سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

آمار حکومتی مرگ ناشی از کرونا در ایران چھار رقمی شد

آمار حکومتی کە بسیار کمتر از آمارھای واقعی می باشد حاکی از آن است کە طی ٢٤ ساعت گذشتە ١٤٧ نفر دیگر بە دلیل ابتلا بە ویروس کرونا جانشان را از دست دادەاند و تعداد قربانیان تاکنون بە ١١٣٥ نفر رسیدە است.

با احتساب این ١٤٧ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در ایران، این کشور در مدت ٢٤ گذشتە بالاتر از اسپانیا با ٩٠ مورد و چین با ١١ مورد، بە رتبە نخست مرگ و میر ناشی از کرونا در جھان دست یافتە است.

این درحالی است کە، نتایج مطالعات دانشگاه شریف درباره ویروس کرونا نشان می‌دهد که اگر مردم همکاری نکنند و ویروس کرونا کنترل نشود، احتمالا ۳.۵ میلیون ایرانی جان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند خبرگزاری آسوشیتدپرس، دکتر افروز اسلامی که همزمان با امور پزشکی، به عنوان خبرنگار صداوسیمای رژیم نیز فعالیت می‌کند با استناد به نتایج پژوهشی که توسط دانشگاه شریف انجام شده است، در تلویزیون حکومتی ایران گفته است که سه سناریو برای کرونا در ایران می‌توان در نظر گرفت.

بر اساس این گزارش، اگر مردم هم‌اکنون شروع به همکاری کنند، انتظار می‌رود تا مهار ویروس کرونا، ۱۲۰ هزار نفر از مردم ایران مبتلا شوند و ۱۲ هزار نفر جان خود را از دست بدهند.

سناریوی دوم در تحقیقات دانشگاه شریف می‌گوید اگر مردم همکاری کمتری داشته باشند، احتمالا ۳۰۰ هزار نفر به ویروس مبتلا خواهند شد و ۱۱۰ هزار قربانی خواهد شد و در نهایتا، اگر مردم هیچ‌کدام از قواعدی که برای مهار کرونا لازم است را رعایت نکنند، احتمالا سیستم بهداشت ایران که هم اکنون نیز خسته و فرسوده شده است، دچار فروپاشی شود و در نبود تجهیزات کافی چهار میلیون نفر به کرونا مبتلا شوند و ۳.۵ میلیون نفر جان خود را از دست بدهند.

گفتنیست، تا کنون بیش از پنجاە تن مواد بھداشتی و دارویی از طرف کشورھای دیگر و سازمان بھداشت جھانی بە ایران فرستادە شدە است، اما باند مافیایی سپاە پاسدان از توزیع این وسایل امتناع می ورزد و آنھا را بە صورت قاچاق در بازار سیاە و با قیمت بالا بە فروش می رساند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …