چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

قاسم سلیمانی: دریای سرخ دیگر برای امریکا و عربستان امن نخواهد بود

قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران شاخه برون مرزی ایران ، روزپنجشنبه ٢٦ مرداد گفت که دریای سرخ دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نخواهد.

سخنان قاسم سلیمانی یک روز پس از تلاش شبه‌نظامیان حوثی پشتیبانی شده از سوی رژیم ایران برای هدف قرار دادن یک نفت‌کش عربستان در دریایی سرخ ایراد می‌شود؛ سخنانی که احتمال دست داشتن ایران در حادثه حمله به این نفت‌کش را تقویت می‌کند.

قاسم سلیمانی در اظهارات خود که در همایشی در شهر همدان ایراد شده از گفتەهای اخیر حسن روحاتی رئیس‌جمهوری ایران حمایت کرد و گفت: “اظهارات شجاعانه روحانی تاثیر خود را در دل‌های مردم گذاشته است.”

او افزود: هرکس به بیانات رئیس جمهور اهانت کند بزرگترین خیانت را کرده است.

حسن روحانی با اشاره به سخنان دونالد ترامپ ریس جمهور آمریکا که گفتە بود صادرات نفت ایران را به صفر خواهند رساند، گفت اگر ایران نتواند نفت صادر کند، هیچ کشوری در منطقه نمی تواند نفت صادر کند. پس از آن شماری از مسئولان ایرانی از جمله برخی از نظامیان، تهدید به بستن تنگه هرمز کردند.

پس از آن روحانی در سخنانی دیگر با اشارە بە برنامه‌ایی برای نا امن کردن مناطقی دیگر اشاره کرد و گفت: تنگه زیاد داریم.

قاسم سلیمانی با حمله شدید به سخنان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: تو ما را تهدید می‌کنی به این که اقدامی انجام می‌دهی که در دنیا سابقه ندارد. این ادبیات برای ایران دیگر کاربردی ندارد.

سلیمانی در بخش‌های دیگری از سخنانش گفت: دریای سرخ قبلا امن بود، اما امروز دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست.چون نیروی قدس حریف نظامیان آمریکایی است.

این سخنان سلیمانی در حالی است کە رژیم ایران در وضعیت نابسامان اجتماعی و سیاسی، هم در داخل مرزهای خودش و هم خارج از ان با مشکلات زیادی روبەرو شدە است،تاثیرات خروج امریکا از برنامە برجام و خارج شدن سرمایەگذاران خارجی از ایران و کم شدن فروش نفت ایران همچنین نزدیک شدن بە اجرایی شدن بخش اول تحریمهای امریکا در ١٣ مرداد ماە،مسولان سپاە پاسداران چارەایی جز تهدید دیگر کشورها را ندارند،و میخواهند با حمایت از گروههای تروریستی دست بە اقدامات تروریستی در منطقە بزنند.

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …