چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

سوء تغذیه در کمین کودکان ایرانی

مغز بیش از یک میلیون کودک ایرانی به دلیل سوء تغذیه رشد نمی‌کند. تا 15 سال آینده، یک چهارم جمعیت جوان ایران عقب ماندگی های ذهنی خواهند داشت.

۹۰ درصد رشد مغزی انسان ها، تا ۶ سالگی آنها شکل می گیرد. بنابراین اگر رشد مغزی کودکی در این سنین تکامل نیابد، او تا آخر عمر، با ذهنی تکامل نیافته زندگی خواهد کرد این عقب ماندگی ذهنی، نه فقط زندگی شخصی او که کل جامعه را متأثر خواهد کرد.
یک اقتصاددان ایرانی به روند رشد هولناک فقر در جامعه ایران پرداخته و گفته است: اندازه شاخص فلاکت که در سال ۹۶ حدود ۱۹.۸ درصد بود، در سال ۹۸ به ۴۵ درصد رسید و برآورد میشود این شاخص در پایان امسال به ۷۰ درصد برسد.
فرشاد مومنی، همچنین رژیم اسلامی ایران را یکی از فاسدترین حکومت ها در جهان امروز دانسته که به گفته وی در سال های گذشته روند فاسد شدن مقام های دولتی سرعت بیشتری یافته است. وی در این باره گفت: رتبه پاکدامنی ایران در سال ۹۶ حدود ۱۳۰ بود، این شاخص امسال به ۱۴۹ رسیده است.
بر اساس داده‌های رسمی اندازه شاخص فلاکت در سال ۹۶ به ۱۹.۸ درصد رسید، در سال ۹۷ با یک جهش به ۳۹ درصد رسید و در سال ۹۸ به ۴۵.۵ درصد رسید، برآوردهای سال ۹۹ نشان می‌دهد که این شاخص در سال جاری ۷۰ درصد است.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …