چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

اختلاس در انجمن مردمی حمایت از بیماران سرطانی در سنندج

انجمن مردمی حمایت از بیماران سرطانی در سنندج از سال 1386 شروع به کار کرده است و کمکهای  مردمی را برای هزینه درمان مردم بی بضاعت جمع اوری میکند اما اختلاس و فساد مسولان این انجمن را نیز در برگرفت.
یکی از اعضای انجمن مردمی حمایت از بیماران سرطانی به سایت زاگروس پست در این باره گفت: با توجه به بیتفاوتی مسولین حکومت نسبت به بیماران سرطانی انجمن از سال۱۳۸۶ شروع بکارکرد.وظیفه ی جمع آوری کمکهای مردمی برای هزینه درمان و دارو افراد بی بضاعت این انجمن روز بروز توناتر ومنابع مالیش بیشتر شد تاجایکه در سال۹۳ نزدیک به ۷۰۰ میلیون موجودی صندوق شد.

درسال ۹۲جمعی از طیف جوانان دانشجو اعضا خواهان اراء گزارش مالی از هیت مدیره شدند اما با جوابهای سر بالا و غیره منتقی روبرو شدیم.

ما هم به این جمع معترض افزوده شدیم.گزارش تخلفات را به شورای شهر سنندج؛استانداری کوردستان؛فرمانداری ارجاع دادیم.اما آقایان پشتشان قرص بود و گویا همه همکارند ونمیخواهند پشت اختلاس گران را خالی کنند.ما شکایت را به دیوان کشور ودادگسری ارجاع دادیم واز راه شبکه های اجتماعی واعضای انجمن فشار وارد کردیم بعد از ۳سال دادگسری دستور داد فعالیت انجمن به حالت تعلیق دراید.

پولهای جمع شده برای نجات جان انسانهای ندار وکم درامد جمع میشود حال که حکومت به فکر نیست ما با هم باید راه کمک به این افراد باشیم.

همه جا باید اختلاس گران را رسوا کرد وماهیت کثیفشان را برملا کرد تا حکومت مجبور به محاکمه انها شود.

بر اساس اطلاعات رسیده از آنجا که سرطان جزو بیماری های خاص محسوب نمی شود، هزینه های درمان آن بسیاربالا است و همین مسئله موجب شده که افراد مبتلا به این بیماری با مشکلات مادی فراوانی دست و پنجه نرم کنند. بنابراین برای حمایت از این قشر از سال ۸۶ انجمن بیماران سرطانی در استان آغاز به کارکرد.

همه چیز خوب پیش رفت و مردم خیر و نیکوکار داخل و خارج استان برای یاری رساندن به بیماران سرطانی آستین همت را بالا زدند تا جایی که در عرض چند سال درآمد این انجمن به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال ۸۶ به حدود ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۳ رسید.

از سال ۹۳ بحث هایی در ارتباط با شفاف نبودن وضعیت مالی این انجمن مطرح و رسانه ای شد، بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی در خرداد امسال و قرائت عملکرد مالی انجمن از سوی موسسه حسابرسی بهروزان تا حدودی از تب و تاب اخبار منتشرشده کاسته شد.

اما خبرهایی در رابطه با حمایت نکردن این انجمن از بیماران سرطانی به گوش می رسد، افرادی که در روزهای پایانی سال ۹۴ بجای اینکه هم چون دیگر شهروندان این سرزمین، در تدارک نوروز باشند دغدغه تامین هزینه داروهای خود یا یکی از اعضای خانواده شان را دارند.

یکی ازبیماران مبتلا به سرطان که چند ماهی است در این انجمن تشکیل پرونده داده است، در این باره گفت: برای دریافت نامه ای از سوی انجمن با عنوان معرفی به داروخانه و دریافت دارو با هزینه کمتر، به انجمن مراجعه کردم که متاسفانه گفتند، حساب ها را بسته ایم و تا ۱۵ فرودین نمی توانیم خدمتی در این رابطه ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: به ناچار به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان مراجعه کردم و آنها حدود ۴۰ درصد هزینه دارو را متقبل شدند.

یکی دیگر از بیماران مبتلا به سرطان که دو سالی است در این انجمن پرونده تشکیل داده است، دل پری از عدم پاسخگویی و حمایت این انجمن داشت.

وی گفت: در این دو سال بارها فاکتورهای هزینه هایی را که کرده ام به انجمن برده ام ولی متاسفانه آنها اعلام کردند که ما تنها می توانیم معرفی نامه هایی بدهیم که آزمایشگاه ها، آزمایش ها را به صورت رایگان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تمام هزینه های ما مربوط به آزمایش نمی شود، ادامه داد: در یکی ازمراجعات خود به تهران ۵۰۰ هزار تومان هزینه کردم و فاکتور آن را به انجمن بردم که با اصرار استانداری ۱۵۰ هزار تومان آنرا به من برگردانند.

این بیمار مبتلا به سرطان اظهارداشت: علاوه بر حمایت نکردن آن ها، چندین بار که مراجعه کردم با برخورد نامناسب افراد شاغل در انجمن مواجه شدم، به گونه ای که یکبار هم مرا تهدید به حذف پرونده‌ام از انجمن کردند.

وی بیان کرد: در این پایان سال گذشته هم که باردیگر مراجعه کردم، گفتند که حساب ها را بسته ایم و اصلا نمی توانیم حمایتی داشته باشیم.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …