سێ شه‌ممه‌ 16 نیسان 2024

بازداشت پنج شهروند دیگر در اشنویه و کرمانشاه

در ادامه بازداشت خودسرانه شهروندان کرد صبح امروز شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، نیروهای امنیتی در شهرستان اشنویه به روستای ”چشمه‌گل“ هجوم برده و یک شهروند را با هویت ”شفیع شیخه“ بازداشت کردند و در روستای “شاوانه” شهروند دیگری را با هویت فیصل علی آبادی را بازداشت کردند.

از سوی دیگر، صبح امروز شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، سه فعال اهل کرمانشاه به نام‌های سید اردشیر موسوی، مصطفی باقری‌آشنا و خلیل اسدی بوژانی  جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان دیزل‌آباد این شهر منتقل شدند.

سید اردشیر موسوی و مصطفی باقری‌آشنا روز پنج‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه کرمانشاه بازداشت و روز شنبە ٣ خرداد ٩٩ طی پروندە مشترکی با “شهریار طهماسبی” و “ارسلان هدایتی”،  توسط  شعبە دوم دادگاه انقلاب کرمانشاه  بە ریاست قاضی ”شاهرخ مرادی“ بە اتهام ”تبلیغ علیە رژیم جمهوری اسلامی و تشکیل گروه برای بر هم زدن نظم عمومی“ هر کدام بە تحمل ٩ ماه حبس محکوم شدند کە این حکم در دادگاه تجدید نظر بە ٤ ماه حبس کاهش یافت.

خلیل بوژانی اسدی نیز که در جریان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ بازداشت شده بود، توسط  شعبە سوم دادگاه انقلاب کرمانشاه بە ریاست قاضی ”اسدی“ به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُردستانی و اجماع و تبانی مجموعاً به شش سال و ۶ ماه محکوم شده بود که بر طبق قانون تجمیع احکام حکم ۳ سال و ۶ ماه حبس وی قابل اجرا بود. این حکم بعدها توسط دادگاه تجدیدنظر استان به ۳ ماه حبس کاهش یافت.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …