سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

نقشەی غارت معادن طلای کردستان توسط سپاە پاسداران

?سپاه پاسداران نقشه غارت معادن طلا و  طلای استخراج شده از معادن کردستان را در سر می پروراند

⭕️در یک جمله باید نوشت که مطابق داده های که بر اساس اکتشافات دولتی صورت گرفته است، نصف بیشتر #طلای_ایران در #کردستان تولید می شود. این در حالی است که، هنوز معادن طلای کشف شده در منطقه #سقز به بهره برداری نرسیده و تنها در معدن طلای ساریگونی در اطراف قروه که در سال 94 به بهره برداری رسید تاکنون 11 تن طلا از آن استخراج و تولید شده است. 

سپاه پاسداران کنترل این معادن را مستقیم و غیر مستقیم در انحصار دارد و در صدد غارت معادن طلا و سایر معادن غنی کردستان است. سپاه سالهاست در پروسه خام فروشی تولیدات معادن کردستان نقش دارد و اخیرا” سراغ معادن طلا رفته اند. سپاه عجله دارد که پیش از اینکه حوادث جدی تری در کشور رخ دهد، بخش زیادی از این سرمایه بیکران را در راستای مقاصد و دشمنی خود با مردم کردستان به غارت ببرد. 

باید جلو این غارت را گرفت. 

در این مرحله باید این پرسش ها را مطرح کرد. سهم مردم کردستان از این ثروت بیکران چیست ؟ مردم کردستان چه نقشی در نظارت بر اکتشافات معدنی کردستان دارند و از طریق کدام مکانیزمها ؟ با وجود این همه ثروت بیکران چرا توسعه اقتصادی در کردستان در رتبه آخر کشوری قرار دارد ؟ چرا بیکاری، فقر، گرانی، مهاجرت کاری، کولبری در کردستان زندگی مردم کردستان را با چالش های جدی روبرو ساخته است؟ غیر از این است که ثروت و سامان جا گرفته در دل طبیعت کردستان توسط سپاه پاسداران به 40 سال است غارت برده می شود؟

سه شنبه ۱ بهمن ۹۸

? #کارگرنیوز 

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …