سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

آزادی مشروط ۶ زندانی کرد اهل اشنویه

شفیع شیخه، جبرئیل شعبانی، واحد شیخ محمدی، فیصل علی آبادی، فردین بایزیدی و لقمان طاهری شش شهروند کرد بازداشتی اهل شهر اشنویه با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شدند. این شهروندان اوایل بهمن‌ماه به صورت جداگانه توسط نیروهای امنیتی در شهر اشنویه بازداشت شدند.

امروز شنبه ۲۳ اسفند ۹۹، شفیع شیخه، جبرئیل شعبانی، واحد شیخ محمدی، فیصل علی آبادی، فردین بایزیدی و لقمان طاهری، شش شهروند بازداشتی اهل اشنویه از زندان این شهر آزاد شدند.

آزادی این شهروندان با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته است.

جبرئیل شعبانی، واحد شیخ محمدی، فیصل علی آبادی، و لقمان طاهری، اوایل بهمن ماه به صورت جداگانه توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و مدتی بعد به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شدند.

از میان آنها جبرئیل شعبانی و لقمان طاهری روز گذشته به زندان اشنویه انتقال یافتند.

همچنین فردین بایزیدی در تاریخ ۱۱ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و مورخ ۱۹ اسفندماه از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه به زندان اشنویه منتقل شده بود.

اتهام مطروحه علیه سه تن از این شهروندان به نام‌های فردین بایزیدی، جبرئیل شعبانی و واحد شیخ محمدی، همکاری با یکی از احزاب کردستانی مخالف مخالف رژیم اسلامی ایران عنوان شده است.

شفیع شیخه نیز در بهمن‌ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و پس از مدتی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شد.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …