سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

بیانیە جمعی از معلمان ایران در اعتراض بە بازداشت معلمان و فعالان مەدەنی

جمعی از معلمان و اعضای کانونهای صنفی معلمان در سراسر کشور با انتشار بیانیه‌ای خواهان آزادی بدون قید و شرط تمام معلمان، زنان، کارگران و دانشجویان و فعالان سیاسی و مدنی از زندان شدند.

زاگروس پست: ١١١ نفر از معلمان و اعضای کانونهای صنفی معلمان سراسر ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعتراض به بازداشت چند تن از همکاران خود، از جمله: “محمدحسین سپهری،هوشنگ کوشکی،هاشم خواستار و جواد لعل محمدی”،خواهان آزادی بدون قید و شرط تمام معلمان، زنان، کارگران و دانشجویان و فعالان سیاسی و مدنی از زندان شدند.

متن کامل این بیانیه :

در حالی که تعدادی از معلمان عدالتخواه به جرم مطالبه‌گری و حق‌طلبی در زندان هستند و این روزها شاهد احضار و پرونده سازی برای فعالان صنفی توسط اطلاعات و اطلاعات سپاه هستیم و هیات های تخلف اداری زمینه ساز سرکوب معلمان هستند طی روزهای گذشته شاهد دور جدیدی از سرکوب فرهنگیان بخاطر فعالیت مدنی بودیم.

نزدیک به یک ماه از بازداشت غیرقانونی همکارمان “هوشنگ کوشکی” در معمولان لرستان می گذرد و حالا آموزش و پرورش به قطع حقوق این معلم زندانی اقدام نموده است.

در اقدامی دیگر روز یکشنبه بیستم مرداد ماه “هاشم خواستار” معلم و فعال صنفی برجسته به همراه تعدادی از فعالان مدنی به‌خاطر شرکت در یک تجمع مسالمت آمیز دستگیر شدند.

“هاشم خواستار” در دو دهه گذشته بارها بخاطر فعالیت صنفی بازداشت و زندانی شده است اما به مطالبه‌گری ادامه داده است او به راستی وجدان آگاه و بیدار جامعه فرهنگیان در دو دهه گذشته است. علاوه بر وی “جواد لعل محمدی” و “محمدحسین سپهری” از دیگر فرهنگیان بازداشتی در تجمع مشهد هستند.

ما امضاکنندگان به عنوان جمعی از معلمان آزادی‌خواه و عدالت‌طلب بازداشت و حبس همکاران خود و فعالان مدنی را محکوم می کنیم.

ما باور داریم تحصن، تجمع، اعتصاب و هر شکلی از اعتراض مدنی حق مسلم تمام شهروندان است و بخشی از آزادی های اجتماعی و حقوق شهروندی است.

ما خواهان آزادی بدون قید و شرط تمام معلمان، زنان، کارگران و دانشجویان و فعالان سیاسی و مدنی از زندان هستیم که در یک روند ناعادلانه محاکمه و زندانی شده اند. ما معتقدیم اگر دادرسی عادلانه باشد بسیاری از زندانیان فعلی باید آزاد و دزدان و اختلاسگران و مسئولان فاسد زندانی گردند.

 

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …