چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

سقوط لحظه به لحظه ریال ایران: دلار مرز ١١ هزار تومان را طی کرد

در ادامه روند کاهش ارزش پول ملی ایران، ریال امروز یکشنبه ٧ مرداد ١٣٩٧با سرعتی زیاد سقوط کرد و هر دلار آمریکا بیشتر از ١١ هزار تومان معامله شد. ارزش پول ایران تنها در عرض چند ساعت بیشتر از ١٥٠٠ تومان سقوط کرد.

 

رسانه‌های ایران گزارش کردند علاوه بر افزایش ناگهانی قیمت دلار، طلا ودیگر ارزهای خارجی نیز همچنان در حال افزایش است. بر همین اساس بهای هر یورو نیز بیشتر از ١٢٠٠٠ تومان رسید و یک سکه طلای امامی، از مرز چهار میلیون تومان گذشت.

 

دلار 10 هزار تومان را به راحتی سپری کرد و اکنون بیشتراز ١١ هزار تومان قرار دارد. این در حالی است که امروز صبح قیمت دلار 9 هزار 500 تومان بود و هر ساعت افزایش پیدا کرد.

رکورد قیمت ارز و سکه در ایران در حالی به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد که در چند روز گذشته عبدالناصر همتی به جای ولی‌الله سیف به عنوان رئيس جدید بانک مرکزی معرفی شد.

شاید مهمترین دلیل این جابجایی همین بحران ارز و بی‌ارزش شدن پول ایران است که رژیم ایران را به شدت تهدید کرده است.

در ادامه نوسانات بازار ارز و قیمت‌هایی که مشخص نیست بر چه اساسی هر روز برای دلار ثبت و معامله می‌شود، امروز یکشنبه و در حالی که بازارهای جهانی تعطیل است، دلار در بازار ارز ایران تا١١ هزار تومان و حتی بیشتر قیمت خورده است.

ماجرای پرحاشیه ارز حدود یک سال پیش شروع شده و تاکنون نیز بازار آرامشی به خود ندیده است. دلار از حدود ٣٨٠٠ تومان در شهریورماە سال ١٣٩٦ تا بیش از ١٠ هزار تومان تا به امروز افزایش قیمت داشته و هیچ  پیش بینی هم برای زمان پیش رو وجود ندارد.

این روند افزایش قیمت ارز در ایران و بی ارزش شدن و در حال سقوط ریال ایران، در حالی است کە در چند روز ایندە نیز تحریمهای امریکا بر علیە ایران از سر گرفتە خواهد شد و مطمنا وضع بازار ارز و ریال از این کە هست بدتر خواهد شد .

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …