سێ شه‌ممه‌ 16 نیسان 2024

سھیلا حجاب بە دلیل جراحت بە بیمارستان منتقل شد

صبح دیروز جمعه ۱۷ مردادماه ۱۳۹۹، یک زندانی متهم به جرایم مواد مخدری با یک لیوان شیشه‌ ایی شکسته به سهیلا حجاب، زندانی سیاسی و وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان در زندان قرچک حمله کرده و با وارد کردن چند ضربه به شکم، او را بشدت مجروح کرده است.

بنا به اخبار منتشرە، سھیلا حجاب به دلیل خونریزی شدید به بهداری زندان و از آنجا به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل شده است.

لازم به یادآوری است که؛ روز جمعە ٣ مرداد ۱۳۹۹، سهیلا حجاب که از روز سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۹ به نشانه اعتراض به وضعیت نگهداری خود در زندان قرچک و فشار نهاد های امنیتی رژیم بر خانواده اش دست به اعتصاب غذا زده بود، پس از ٣٩ روز اعتصاب غذا و موافقت با بخشی از خواستە هایش از جملە آزادی خواهر و برادرش، بە اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

این وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان در داخل زندان بە #ویروس_کرونا مبتلا شدە بود، اما مسئولان رژیم در زندان از اعزام او به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت به عمل می آورند.

سهیلا حجاب، از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، تشویش اذهان عمومی به قصد آشوب، تشکیل گروه در راستای حقوق زنان، و درخواست رفراندوم و تغییر قانون اساسی، مجموعا به ۱۸ سال زندان محکوم شده است.

از مجموع ۱۸ سال حکم، مدت ۵ سال حبس کە بە اتهام “اجماع و تبانی” صادر شدە، برای او قابل اجرا می باشد.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …