهای اخیر و در مراکز قضایی جمهوری اسلامی در 6 پرونده جداگانه در استان “آذربایجان غربی” کاسبکاران کُرد به هویت آنها منتشر نشده است, به بیش از 350 میلیون تومان جریمه محکوم شدند.

بنا به گفته “محمد قوامی” مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: در 6 پرونده جداگانه در رابطه با بازرگانی کردن “نقره, لامپ کم مصرف, البسه, چسب کمربند, گوشی موبایل” به 350 میلیون تومان جریمه محکوم شده اند.

وی می گویت: طی مدت گذشته 3 نفر به اتهام قاضاق 60 کیلوگرم “نقره” در شهر کُردنشین “خوی” دستگیر شده و در دادگاه به 126 میلیون و 527 هزار و 300 تومان جرمیه نقدی محکوم شده اند.

همچنین به دلیل ضبط 6 هزار و 522 شعله لامپ کم مصرف در شهر “مهاباد” کاسبکار یا کاسبکاران حمل کننده این لامپ ها به 35 میلیون و 500 هزار تومان جریمه محکوم شده اند.

همچنین در رابطه با پرونده ضبط 263 ثوب البسه توسط نیروهای انتظامی, کاسبکارانی که در این رابطه بازداشت شده اند و اهل شهرستان “خوی” می باشند, به 25 میلیون و 788 هزار تومان جرمیه محکوم شده اند.

پرونده ای دیگر که به حمل 15 هزار 900 عدد چسب طبی کمربندی مربوط می باشد به پرداخت 15 میلیون و 395 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده اند.

محمد قوامی در مصاحبه دیگری می گوید: در شهر “میاندوآب” نیز در استان آذربایجان غربی به دلیل ضبط 157 میلیون 100 هزار تومان موبایل والبسه کاسبکاران منطقه توسط نیروهای انتظامی, حاملان 435 عدد مبایل به بیش از 100 میلیون تومان جریمه و همچنین حاملان ثوب های البسه نیز به 571 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده اند.

شایان ذکر است, به دلیل فقر و بیکاری تعداد زیادی از مردم کُردستان و مابقی استان های مرزنشین ایران به اشغال کاذب و قاچاق وسائل غیرقانونی مشغول می باشند و تنها دلیل این کار نیز امرار معاش خویش و خانواده هایشان می باشد, که هر روزه از طرف نیروهای جمهوری اسلامی مورد یورش قرار می گیرند و به مثابه آن متحمل زیان های جانی و مادی فرآوانی می شوند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.