سێ شه‌ممه‌ 16 نیسان 2024

باپیر برزه به زندان نقده بازگشت

باپیر برزه، شهروند ساکن پیرانشهر با پایان دوران مرخصی و جهت ادامه تحمل حبس به زندان نقده بازگشت. وی روز یکشنبه ۲۰ مهر، پس از ابتلا به ویروس کرونا از این زندان به مرخصی اعزام شد.

امروز جمعه ۲۱ آذرماه ۹۹، باپیر برزه، شهروند ساکن پیرانشهر با پایان دوران مرخصی به زندان نقده بازگشت.

این زندانی روز یکشنبه ۲۰ مهر، بدنبال ابتلا به ویروس کرونا، از زندان نقده به مرخصی اعزام شد.

در پی ابتلای این زندانی به ویروس کرونا، مسئولان زندان وی را به قرنطینه زندان نقده منتقل کرده بودند. آنها این موضوع را از خانواده وی پنهان کرده و اعلام کردند که باپیر برزه دچار سرماخوردگی شده است.

در تاریخ ۱۹ آذرماه ۹۷، باپیر برزه به همراه یک شهروند دیگر به نام “کیوان نژادرسول، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط شعبە‌ی ١٠٢ دادگاه کیفری این شهرستان از بابت اتهام همکاری با یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم به ترتیب به ۸ ماه و ۴ سال حبس تعزیری محکوم شدند. این شهروندان همزمان با صدور رأی دادگاه بدوی، با تودیع وثیقه آزاد شده بودند.

حکم صادره علیه وی مردادماه سال جاری توسط دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ۲ سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

پیش از کاهش حکم حبس، محکومیت باپیر برزه در شعبه‌ یکم دادگاه تجدیدنظر ارومیه به ۴ سال حبس افزایش و حکم صادره علیه کیوان نژادرسول در همین شعبه به ۴ سال حبس تقلیل پیدا کرد.

باپیر برزه فرزند عثمان از اهالی روستای چیانه از توابع شهرستان پیرانشهر در تاریخ ۱ مهر ۹۹، جهت اجرای حکم حبس، راهی زندان نقده شد.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …