پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

فوری: بازداشت یک فعال سیاسی از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در نقده

نیروهای وزارت اطلاعات در شهرستان نقده یک فعال سیاسی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

بر اساس گزارش رسیده به سایت خبری “زاگرس پست”، روز سه‌شنبه ۱۹ تیر، “شهاب احمدی‌آذر” فعال سیاسی ومدنی اهل شهرستان  نقده و دانشجوی مقطع دکترای رشته‌ی “بیومکانیک” در یکی از شهرستان های استان تبریز، از سوی نیروهای وزارت اطلاعات ، به دلایل نامعلومی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

پیش از این ، “شهاب احمدی‌آذر”  از سوی دادگاه تجدید نظر استان ارومیه، به 6 ماه  و یک روز زندان تعزیری و 60 ضربه شلاق و یکسال محرومیت از ادامه تحصیل در مقطع دکترا محکوم گردید، ولی هنوز مشخص نیست که دلیل بازداشت امروز این فعال سیاسی واجتماعی، برای اجرای  احکام صادره بوده یا  به جرم جدیدی دوباره اقدام به بازداشت وی نموده اند.

نامبرده  پیش از این نیز به جرم ” همکاری با یکی از احزاب کرد در کردستان ایران ” و برگزاری “مراسم نوروز سال 95 ” بازداشت شده بود.

گفتنی میباشد که نامبرده متاهل و صاحب دو فرزند خردسال میباشد و در سالهای 81- 91- 93 به جرم “همکاری با یکی از احزاب کرد” و “اقدام علیه امنیت ملی” بازداشت و بعد از طی کردن دوران محکومیتش ازاد شده بود.

“احمدی آذر” یکی از اعضای انجمن حامیان محیط زیست ” هه تاو” بوده که در سال 87 این انجمن تعطیل گردیده  و همچنین ریاست مرکز غیر دولتی ” کۆتر” را برعهده دارد که در زمینه ی مشاوره ی اجتماعی  مشغول به فعالیت میباشد.

 

منتظر اخبار جدید باشید.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …