اسحاق جهابگیری:فساد مسولان بالای کشوری در ایران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران روز شنبه ٢٧ مرداد گفت، که فساد در ایران به مسولان بالایی کشور رسیده و این امر به یک دغدغه عمومی تبدیل شده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه فساد به یک دغدغه عمومی تبدیل شده، گفت: متاسفانه فساد به برخی از مسئولان بالایی کشور رسیده است و در دوره ای که می‌شد و باید جلوی فساد را می‌گرفتند، نگرفتند و برخی مسئولین کشور را به فساد آلوده کردند.

او در ادامه گفت: اگر با فساد و مسولینی که دامن جمهوری اسلامی را به فساد آلوده کردند به موقع برخورد می‌شد، امروز مبارزه با فساد به دغدغه عمومی ملت تبدیل نمی شد.

معاون اول رئیس‌جمهوری ایران در اشاره‌ای غیر مستقیم به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران گفت: بسیاری از کسانی که امروز مدعی و طلبکار شده‌اند، زمانی که به دوره مسوولیت‌های آنها نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که بیشترین فسادها در آن دوران‌ها اتفاق افتاده است.

معاون اول روحانی در حالی کوشید وضعیت فساد اقتصادی در کشور را به دوره رئیس‌جمهوری پیشین مرتبط کند، که از زمان روی کار امدن حسن روحانی پرونده‌های فساد اقتصادی متعددی از جمله پرونده مربوط به حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری، حقوق‌های نجومی مدیران دولتی، وام‌های چند صد میلیاردی نزدیکان دولت، فساد مالی موسسات بانکی،و…… همچنین سقوط ارزش پول ملی و ده‌ها پرونده دیگر رو شدە است.

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …