چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

موج از سر گیری اعتصابات رانندگان کامیون در ایران

اعتصاب کامیونداران در برخی شهرهای ایران در روز دوشنبه اول مرداد برای بار دوم از سر گرفتە شد، کامیونداران روز دوشنبه در اعتراض به عدم توجه به مطالبات صنفی خود اعتصاب سراسری را برای بار دوم از سر گرفتند.

در خرداد ماە سال جاری شماری از کامیونداران برای چندین روز اعتصاب کردند، این اعتصاب مشکلاتی را از جمله تامین سوخت جایگاه‌های بنزین و بنادر بارگیری در جنوب ایران ایجاد کرد.

ثابت ماندن کرایه حمل بار در شرایط افزایش قیمت لوازم یدکی و پرداخت نشدن سهم دولت از حق بیمه رانندگان از مهم‌ترین گلایه‌ها و درخواست رانندگان کامیون بود.

دور تازه اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای در پی آن آغاز شد که وعده‌های نمایندگان مجلس، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، و نمایندگان دولت به رانندگان تا کنون نتیجه عملی در بر نداشت. اعتصاب رانندگان کامیونها در شهرها و جادەهای رفسنجان، شهر کرد، جاده کنگاور به همدان، قزوین، پایانه اعلان بار تبریز، بوشهر، دشت ارژن شیراز، کرمانشاه، پایانه بندر خمینی، پایانه اصفهان، و جاده تهران ساوه شروع شدە است.

از سوی دیگر، همزمان با گزارش ها درباره اعتصاب مجدد رانندگان، عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی رژیم، اعلام کرد برای رفاه حال رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای از روز دوشنبه طرح بیمه تکمیلی برای ۹۰۰ هزار راننده حمل‌ونقل کالا به همراه همسران‌شان به صورت رایگان اجرایی می‌شود.و این در حالی است کە قبل از این هم، در اعتصاب رانندگان کامیون در خرداد ماە نیز چنین قولی را دادە بودند، کە تا امروز عملی نشدە است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،‌ احمد رحمانیان ‌مثل همیشە کە در این سالهای حکومت ڕژیم ایران کە مشکلات داخلی ایران را کە خود بە مسبب اصلی ان بودەاند، دشمنان داخلی و خارجی نظام را متهم کرد که به توصیف او، به دنبال این هستند که با تشدید تحریم‌های اقتصادی، نارضایتی عمومی را نسبت به نظام به وجود آورند.

قبلا هم ، اعتراض‌های صنفی کارگران،‌ معلمان،‌ دانشجویان و صاحبان صندوق‌های مالی با برخوردهای شدید امنیتی و قضایی رژیم مواجه شده‌اند.کە این برخوردهای ضد حقوق شهروندان ایرانی،‌ انتقادهای سازمان‌های حقوق بشری و اتحادیه‌های صنفی را در جهان را به دنبال داشته است.

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …