پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

ارسلان هدایتی از زندان دیزل ‌آباد کرمانشاه آزاد شد

ارسلان هدایتی، شهروند ساکن شهرستان قروه، بصورت مشروط و با اعمال شاقە در آخرین روزهای دوران محکومیت خود، از زندان آزاد شد. وی ۳۰ شهریور سال جاری، جهت تحمل حبس راهی زندان دیزل ‌آباد کرمانشاه آزاد شد.

دیروز یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹، ارسلان هدایتی، شهروند ساکن شهرستان قروه در آخرین روزهای دوران محکومیت خود، از زندان آزاد شد.

وی بصورت مشروط و با اعمال شاقە صورت گرفته است.

ارسلان هدایتی ضمن تایید این خبر در صفحە شخصی خود نوشت؛ “سال نود و هفت ۶۶ روز بازداشت و اینبار هم ٣۴ روز حبس جمعا ١٠٠ روز شد و بیست روز آخر را پایان حبسم دادند اما مشروط بر ده روز کارگری در زندان از ساعت شش صبح گاها تا شش غروب! هیچ کجای دادنامه من ننوشته بود شما به اعمال شاقه هم محکوم شده‌اید!”

ارسلان هدایتی در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

ارسلان هدایتی سپس در پرونده ای مشترک با سه شهروند دیگر، در اسفند ماه سال ۹۷ توسط شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب کرمانشاه به ریاست قاضی شاهرخ مرادی، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “تشکیل گروه به قصد برهم زدن نظم عمومی” محاکمه و هرکدام به ٩ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

در نهایت حکم محکومیت مشترک ارسلان هدایتی و سه شهروند دیگر در شعبه ١٨ دادگاه تجدیدنظر کرمانشاه به ۴ ماه حبس تعزیری برای هر یک تقلیل یافت.

این شهروند در تاریخ ۳۰ شهریور سال جاری، جهت تحمل حبس راهی زندان دیزل ‌آباد کرمانشاه شد.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …