سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

طرح استیضاح حسن روحانی در مجلس ایران

برخی از نمایندگان مجلس شورای رژیم در حال جمع‌آوری امضا برای طرح عدم کفایت سیاسی و استیضاح حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران هستند.

حسینعلی حاجی دیلگانی نماینده شاهین شهر، با باین این‌که این طرح در جلسه روز سه‌شنبه ٩ مرداد تهیه شده، گفت: نمایندگانی از فراکسیونه‌ای امید، مستقلین و ولایی این طرح را تهیه کرده و در حال جمع آوری امضاء برای آن هستند.

وی با بیان این‌که طرح مذکور به امضای جمعی از نمایندگان رسیده، افزود: این طرح ١٠ محور اصلی دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس رژیم، افزایش بی رویه قیمت‌ها را یکی از محورهای اصلی این استیضاح ذکر کرد و افزود: عدم مدیریت بازار ارز، افزایش شدید قیمت سکه و طلا، گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی مردم، بی‌ثباتی اقتصادی و فساد در واردات کالاها، از محورهای این استیضاح است.

پیش از این طرح استیضاح ٤نفر از وزرای اقتصادی دولت روحانی در مجلس ایران کلید خورده بود.

احد آزادیخواه نماینده ملایر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس گفته بود که این طرح شامل وزرای اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی نیز می‌شود.

طرح استیضاح این چهار وزیر توسط جمعی از نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرای مجلس و پس از آن دنبال می شود که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در روزهای اخیر در تلاش برای ترمیم کابینه‌اش ناکام مانده است.

روز دوشنبه قیمت هر دلار در بازار آزاد ایران، به مرز ١١٨٠٠ تومان رسید. این در حالی است که هنوز تحریم‌های آمریکا علیه ایران که قرار است در پی خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای (برجام) از سر گرفته شود، آغاز نشده است.

 

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …