سێ شه‌ممه‌ 30 نیسان 2024

ممانعت از برگزاری نماز جمعه اهل سنت در شهر تهران

ماموران امنیتی صبح امروز جمعه 19 دی با بستن ورودی های خیابان منتهی به نماز خانه پونک اهل سنت در تهران از ورود نماز گزاران به این نمازخانه و برگزاری نماز جمعه ممانعت کردند.


گزارش رسیده به “زاگرس پست” حاکی از آن است، دکتر جلال جلالی زاده نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ساکن در تهران به “فعالین بلوچ گفته: خود بنده وقتی برای ادای نماز جمعه به نماز خانه پونک رفتم متوجه شدم که همه ورودی ها منتهی به نمازخانه بسته شده و وقتی به یکی از متولیان نمازخانه زنگ زدم به من گفت: که از دیشب ماموران امنیتی به ما تماس گرفته و گفته اند که حق برگزاری نماز جمعه این هفته را ندارید.
نماینده سابق سنندج در مجلس افزود: ماموران امنیتی علت ممانعت را انتشار پیامک های بین مردم در رابطه با برگزاری نماز جمعه اهل سنت با تعبیر “ستاد برگزاری نماز جمعه اهل سنت تهران ” عنوان کرده اند که از ماموران امنیتی آن را “حساسیت بر انگیز ” خوانده اند.
دکتر جلالی زاده اما افزود: این مساله نمی تواند به عنوان بهانه ای برای ممانعت اهل سنت از برگزاری نماز جمعه شود.
وی همچنین افزود: “این اتفاق در زمانی می افتد که کنفرانس وحدت اسلامی همچنان در حال برگزاری است و وحدت باید در عمل نشان داده شود نه در لفافه شعار”.
گفتنی است مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی که هم اکنون برای شرکت در بیست و هشتمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی در تهران حضور دارد جهت سخنرانی نماز جمعه در نماز خانه پونک دعوت شده بود و از روز پنجشنبه 18 دی با انتشار پیامکی در رسانه های مجازی مبنی بر حضور ایشان در نماز جمعه این نمازخانه ، جمع زیادی از شهروندان اهل سنت از گوشه و کنار تهران برای شرکت در نماز جمعه آمده بودند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.