سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

واحد علی‌نژاد و نادر ضیایی‌فر از زندان نقده به مرخصی اعزام شدند

واحد علی‌نژاد و نادر ضیایی‌فر زندانیان سیاسی از زندان نقده به مرخصی اعزام شدند. این زندانیان به ترتیب در شهریورماه ۹۹ و اسفندماه ۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان نقده منتقل شده بودند.

روز یکشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، واحد علی‌نژاد و نادر ضیایی‌فر زندانیان سیاسی اهل اشنویه از زندان نقده به مرخصی اعزام شدند.

واحد علی نژاد پیشتر نیز در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۹۹ از زندان نقده به مرخصی اعزام و با پایان دوران مرخصی در اواسط فروردین‌ماه امسال به زندان نقده بازگشت. این زندانی سیاسی یکبار دیگر نیز در تاریخ  ۱۵ اسفند ۹۹ به مرخصی اعزام شد و در تاریخ  ۲۳ اسفند‌ماه ۹۹ با پایان مرخصی به زندان نقده بازگشت.

واحد علی‌نژاد در تابستان ٩٧ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

وی سپس در اوایل دی‌ماه ۹۸ توسط دادگاه انقلاب اشنویه به اتهام عضویت در یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم اسلامی ایران به شش سال حبس تعزیری محکوم و نهایتا در شهریور ۹۹ جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان نقده منتقل شد.

همچنین نادر ضیایی‌فر اواخر اسفندماه ۹۹ از زندان نقده به مرخصی اعزام و با پایان دوران مرخصی در تاریخ ۱۴ فروردین‌ماه امسال به زندان نقده بازگشت. این زندانی یکبار دیگر نیز در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۹ به مرخصی اعزام و با پایان دوران مرخصی در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۹۹ به زندان نقده بازگشت.

وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب اشنویه به اتهام عضویت در یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم اسلامی ایران به سه سال حبس تعزیری محکوم و در تاریخ ۲ شهریورماه ۹۹ جهت اجرای حکم حبس به زندان نقده منتقل شد.

نادر ضیایی‌فر فرزند محمد و اهل روستای ملاعیسی از توابع منطقه دشت بیل شهر اشنویه و همچنین واحد علی‌نژاد فرزند محمد، اهل شهر اشنویه است.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …