پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

خطر اخراج کردن “پیمان پیران” از فعالین چپ جنبش دانشجویی از نروژ

پیمان پیران فعال سیاسی کرد و از فعالین چپ جنبش دانشجویی بعد از دستگیری و سرکوب شدید فعالین داخل ایران، ایشان به خارج از ایران سفر کرده و همکنون در کشور نروژ بسر میبرد، اما از سوی پلیس کشور نروژ به پیمان پیران اعلام کرده است که دیپورت خواهد شد.

پیمان پیران بعد از وارد شدن به کشور نروژ توسط پلیس به مدت 4 روز بازداشت کرده و نامبرده که در حال حاضر در کمپ پناهندگی “نامسوس” به سر می برد، از سوی مقامات پلیس نروژ به وی اعلام شد که ایران کشور امنی است و اقامت در نروژ برای وی از زندگی در ایران درد آور تر خواهد بود.

لازم به ذکر است که پیمان پیران 6 سال قبل در جریان تظاهرات ضد جنگ در شهر “ویسبادن” آلمان بازداشت شده بود.

پلیس کشور آلمان پرونده نامبرده را به پلیس کشور نروژ تحویل داده است. مقامات پلیس نروژ نیز به پیمان پیران اعلام کردند که دیپورت خواهد شد.

” دانشجویان سوسیالیست دانشگاههای ایران ” شدیدا چنین اقدام غیر انسانی پلیس نروژ را محکوم کرده و خواهان دادن اقامت ایشان در کشور مذکور هستند. همچنین از تمامی انسانهای آزادیخواه و مبارز، سازمانهای حقوق بشر و انسان دوست در سراسر جهان خواستارند در اعتراض به دیپورت کردن پیمان پیران ” که امنیت جانی ایشان در خطر است ” به پا خواسته و از هر طریقی که امکانش هست مانع اقدام وقیحانه پلیس نروژ شوند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …