بازداشت ٧ دانشجوی کرد در دانشگاە خوارزمی

فرزاد سامانی و صهیب بادروج دو تن از دانشجویان کرد دانشگاه خوارزمی، روز شنبه ۲۰ دی‌ماه توسط نیروهای امنیتی در خوابگاه این دانشگاه در کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. همزمان ۵ دانشجوی کرد دیگر به نام‌های شپول خضری، دریا طالبانی، سالار رهوی، افشین مام احمدی و سیروان نوری توسط نیروهای امنیتی در مهاباد بازداشت شدند.

روز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۹، ۲ تن از دانشجویان دانشگاه خوارزمی، توسط نیروهای امنیتی در خوابگاه این دانشگاه در کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

هویت دانشجویان بازداشت شده فرزاد سامانی و صهیب بادروج توسط هرانا احراز شده است. بازداشت این شهروندان در خوابگاه دانشگاه در حالی صورت گرفته است که مطابق قانون ورود هرگونه نیروی نظامی و امنیتی به دانشگاه ممنوع است.

به گفته یک منبع مطلع بازداشت این شهروندان توسط حدود ۲۰ تن از ماموران امنیتی در اتاق‌های خود در خوابگاه دانشگاه صورت گرفته است.

همزمان ۵ دانشجوی دیگر به نام‌های شپول خضری، دریا طالبانی، سالار رهوی، افشین مام احمدی و سیروان نوری توسط نیروهای امنیتی در مهاباد بازداشت شده‌اند.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و نهاد بازداشت کننده این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

از میان این شهروندان فرزاد سامانی پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت در دادگاه انقلاب را دارد.

فرزاد سامانی و صهیب بادروج دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی هستند. شپول خضری، دریا طالبانی، سالار رهوی،  افشین مام احمدی و سیروان نوری نیز شهروندان ساکن مهاباد هستند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …