سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

١٧درصد کارگران شهرداری تهران مشکوک به ابتلا به کرونا هستند

٤٤ تن از کارگران شهرداری تهران به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند و دو هزار و ۶۱۰ تن (۱۷ درصد) نیز مشکوک به ابتلا به ویروس جدید کرونا هستند. این خبر در حالی اعلام می‌شود که یک ماه پیش (۱۷ فروردین) یک عضو شورای شهر تهران از ابتلای ۲۰۰ تن از کارکنان شهرداری تهران به کرونا و مرگ ۱۰ تن خبر داده بود.

حمید چوبینه مدیر عامل شرکت «شهرسالم» وابسته به شهرداری تهران روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر افزود تست غربالگری سلامت که بر روی بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن از کارگران خدمات شهری انجام شده نشان داده است ۲۶۱۰ تن علائمی مشابه کرونا داشته‌اند. آزمایش تکمیلی و انجام ۳۰۰ سی‌تی‌اسکن هم حاکی است ۴۴ تن از آنان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم نوشت تست کرونا برای کارگران و کارمندان شهرداری رایگان است. غربالگری ۴۷ هزار کارمند و کارگر شرکت‌های تابع شهرداری هم انجام شده و نتیجه تست ۸۰ تن مثبت بوده است.
مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه ۱۷ فروردین در جلسه شورای شهر تهران گفت تا کنون ۲۰۰ تن از کارکنان شهرداری تهران به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۱۰ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در اسفند ۹۸ اعلام شد مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ تهران به کووید ۱۹ مبتلاست. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران پس از اعلام این خبر خود را قرنطینه کرد و آزمایش کرونا انجام داد. شورای شهر هم کار خود را به مدت یک هفته تعطیل کرد.

اما کارگران شهرداری به کار ادامه دادند. کارگران شهرداری‌ها در شهرهای مختلف از جمله تهران بارها به در اختیار نداشتن امکانات پیشگیری از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده اعتراض کرده‌اند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ظهر چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران از مرز صد هزار نفر گذشت. به گفته رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون کمتر از نیم درصد ایرانیان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بنابراین موضوع ایمنی گله‌ای در کشور مطرح نیست. سخنگوی وزارت بهداشت نیز احتمال داد که پیک دوم و سوم کشور در راه باشد. کیانوش جهانپور گفت اگر اقتصاد ایران قدرت تحمل آن را داشت، کشور می‌بایست یک سال تعطیل می‌شد.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …