چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

طالبان با سلاح‌های ایرانی در غور افغانستان می‎جنگند

کرام الدین رضازاده، نماینده ولایت غور در مجلس نمایندگان افغانستان شنبه ٧ مرداد ماە گفت که نیروهای طالبان با سلاح‌هایی کە رژیم ایران در اختیار انان قرار دادە است در این ولایت می‌جنگند.

 

به گزارش رسانه‌های افغانستان، کرام الدین رضازاده یکی از اعضای مجلس نمایندگان این کشور گفته است، سلاح‌های گروه طالبان که به دست نیروهای خیزش مردمی در ولایت غور افتاده، ساخت ایران بودە است.

از دو هفته پیش، افراد وابسته به گروه طالبان بر بخش‌هایی از غرب شهر فیروزکوه،در مرکز ولایت غور افغانستان حملاتی انجام داده‌اند.واین درحالی است که بارها نگرانی‌هایی مبنی بر حمایت رژیم ایران از طالبان مسلح در غرب کشور گزارش شده است.

قبل از این، ولی محمد احمدزی، فرمانده قول اردوی ٢١٥ میوند، ایران را به پشتیبانی از طالبان در ولایت‌های هلمند و نیمروز افغانستان متهم کرده و گفته بود که «هراس‌افکنان» در هلمند و نیمروز از سوی پاکستان و ایران حمایت می‌شوند.

همچنان، اصحاب الدین روشان فرمانده لوای چهارم قول اردوی ٢١٥ میوند در نیمروز، از مداخله‌های مستقیم رژیم ایران در این ولایت شکایت کرده، گفته بود که در کنار دیگر تجهیزات، ایران وسایل ساخت ماین را نیز در اختیار گروه طالبان قرار می‌دهد.

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …