سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

جاسم حیدری زندانی سیاسی و سە زندانی دیگر در اھواز اعدام شدند

سحرگاه دیروز یکشنبه ۱۰ اسفند۹۹ زندانی سیاسی جاسم حیدری به همراه سه زندانی دیگر در زندان سپیدار اهواز اعدام شدند.

حکم اعدام زندانی سیاسی جاسم حیدری به اتهام «بغی از طریق همکاری با گروههای مخالف رژیم اسلامی ایران» در زندان سپیدار اهواز اجرا شد. خبرها حاکی است که احتمالا به همراه جاسم حیدری زندانیان سیاسی حسین سیلاوی، علی خسرجی و علی مجدم نیز اعدام شده باشند.

یک منبع نزدیک به خانواده حیدری که نخواست نامش فاش شود به کانون حقوق بشری نه به زندان– نه به اعدام گفت است، که ملاقات آخر به جانواده حیدری داده نشده است اما پدر جاسم را با چشم بند به محل فرزندش بردند و او توانست تنها نیم ساعت قبل از اعدام جاسم را ببیند. او همچنین پس از اعدام پیکر فرزندش را در اداره اطلاعات دیده است

جسد جاسم حیدری تا لحظه تنظیم این خبر به خانواده وی تحول داده نشده. به این خانواده تاکید شده که حق برگزاری هیچگونه مراسمی را ندارند.

جاسم حیدری بدلیل اینکه تحت تعقیب بوده، پس از سالها دربدری سرانجام از ایران به ترکیه فرار می کند. و پناهندگی اتریش را می گیرد. از اتریش در همکاری با جبهه النصره به سوریه میرود تا در آنجا بجنگد. اما پس از مدتی با دختری در تهران از روی اینترنت آشنا می شود. بعد از قول و قرارهای زیادی که این دختر به وی می دهد، جاسم اعتماد کرده و به ایران برمی گردد اما این دختر در همان فرودگاه او را به نیروهای امنیتی تحویل می دهد.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …