سێ شه‌ممه‌ 16 نیسان 2024

زخمی شدن شش تن از اعضای انجمن سبز چیا مریوان

بنا به اطلاعیه انجمن سبز چیا، شش تن از اعضای این انجمن زیست محیطی هنگام اطفا حریق در مراتع و جنگل‌های اطراف شهر مریوان دچار مصدومیت شده‌اند.

اطلاعیه انجمن سبز چیا مریوان:

اطلاعیه انجمن سبز چیا در خصوص مصدومیت شش تن از اعضای خود

روز گذشته تاریخ 1400/4/21خبر آتش‌سوزی جنگل‌های مابین روستاهای “هانە شێخان” و “هەنجیران” از توابع شهرستان مریوان بە انجمن سبز چیا رسید. اعضای کمیته مقابله با بحران انجمن سبز چیا حدود ساعت 14 بلافاصله دو تیم را جهت مهار آتش‌سوزی به مناطق مذکور فرستاد اما به علت وسعت بسیار زیاد آتش‌سوزی و صعب العبور بودن منطقه بعداز چند ساعت تلاش فراوان، اعضای حاضر در منطقه درخواست نیروی کمکی نمودند و بلافاصله تیم سوم انجمن ساعت19 عازم منطقه شدند اما در نزدیکی منطقه آتش‌سوزی به علت صعب العبور بودن مکان آتش زده شده، با کمال تاسف تیم سوم دچار حادثه شده و 6 نفر از اعضای این انجمن زخمی شده و توسط نیروهای امدادی زحمتکش هلال احمر مریوان، به مراکز درمانی منتقل شدند.
سه‌ نفر از ایشان با توجه به سطحی بودن جراحات واردە با اصرار خود حاضر به ترک منطقه نشدند و جهت اطفای آتش و جلوگیری از سرایت آتش بە سایر مناطق، دوباره به کمک یارانشان رفتند.
خوشبختانه دو نفر دیگر از نیروها پس از چند ساعت بستری از بیمارستان مرخص شده و نفر سوم جهت ادامه مداوا بە شهرستان سنندج اعزام گردید.

انجمن سبز چیا
۲۲ تیر ماه ۱۴۰۰

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …