حکم صابر قادری به ۳ سال حبس تقلیل یافت

حکم محکومیت صابر قادری، شهروند کرد اهل شهرستان دهگلان، در دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ۳ سال حبس تقلیل یافت. وی پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ۶ سال حبس محکوم شده بود.

صابر قادری، شهروند اهل شهرستان دهگلان، توسط دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ۳ سال حبس محکوم شد. این حکم طی روزهای اخیر به این شهروند ابلاغ شده است.

جلسه دادگاه تجدیدنظر آقای قادری پیشتر در روز چهارشنبه ۱٢ شهریورماه، در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ریاست قاضی “مصطفی طیاری” برگزار شد و حکم پنج سال حبس وی به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم” به ٢٨ ماه حبس و حکم یکسال زندان او به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ٨ ماه حبس کاهش یافت. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ٢٨ ماه زندان برای وی قابل اجرا است.

این شهروند در تاریخ ۱۸ آذرماه ۱۳۹۸، بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در نهایت پس از گذشت سه ماه با تودیع قرار وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

آقای صابری خردادماه سال جاری در خصوص این پرونده در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج محاکمه و از بابت اتهام “عضویت در یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم” به پنج سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس محکوم شد.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …