سێ شه‌ممه‌ 16 نیسان 2024

نجف مهدی پور، روزنامه نگار کرد با قرار وثیقه آزاد شد

نجف مهدی پور، روزنامه نگار ساکن دره شهر، با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شد‌. نجف مهدی پور روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و ابتدا به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی و سپس به زندان دره شهر منتقل شد.

دیروز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۰، نجف مهدی پور، روزنامه نگار، از زندان دره شهر آزاد شد‌.
آزادی این شهروند با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

وی روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از اتمام بازجوییها از یکی از بازداشتگاههای امنیتی دره شهر، به زندان این شهر منتقل شده بود.
اتهام مطروحه علیه او “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

نجف مهدی پور پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. او در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۷ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب ایلام به یک سال حبس تعزیری از بابت اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” محکوم شد. این حکم نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

نجف مهدی‌پور در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸ جهت تحمل حبس یک ساله خود بازداشت و به زندان دره‌شهر منتقل و نهایتا در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۸ به صورت زودهنگام از زندان دره شهر آزاد شد.

نجف مهدی‌پور کارشناس ارشد علوم سیاسی است. پیشتر نیز انتشار مقالات انتقادی، تعطیلی دوهفته‌نامه‌ی باختر زمین را در پی داشت که نجف مهدی‌پور صاحب امتیاز آن بود.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …