سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

بردوامی اتش سوزیها در جنگلها و مراتع کوردستان

آتش سوزی‌های عمدی در اکثر جنگلها و مراتع شهرها و روستاهای کوردستان همچنان ادامه دارد و مسولین رژیم هیچ اقدامی جهت کنترل آن انجام نمی‌دهند.

براساس گزارش رسیده بە اژانس خبری زاگروس پست: آتش سوزی‌ها که بیشتر توسط عوامل وابسته به سپاه پاسداران رژیم و بە صورت عمد انجام میگیرد ادامه دارد و فقط نیروهای مردمی و فعالان محیط زیست کوردستان در تلاش برای خاموش کردن و مهار آتش هستند و مسولین حکومتی رژیم در این بارە هیچ اقدامی نمی کنند.

در همین رابطه، آتش سوزی در منطقه‌ حفاظت شده‌ی “قلاجه” در محدودە “چیکان منصوری” از جنگل‌های شهر گیلان غرب از روز جمعە شروع شده و هنوز نیز ادامه دارد و تا کنون بیشتر از ١٥ هکتار از اراضی و مراتع این جنگل طعمه حریق شده اند.

همچنین، جمعه ١١ مردادماه، مراتع و زمین‌های روستای “کانی سیب” مهاباد در آتش سوخت که سرانجام آتش توسط نیروهای مردمی این روستا کنترل شد.

در شهر “سردشت” نیز کە اتش سوزی جنگل‌ها و مراتع “ملاشیخ، شیئوه و بزیله”، شروع شد که باعث سوختن و نابود شدن ١٥٠هکتار از اراضی این مناطق شده است، ولی مسئولین از ارئه خدمات و هلیکوپتر امدادی به این مناطق خودداری کرده‌اند.

همچنین، بیش از ٥٠ هکتار ازمراتع “چوار” از توابع استان “ایلام”، در آتش خاکستر شد و مردم نیز بدون امکانات کافی توفیقی بدست نیاوردند.

لازم بیادآوری است کە سپاە پاسداران رژیم و عوامل این سازمان تروریستی هر سال بدلیل وحشت داشتن از حضور احزاب اپوزسیون کوردی  در کوهستان‌های شرق کردستان اقدام بە آتش زدن مراتع و جنگل‌ها و کوهستان‌ها میکند کە در نتیجەی آن خسارات زیادی بە مردم منطقە و زیست محیطی این مناطق و گونەهای جانوری وارد شدە است.

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …