سێ شه‌ممه‌ 16 نیسان 2024

مراکش نیز روابط تجاری خود با ایران را به حالت تعلیق درآورد

مراکش در چارچوب پایبندی این کشور به تحریم‌های امریکا علیه ایران، تمام معاملات تجاری و بانکی خود با ایران را به حالیت تعلیق درآورد.

وزارت خارجه مراکش در نامه‌ای به انجمن بانکداری مراکش نسبت به ادامه روابط تجاری از جمله واردات فرش از ایران هشدار داد و معاملات بانکی خود با این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

این تصمیم مراکش، در پی ارسال یادداشتی از سوی امریکا به مراکش درباره پایبندی کشورها به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اتخاذ شده است.

نامه وزارت خارجه مراکش، بانک‌های این کشور را نسبت به زمان اجرای تحریم‌های آمریکا پیرامون ممنوعیت معامله با بانک‌ها و سرمایه‌گذاری ایرانی آگاه کرده است. مهلت ٩٠ روزه آمریکا به کشورهایی که با ایران معاملات تجاری دارند، روز١٥ مردا پایان یافت.

مرحله نخست تحریم‌های آمریکا، در روز سه‌شنبه ١٦ مرداد آغاز شد و قرار است معاملات بانکی، صادرات مواد اولیه، خودرو را هدف قرار بگیرد. در مرحله دوم تحریم‌ها که ١٣ ابان ماە سال جاری آغاز خواهد شد، نفت و گاز و بانک مرکزی ایران مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

در سال گذشته، حجم مبادلات تجاری میان ایران و مراکش، به ٤میلیارد دلار رسیده بود.

مراکش در اوایل اردیبهشت ماە امسال، روابط دیپلماتیک خود با تهران را به دلیل حمایت ایران از جبهه پولیساریو، قطع کرد. پولیساریو برای استقلال صحرای غربی مراکش تلاش می‌کند.

 

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …