سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

اخبار و گزارشات کارگری 18 آبان 1395

 

3کارگراخراجی معترض پارس خودرو بازداشت شدند!

3کارگراخراجی معترض پارس خودرو توسط نيروي انتظامي دستگير و به بازداشتگاه انتقال داده شدند.

گزارش دریافتی:امروز18آبان،كارگران اخراجي پارس خودرو که جهت پيگيري و اعلام اعتراض خود دست به تجمع مقابل گروه خودرو سازي سايپا زده بودند، توسط نيروي انتظامي دستگير و به بازداشتگاه انتقال داده شدند!!

در حال حاضر سه تن از كارگران پارس خودرو در بازداشت بسرميبرند…

درهمین رابطه:

 

تجمعات 26کارگرمعترض اخراجی كارخانه خودروسازي پارس خودروبرای بازگشت بکار!

اما كارخانه پارس خودرو و علي الخصوص مديران خبره و چندصد ميليوني اين مجموعه و بنگاه بزرگ صنعتي و اقتصادي از اين مناقشه چه مي خواهند؟!! “… شمارو سرتونو بريدن تا ٧٠٠٠كارگر ديگه ي كارخونه بترسن…” اين نقل قول مو به مو از جواب كارشناسان “دفتر پيگيري نهاد رياست جمهوري اسلامي ايران”!! به مراجعات و پيگيريهاي اين كارگران اخراجي ست!!-حداقل در ٢ مورد از مراجعات من خودشاهد بوده ام-. در واقع جواب نهایي و سرراست مديران پارس خودرو-كارفرما- اين بوده كه ناممكن و غيرقابل قبول است كه اين كارگران اخراجي دوباره به سرِ كار خود در “پارس خودرو” بازگردند!!..چرا؟ چون بقيه كارگران “پررو و مطالبه گر”!! ميشوند و نميشود جمع كرد!!…

“چرا به حرف ما گوش نميكنيد؟!”

تجمع چندباره ي كارگران اخراجي “كارخانه خودروسازي پارس خودرو” مقابل دفتر رياست جمهوري

اين ميتينگ اعتراضي مطابق معمول بي نتيجه و بدون دريافت پاسخي منطقي و چرايي اخراج ٢٦ نفر از كارگران كارخانه پارس خودرو كه -مستقيما با دستور مديريت اين كارخانجات خودرو سازي – به پايان رسيد!.

بيش از يكسال هست كه من با كارگران اخراجي پارس خودرو در ارتباط بوده و در طول اين مدت و حتي قبل تر از آن “كارگران اخراجي پارس خودرو”بصورت روزانه پيگير وضعيت شغلي و كاري خود از تمامي مجاري قانوني و اداري دستگاههاي دولتي و حكومتي براي مطالبه جويي دليل اخراج و مهمتر از همه “بازگشت به كار” خود بوده اند!… حداقال يكي از كارگران با حكم قضايي “بازگشت به كار” خود را گرفته، اما پارس خودرو از پذيرش اين كارگر با وجود حكم قانوني و قضايي امتناع كرده و حاضر به پذيرش كارگر اخراجي خود نبوده است. وزارت كار همان وزرات و نهاد مسئول در اين باره-قوانين كار و اشتغال و نيز دعاوي كارگري و كارفرمايي- چندين بار با اعمال نفوذ و فشار مديران وزارت صنعت و پارس خودرو و جريانهاي رانتي درگير در اين مسئله احكام صادره براي اين كارگران را دستكاري و تغيير راي داده است.(اين اعمال نفوذ و فشار در احكام قضايي نيز بوده).جداي از اين مسايل ،مديران پارس خودرو بارها با پرونده سازي هاي واهي و كثيف بر عليه برخي كارگران اخراجي!!نه تنها اقدام به تهديد كارگران نموده !بلكه موجبات سلب سلامت روحي و رواني آنان نيز گرديده است…شرح وقايع اين چند سال اين كارگران واقعا در چندين فيلم و كتاب جاي نميگيرد…

اما اين همه دعوا و شكايت براي چه ؟ وچرا؟!!!…

كارخانه پارس خودرو از سال ٩٢ شروع به اخراج اين كارگران كرده است.دليل اخراج اعتراض و پيگيريهاي صنفي و معيشتي اين كارگران بوده است.

مطالبه و پيگيري بحقِ ٢٦ كارگر اخراجي “پارس خودرو ” مشخص و معلوم است انها بي چون و چرا خواهان “بازگشت به كار” خود هستند.در بين اين ٢٦ نفر كارگران و تكنسينهايي با ١٠تا ٢٠ سال سابقه كار در پارس خودرو حضور دارند و همگي از نيروهاي متخصص در بخشهاي مختلف اين مجموعه خودرو سازي هستند.

اما كارخانه پارس خودرو و علي الخصوص مديران خبره و چندصد ميليوني اين مجموعه و بنگاه بزرگ صنعتي و اقتصادي از اين مناقشه چه مي خواهند؟!! “… شمارو سرتونو بريدن تا ٧٠٠٠كارگر ديگه ي كارخونه بترسن…” اين نقل قول مو به مو از جواب كارشناسان “دفتر پيگيري نهاد رياست جمهوري اسلامي ايران”!! به مراجعات و پيگيريهاي اين كارگران اخراجي ست!!-حداقل در ٢ مورد از مراجعات من خودشاهد بوده ام-. در واقع جواب نهایي و سرراست مديران پارس خودرو-كارفرما- اين بوده كه ناممكن و غيرقابل قبول است كه اين كارگران اخراجي دوباره به سرِ كار خود در “پارس خودرو” بازگردند!!..چرا؟ چون بقيه كارگران “پررو و مطالبه گر”!! ميشوند و نميشود جمع كرد!!…

گزارشات بيشتر و مشخص تري از وضعيت كارگران اخراجي پارس خودرو در چند روز آينده در اختيار جرايد و افكارعمومي قرار خواهد گرفت… فيش هاي حقوق نجومي مديران و مشاورين مديرعامل كارخانه ،پرونده هاي فساد و رانتخواري مديران پراس خودرو و حتي وزارت كار ،در رابطه با اين پرونده ارايه خواهد شد.

منبع:

https://www.facebook.com/mehdy.toopchi

اعتصاب،تظاهرات خیابانی وتجمعات سراسری پرستاران دراعتراض به شرایط کاری!

 

اعتصاب کارگران شرکت قالبهای صنعتی سایپا با موفقیت به پایان رسید

اتحادیه آزاد کارگران ایران: اعتصاب و تجمع کارگران شرکت قالبهای صنعتی سایپا که از صبح دیروز شروع شده بود ظهر امروز با توافقی که ما بین کارگران و مسئولین سایپا (شرکت مادر) صورت گرفت پایان یافت.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی جلسه بی نتیجه بعد از ظهر دیروز که مابین ده نفر از نماینده های کارگران و سه نفر از مدیران ارشد سایپا برگزار شده بود، کارگران شرکت قالبهای صنعتی سایپا حاضر به پایان اعتصاب نشدند و تا ظهر امروز به اعتصاب خود ادامه دادند.

دیشب کارگران اعتصابی شیفت 2 کارخانه، مانع خروج قطعات تولیدی از کارخانه شدند طوری که بنا بر اظهار کارگران، خط تولید شرکت سایپا(شرکت مادر)  به مدت  9 ساعت مختل شد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این اعتصاب، از ساعات اولیه صبح امروز کارگران در سالنهای مختلف کارخانه دست به تجمع زدند و مصممانه بر ادامه اعتصاب تاکید کردند تا اینکه بار دیگر جلسه ای مابین نماینده های کارگران و مسئولین ارشد سایپا (شرکت مادر) برگزار و با هر شش خواست آنان بعلاوه تغییر مدیریت شرکت موافقت شد و مدیر امور کارکنان شرکت نیز که نماینده اصلی کارگران را تهدید کرده بود از کار اخراج گردید. در رابطه با بند اول خواست کارگران مبنی بر افزایش حقوق، مقرر شد طرح طبقه بندی مشاغل که از سال گذشته مدون و آماده اجرا بود ظرف مدت سه هفته طوری مورد بازنگری قرار بگیرد که بندهایی که در رابطه با دریافتی کارگران به ضرر آنان بود حذف و کل طرح با هدف افزایش حقوق کارگران تغییر پیدا بکند. لازم به یاد آوری است در جلسه بعد از  ظهر دیروز که ما بین نماینده های کارگران و سه نفر از مسئولین ارشد سایپا برگزار شده بود این مسئولین فقط با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل موافقت کرده بودند که همین مسئله باعث ادامه اعتصاب تا ظهر امروز شد.

شش خواست کارگران که مورد موافقت قرار گرفته است به شرح زیر می باشد: 1- افزایش حقوق پرسنل شرکت و پیمانکار(زیر 12 سال) 2- شارژ مرتب ماهیانه بن کارت با مبلغ مشخص 3- پرداخت آکورد ماهیانه بطور مرتب و مستمر 4- تسریع در ادامه روند بازنشستگی پرسنل(مشاغل سخت و زیان آور) و تسریع در پرداخت حق سنوات پرسنل بازنشسته که به مدت یک و نیم سال است به تعویق افتاده است 5- پرداخت بدهی شرکت به تعاونی مصرف که باعث اختلال در روند خدمات دهی این بخش به کارکنان شده است 6- تغییر وضعیت کارکنان پیمانکار و روز مزد به قرار دادی.در پی این توافقات حوالی ظهر امروز  کارگران اعتصابی شرکت قالبهای صنعتی سایپا به اعتصاب خود پایان داده و بر سر کارهایشان بازگشتند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 18 آبانماه

تصاویری از اعتصاب و تجمع صبح امروز کارگران شرکت قالبهای صنعتی سایپا در سالنهای کارخانه :

 

تجمع اعتراضی کارگران شیشه قزوین برای  هفتمین روز متوالی!

امروز18آبان،کارگران شیشه قزوین برای هفتمین روزمتوالی دراعتراض به عدم پرداخت8ماه حقوق،5ماه حق بیمه،حق سنوات وعیدی سال های گذشته،شرایط سخت کاری ،اخراج همکارانشان ونداشتن امنیت شغلی دست به تجمع در محوطه کارخانه زدند.

به گزارش 18آبان صبح قزوین، شرکت شیشه قزوین در هفتمین روز متوالی شاهد برگزاری تجمع اعتراض آمیز کارگران این شرکت است.

این کارگران طی هفت روز گذشته با برگزاری یک تجمع مسالمت آمیز در داخل حیاط شرکت شیشه خواستار رسیدگی مسئولان شرکت به مشکلات آنها هستند اما هنوز اقدامی از سوی متولیان این موضوع صورت نگرفته است.

تعدادی از کارگران این شرکت در هفتمین روز تجمع مقابل این شرکت درباره مشکلات خود با خبرنگار ما گفت‌وگو کردند.

یکی از کارگران اظهار کرد: سال گذشته مسئولان استانی برای رسیدگی به مشکلات کارگرها در شرکت حضور پیدا کردند و رئیس شرکت در نامه‌ای کتبی متعهد شد که طی شش ماه به مشکلات ما رسیدگی می‌کند؛ اما این موضوع انجام نشد.

وی در ادامه افزود: عید امسال تا 50 روز حقوق‌های ما عقب افتاد، هم اکنون یک سال از تعهد رئیس شرکت می‌گذرد و ما 8 ماه حقوق معوقه داریم که پرداخت نشده اشت.

این کارگر معترض اذعان کرد: هنوز عیدی و سنوات سال 93 را به کارگران پرداخت نشده و نصف عیدی 94 نیز به ما داده نشده است.

یکی دیگر از کارگران شرکت شیشه عنوان کرد: در سال جدید هم عده‌ای را اخراج کرده‌اند یا کوره‌هایی خوابانده شده تا به گفته رئیس شده بتوانند حقوق ماهیانه ما را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: کوره 2 و 3 شرکت را سال گذشته تعطیل کردند و شب عید 94 کوره 3 با تخلیه مذابش تعطیل شد، کارخانه شیشه قزوین در خاورمیانه نمونه ندارد چرا باید کوره‌های آن تعطیل شود.

این کارگر معترض تصریح کرد: ما برای ترکیه، عراق و تمام حوزه خلیج فارس صادرات داریم و در این کشورهای شیشه قزوین شناخته شده است.

یکی دیگر از این کارگران بیان کرد: در دوماهی که به علت مصدومیت انگشت دستم در منزل بستری بودم از مدیران شرکت هیچ کس پیگیر عیادت و رسیدگی به امور من نشد، فقط همکارانم برای ملاقات آمدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون همه کارگران مقروض هستیم، ابراز کرد: شب عید 95 یعنی 29 اسفند 94 رئیس شرکت شیشه قزوین 100 نفر را اخراج کرده است و هم اکنون ما به عنوان یک کارگر کار 4 نفر را انجام می‌دهیم تا خط تولید نخوابد.

این کارگر معترض عنوان کرد: ما فقط حق خود را می‌خواهیم چون می‌دانیم این شرکت تولیدات خوبی دارد و صادرات خوبی نیز به کشورهای دیگر دارد.

وی افزود: شیشه آبگینه هم اکنون تعطیل است و قسمت زیادی از تجهیزات آن خریداری شده و در شرکت ما قرار دارد اما حقوق ما پرداخت نمی‌شود.

یکی دیگر از کارگران شرکت شیشه قزوین گفت: ما روزی هزار و دویست متر شیشه صنایع جانبی تولید می‌کنیم یعنی چیزی حدود 2 برابر صنایع شیشه شرکت‌های دیگر، چون نمی‌خواهیم خط تولید شرکتمان بخوابد اما مسئولان قدر نمی‌دانند ما نان آغشته به خون خود را می‌خوریم یعنی با حداقل مزد حداکثر کار را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: رئیس شرکت از درآمدهای حاصله از شرکت شیشه قزوین شرکت‌های دیگر را راه اندازی کرده است، پس درآمدزایی وجود دارد کارگران که خواسته زیادی ندارد فقط حق خود را طلب می‌کنند.

یکی دیگر از کارگران شرکت شیشه اذعان کرد: هنوز در هفتمین روز تجمع ما کسی به مشکلات ما رسیدگی نمی‌کند و می‌گویند شورش کرده‌اید! چرا طلب حق کردن در یک تجمع مسالمت آمیز در حیاط شرکت باید به شورش تعبیر شود؟ ما که مشکلی در شرکت ایجاد نکردیم، ما در این مدت هم اجازه ندادیم تولید قطع شود و تولید ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از برج چهارم سال جاری چون شرکت حق بیمه ما را واریز نکرده است تامین اجتماعی دفترچه‌های ما را تمدید نمی‌کند و ما با وضعیت مریضی خانواده خود نمی‌توانیم به دکتر مراجعه کنیم.

این کارگر شرکت شیشه قزوین در پایان تاکید کرد: کارگران به حقوق ماهیانه و بیمه خودشان احتیاج ضروری دارند اما امروز از آن هم بی نصیب شده‌ایم و با هزینه آزاد به دکتر مراجعه می‌کنیم.

درهمین رابطه:

 

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه شیشه قزوین برای دومین روزمتوالی!

امروز13آبان،کارگران شیشه قزوین برای دومین روزمتوالی دراعتراض به عدم پرداخت 8ماه حقوقشان درمقابل کارخانه اجتماع کردند.

به گزارش13آبان فارس،کارگران کارخانه شیشه قزوین صبح روز گذشته هم در مقابل این کارخانه تجمع کرده که گویا تعرض‌های کارگران گوش مسؤولان استانی را شنوا نبوده و کارگران برای دومین روز متوالی، صبح امروز در مقابل این کارخانه تجمع کردند.

بی‌توجهی مسؤولان و کارفرمایان کارخانه شیشه قزوین کمر اقتصاد خانواده کارگران این کارخانه را گران‌بارتر و خمیده‌تر کرده است و کارگران برای دریافت حقوق خود باید ماه‌ها چشم انتظار بمانند و دست خالی بر سر سفره خانواده بنشینند.

بیش از 100 نفر از کارگران کارخانه شیشه قزوین واقع در جاده رشت طی روز گذشته در مقابل این کارخانه تجمع کرده بودند که این تجمع‌ روز گذشته جوابگوی دغدغه‌های آن‌ها نبوده است.

یکی از کارگران این کارخانه که 8 ماه حقوق نگرفته است اظهار داشت: بی‌توجهی مسؤولان کارخانه موجب شده است بعد از گذشت 8 ماه همچنان با دستان خالی بر سر سفره خانواده حضور داشته باشیم.

آقای (ش.خ) ادامه داد: عدم پرداخت حقوقم از سوی مسؤولان و کارفرمایان کارخانه شیشه قزوین مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است و برای تأمین امر معاش منتظر دریافت حقوق هستم.

آقای (ن.ک) کارگری دیگری است که در کارخانه شیشه قزوین مشغول به کار بوده و بعد از گذشت 8 ماه همچنان در انتظار دریافت دستمزد و حقوق از سوی کارفرمای این کارخانه است.

وی بیان کرد: از صبح دیروز مقابل کارخانه شیشه قزوین برای رسیدگی به تعویق افتادن حقوقمان با چندی دیگر از همکاران تجمع کرده‌ایم که هیچ کدام یک از مسؤولان از شنوایی برای دغدغه‌هایمان ندارند.

این کارگر عنوان کرد: مسؤولان و کارفرمایان کارخانه شیشه قزوین روز گذشته اعلام کردند که تنها یک ماه از معوقات حقوقمان را پرداخت می‌کنند.

آقای (ن.ک) یادآور شد: از مسؤولان درخواست داریم در این فصل سرد و سرمای آن، پاسخگوی نیاز و دغدغه کارگران باشند و حقوقهایمان را پرداخت کنند.

به گزارش امروز جوان درهمین رابطه،یکی از کارگران  که بصورت پیمانکاری در این کارخانه  کار می کند گفت: از فروردین تا کنون هیچ حقوقی دریافت نکرده اند.

وی گفت: بخش از عیدی امسال را هم نگرفته ایم و اگر هم مبلغی به ما داده شده برای سال 94 است.

وی افزود: دویست نفر از کارگران اعم از رسمی ، قراردادی و پیمانکاری ازدیروز دست از کار کشیده اند و کارخانه هم هیچ تولیدی ندارد.

این کارگر البته این را هم گفت: که کارگران رسمی و قراردادی حقوق ماههای فروردین تا خردادشان را دریافت کرده اند اما کارگران پیمانکاری 8 ماه است بدون دریافت حقوق کار می کنند.

وی افزود: در این مدت کارخانه هم تولید و هم فروش مناسب داشته است.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه گفت: یکی از مسولان کارخانه قول داده است حقوق فروردین ماه را به حساب مان واریز کند ، حقوقی که به قول وی برای نیمی از این ماه است و کفاف مخارجشان را نمی دهد.

 

*تجمع کارگران شیشه قزوین دراعتراض به عدم پرداخت 8ماه حقوق مقابل کارخانه!

امروز12آبان، کارگران شیشه قزوین دراعتراض به عدم پرداخت 8ماه حقوق دست به تجمع مقابل کارخانه واقع درجاده رشت زدند.

به گزارش 12آبان صبح قزوین، طی تماس یکی از کارگران کارخانه شیشه قزوین واقع در جاده رشت، از تجمع کارگران این کارخانه در مقابل درب ورودی شرکت مطلع شدیم.

این کارخانه با 320 کارگر در بخش‌های تولید شیشه‌های دوجداره، سکوریت و ضد گلوله فعالیت می‌کند و به گفته کارگران مشغول در این شرکت، روند فروش و تولید به خوبی انجام می‌شود و درآمد میلیاردی حاصل از فروش تولیدات مشهود است.

بنابر اظهارات تماس گیرنده،کارگران این کارخانه در سال جاری هیچگونه حقوقی دریافت نکرده و در امرار معاش خود دچار مشکلات شدیدی شده‌اند.

کارگران این کارخانه به سه بخش استخدامی، قراردادی و پیمانکاری تقسیم می‌شوند که کارگران استخدامی و قراردادی 2 ماه اول سال را حقوق دریافت کرده‌اند و 6 ماه است هیچگونه دستمزد دیگری دریافت نکرده‌اند اما کارگران پیمانکاری 8 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گفته این کارگر، مدیران این کارخانه عیدی سال گذشته نیز هنوز را به کارگران پرداخت نکرده‌اند و علارغم جریان داشتن روند تولید و فروش، مدیران شرکت حقوق کارگران را با وعده و عید به تعویق می‌اندازند.

کارگران این شرکت طی نامه‌هایی به استانداری، فرمانداری و شورای شهر مشکلات خود را بیان کرده‌اند اما در این 8 ماه هیچگونه اقدامی در جهت رفع مشکل کارگران این شرکت انجام نشده است.

به گفته این کارگر معترض در سفر رئیس جمهور به قزوین تمام کارگران به صورت مکتوب و تماس با سامانه 111 مشکلات خود را ثبت و درخواست رسیدگی داشته‌اند اما همچنان مشکلات وجود دارد و سامانه 111 نیز پاسخگو نیست.

کارگران این کارخانه هم‌اکنون در مقابل این شرکت تجمع کرده‌ و خواستار رسیدگی مسئولین به مشکلاتشان هستند.

 

تجمعات اعتراضی کارگران اخراجی شرکت نفت وگاز تنگ بیجار مقابل ساختمان وزارت نفت!

روزهای16 و17آبان ماه،کارگران اخراجی شرکت نفت و گاز تنگ بیجار دست به تجمع مقابل ساختمان وزارت نفت زدند.

به گزارش17آبان تابناک ، کارگرانی که اردیبهشت ماه سال جاری با دلایل نامشخص از کار در پروژه نفت و گاز تنگ بیجار اخراج شده اند، برای دومین روز متوالی است که در مقابل ساختمان وزارت نفت درتهران تجمع کرده اند وخواستار عمل به وعده هایی شدند که شاید حاصلش بازگشت نان به سفره خانواده هایشان باشد.علی رغم حضور دوروزه این کارگران هیچ یک از مسئولین وزارت نفت حاضر به استماع سخنان آنان و پیگیری مطالباتشان نشدند.

کارگرانی که ضعف قانون پیر و فرسوده قانون کاروجولان شرکت هایی که تمام هستی خود را بردرآمد های اقتصادی و تمرکز بر بهره کشی از کارگرانی قرار داده اند که بواسطه کم سوادی یا از روی اجبار قرارداد هایی را امضا می کنند که از عواقب آن بی اطلاعند چشم امیدشان به دیدن هیچ مسئولی از وزارت نفت روشن نشد!

این کارگران بومی که پس از سال ها کار درشرکت های تابعه وزارت نفت به دلایل نامعلوم اخراج شده اندتمام راه های اداری و اجتماعی ممکن را پیموده اند تا شاید برای بازگشت به کار و جلوگیری از مهاجرت و خانه به دوش شدن در حاشیه شهر های بزرگ راهی بیابند.تجمع مکرر در مقابل استانداری ، استفاده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی ظرفیت رایزنی نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی ، تجمع وبیان مشکلات خود در وزارت نفت وبیان مشکلات موجود دررسانه ها.

گرچه مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان ایلام این مساله رامتوجه نوع قرارداد منعقده مابین کارگران وشرکتهای طرف قرارداد وزارت نفت دانسته واظهارنموده است که تمدید قرار داد های یکساله کارگران منوط به خواست شرکت هاست اما در خصوص حمایت حقوقی از کارگران فوق افزود: وظیفه ذاتی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی پیگیری حقوقی مطالبات کارگران است منوط براینکه این پیگیری با ارائه دادخواست اولیه از سوی کارگر وتشکیل پرونده بدوی صورت گرفته باشد کما اینکه این اداره کل همواره حتی خارج از سیکل فوق حمایت لازم را به عمل آورده است.

قابل یادآوری است که شرکت نفت وگاز تنگ بیجار پس از اخراج این کارگران دست به استخدام کارگران دیگری زده است.

درهمین رابطه:

 

*گزارشاتی درباره کارگران بلاتکلیف چاه های نفت تنگ بیجار و کمانکوه

*اخراج هدیه دولت به کارگران چاه های نفت تنگ بیجار و کمانکوه در روز جهانی کارگر!
همزمان با روز جهانی کارگر، دولت حدود ۲۰۰ نفر از کارگران چاه های نفت تنگ بیجار و کمانکوه استان ایلام را از کار بیکار کرد.
این کارگران بالاتفاق روی این نکته تاکید داشتند که اخراج به دلیل اتمام کار پیمانکار نبوده و اگر این است چرا با اتمام کار سایر شرکت های پیمانکاران همچون ( شرکت پویان ارتباطات غرب و پیمانکاری علیرضا کریمی، شرکت خرداد سازان تهران و پیمانکاری عیسی شمس) ما را اخراج نکرده اند؟ و این نشان می دهد که اخراج و عدم قرارداد ربطی به اتمام کار پیمانکار ندارد.
به گزارش ۱۷اردیبهشت ایلام پویا، همزمان با روز جهانی کارگر، دولت حدود ۲۰۰ نفر از کارگران چاه های نفت تنگ بیجار و کمانکوه استان ایلام را از کار بیکار کرد.
یکی از کارگران بیکار شده گفت: پس از پایان قرارداد پیمانکار شرکت نفت طرح توسعه تنگ بیجار و کمانکوه و در پی تصمیمات مدیران شرکت نفت حدود ۲۰۰ نفر از کارگران زحمت کش این شرکت همچنان بلاتکلیف مانده اند.
وی افزود: این کارگران که از نیروی های بومی استان و نیرو طرح توسعه می باشند و تایم شیت (time sheet) آنها با خود شرکت نفت بوده و ارتباطی به اتمام قرارداد پیمانکار ندارد.
یکی دیگر از افراد بیکار شده اظهار کرد: این نیروها عمر مفید کاری خود را در این شرکت صرف نموده اند و سابقه کار تعدادی از آنها به ۱۵ سال نیز می رسد و در طول عمر کاری آنها پیمانکاران متعددی تغییر نموده اند.
وی عنوان کرد: این اولین بار است که با اتمام کار یک پیمانکار در این شرکت مدیران شرکت نفت پیمانکار جدید معرفی ننموده اند و موجب تشویش روحیه این کار گران و خانواده های آنها شده اند.
کارگر دیگری با ناله های فراوان و استرس بسیار بالا گفت: آیا این حق ماست که دولت در روز کارگر به جای پاداش ما را اخراج کند؟ آیا این مزد ۱۵ سال زیر گرمای سوزان تلاش کردن در این منطقه بود؟
کارگر بیکار شده دیگر تصریح کرد: چرا مدیران شرکت نفت، بجای تعطیل نمودن شرکت طرح توسعه به فکر تامین بودجه برای راه اندازی فازهای آماده بکار این پروژه عظیم نیستند؟!
این کارگران بالاتفاق روی این نکته تاکید داشتند که اخراج به دلیل اتمام کار پیمانکار نبوده و اگر این است چرا با اتمام کار سایر شرکت های پیمانکاران همچون ( شرکت پویان ارتباطات غرب و پیمانکاری علیرضا کریمی، شرکت خرداد سازان تهران و پیمانکاری عیسی شمس) ما را اخراج نکرده اند؟ و این نشان می دهد که اخراج و عدم قرارداد ربطی به اتمام کار پیمانکار ندارد.
لازم به ذکر است شرکت طرح توسعه تنگ بیجار و کمانکوه (کمپ گنجوان) زیر نظر شرکت نفت مرکزی تهران است که به دلایل نامعلوم از بستن قرارداد جدید با حدود ۲۰۰ نفر از کارگران این شرکت خودداری کرده و خانواده های بسیاری را در شوک بسیار سنگین فرو برده است.
* به درخواست کارگران اسامی مصاحبه کنندگان منتشر نمی شود.

*درتجمع کارگران بلاتکلیف چاه های نفت تنگ بیجار و کمانکوه عنوان شد:
هنوز هفت روز ازروز کارگر نگذشته است که درب استانداری ایلامی شاهد تجمع تعداد بیش از ۲۰۰کارگر طرح توسعه حوزه گازی تنگ بیجار بود، کارگرانی که از بیکار شدن خود بعد از ۷سال کارگری در شرکتهای تابعه وزارت نفت گلمه مند بوده وعنوان داشتند که هیچ کس از آنان حمایت نمی کند!
به گزارش۱۷اردیبهشت تابناک،کورش جلیلیان یکی از کارگران تجمع کننده بعنوان سخنگوی این جمع از بیکار شدنشان گفت: از سال۸۸بعنوان کارگر دریکی از شرکتهای وابسته به وزارت نفت که در طرح توسعه منطقه گازی تنگ بیجار فعالیت می کند اشتغال به کار داریم اما پس از گذشت ۷سال اکنون به ما اعلام کرده اند که دیگر بحضورشان دراین شرکت نیازی نیست!
این کارگر در ادامه گفت:مدیر عامل این شرکت در نظر دارد از استانهای دیگری نظیر کرمانشاه کارگر استخدام کند این درحالیست در این شرکت بیش از ۲۰۰کارگر ماهر ایلامی سالهاست به کارگری اشتغال دارند .
وی گفت: برای پیگیری این مشکل تاکنون درخواستهای مکرری به اداره کل کار استان واستانداری ایلام ارائه داده ایم اما حقیقتا هیچ دستگاهی از کارگران از کار بیکار شده این شرکت حمایت نمی کند ،جای تعجب دارد اداره کار که فلسفه وجودی او نیز حمایت از حقوق کارگران است به درخواست ما کارگران بی توجه است.
جواد شمسی دیگر کارگر ساکن شهرستان چرداول که از بیان اسم خود بخاطر تبعاتش اکراه داشت نیز در این گفتگو از تضییع حقشان گفت وعنوان کرد: خدا را خوش نمیاد بعد از ۷ سال کارگری الان از کار بیکارشویم ،چه کسی باید پاسخگوی تبعات اقتصادی واجتماعی برای ۲۰۰خانواده کارگران از کاربیکارشده باشد؟
وی افزود : ۱۴ روز است به ما نه غذا می دهند ونه آب! مگه گناه ما کارگران چیست؟اگر شرکت دنبال تعدیل نیروست چرا باید از استان دیگری نیروی کار وارد کند ؟ اگر قرار است شرکتهای تابعه وزارت نفت نیرویی به کارگیری کنند حقیقتا نیروهای بومی استان دراولویت هستند وااین حق مردم این استان است که از مزایای بهره برداری از گاز استان بهره مند شوند.
پیگیری های خبرنگار مابرای بررسی مشکل این کارگران از طریق شرکت شیروان کارورزان نتیجه بخش نبود ،مدیر خدمات این شرکت که خواست نامش فاش نشود تنها به این جمله بسنده کرد:من از جزییات این مشکل مطلع نیستم شما بایستی از طریق روابط عمومی به جزییات دست پیدا کنید اما ظاهرا قرارداد این شرکت با وزارت نفت به اتمام رسیده است!
نکته ای که جای تامل است اینجاست که تاکنون پیگیرهای خبرنگار ما برای پیگیری مشکل این جمع از سوی اداره کل کار ورفاه اجتماعی استان ایلام نتیجه ای در بر نداشته است ،علیرغم تماس های مکرر تلفنی وپیامکی با مدیرکل دستگاهی که طبق قانون وظیفه حمایت حقوقی از کارگران را عهده دار است موفق به دریافت جواب نشده ایم.

 

*تجمع کارگران چاه های نفت تنگ بیجار و کمانکوه دراعتراض به بلاتکیلفی شغلی مقابل استانداری ایلام!

امروز15اردیبهشت ماه،200کارگر طرح توسعه چاه های نفت تنگه بیجار و کمانکوه ایلام در اعتراض به بلاتکیلفی شغلی مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش15اردیبهشت قدس آنلاین ، یکی از این کارگران که نخواست نامش فاش شود گفت:200کارگر طرح توسعه چاه های نفت تنگه بیجار و کمانکوه ایلام،حدود 2 هفته است که در بلاتکلیف بسر می بریم وپیمانکار توجهی به ما کارگران ندارد و هیچ مقام مسئولی در استان هم پاسخگوی ما نیست.

وی با اشاره به اینکه سختی کار در این منطقه را به جان خریده ایم و در سرما و گرمای طاقت فرسای منطقه شبانه روز کار کرده ایم تا این پروژه به سرانجام برسد می افزاید عمرمان را برای این پروژه صرف کرده ایم، در حال حاضر بلاتکلیف مانده ایم.

یکی دیگر از کارگران این پروژه با بیان اینکه 2 هفته است که ما را معلق کرده اند و حتی به اداره کار برای برقراری بیمه بیکاری معرفی مان نکرده اند، می گوید: مسئولان طرح با این بهانه که کار تعطیل است، بیش از 200 نفر از کارگران این پروژه را که بین 5 تا 20 سال سابقه کار دارند، بلاتکلیف رها کرده و هیچ پاسخ قطعی به ما نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کاملاً ما را بلاتکلیف و مستأصل رها کرده اند و جواب قانع کننده ای به ما کارگران نمی دهند، می افزاید: ما که تمام سختی های کار در این منطقه را به جان خریده ایم تا بلکه بتوانیم برای خود و خانواده ام روزی حلال کسب کنیم، آیا سزاوار است که پس از قریب به 20 سال کار در این مجموعه ما را سرگردان و بلاتکلیف رها کنند؟

چرا هیچ مسئولی به ما و خانواده هایمان پاسخ درست و روشنی نمی دهد؟ اگر کار تعطیل شده چرا ما را به مراجع ذیصلاح همچون اداره کار معرفی نمی کنند؟ چرا پیمانکار به تعهدات خود در قبال ما کارگران بی توجه است؟

این کارگر که بیشتر عمر خود را برای کار در این پروژه صرف کرده با گلایه شدید از مسئولان پروژه و مسئولان استانی در خصوص عدم تعهد نسبت به کارگران، ادامه می دهد: آیا مسئولان می توانند پاسخ خانواده های نگران ما را بدهند؟

 

تجمع اعتراضی کارگران نی بر مجتمع نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت حق بیمه فصول بیکاری!

صبح امروز18آبان، جمعی ازکارگران نی بر مجتمع کشت ‌و صنعت هفت تپه در اعتراض به آنچه محقق نشدن مطالبات بیمه‌ای خود از سوی کارفرماعنوان می‌کردند در محوطه کارخانه مقابل ساختمان اداری تجمع کردند.

به گزارش18آبان ایلنا،در این زمینه یکی از کارگران حاضر در این اجتماع  اعتراضی گفته است: دلیل اعتراض امروز پرداخت نشدن حق بیمه دوران بیکاری کارگران نی بری است که در فاصله سالهای 68 تا 92 مشغول کار بوده‌اند.

او با بیان اینکه در این خصوص کارگران یک بار در سال 93 اعتراض کرده بودند، گفت: پس از این ماجرا دولت طی مصوبه‌ای مبلغ 25 میلیارد تومان برای پرداخت حق بیمه این کارگران اختصاص داد.

این اظهارات تا این لحظه مبلغ 15 میلیارد تومان از اعتبارات تعیین شده توسط دولت پرداخت شده است که نتیجه آن صدور احکام بازنشستگی برای شماری زیادی از کارگران نی بر بوده است.

این کارگر هفت تپه با بیان اینکه در صورت پرداخت مابقی حق بیمه  فصول بیکاری کارگران حدود 250کارگر از مجموع 350کارگر نی بر کنونی بازنشسته می‌شوند، افزود: با این حال پس از گذشت  چند سال از تصویب این مصوبه  هنوز پرداخت مابقی حق بیمه فصول بیکاری کارگران مشخص نیست.

به گفته وی وجود فاصله بیمه‌ای در سوابق این کارگران به آن دلیل است که به دلیل امکان برداشت محصول نی‌شکر تنها در نیمی از سال، کارگران نی‌بر به صورت فصلی مشغول به کارند و به همین دلیل حق بیمه آنان نیز تنها نیمی از سال پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه یکی دیگر از خواسته‌های کارگران نی بر در اجتماع امروز،پرداخت نشدن حق بهره برداری سال گذشته  آنان است در خاتمه اظهار داشت: از قرار معلوم بر اساس وعده ای که کارفرما مجتمع نی شکر هفت تپه  در اجتماع امروز کارگران به آنان داده است قرار است 10 میلیارد تومان باقی مانده حق بیمه فصول بیکاری آنان را در نهایت تا دی ماه  به حساب تامین اجتماعی پرداخت شود.

 

تجمع کارکنان  سازمان حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد دراعتراض به عدم پرداخت3ماه حقوق مقابل استانداری!

امروز18آبان،بیش از 200 نفر از کارکنان سازمان حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق دست به تجمع مقابل استانداری زدند.

به گزارش 18آبان آوای رودکوف ،بیش از  200 نفر از کارکان سازمان حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد با تجمع در مقابل استانداری نسب به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود اعتراض کردند.

تجمع کنندگان گفتند:ظرف سه ماه گذشته که از اداره راه و شهرسازی به سازمان حمل و نقل انتقال داده شدند هیچگونه حقوق و مزایای دریافت نموده اند.

به گزارش امروز کبنا نیوز درهمین رابطه،240 نفر از کارمندان عمرانی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تجمع مقابل استانداری نسب به شرایط موجود اعتراض کردند.

یکی از این تجمع کنندگان، گفت: سازمان راه و شهرسازی تعدادی از کارکنان خود را بدون تسویه حساب و پرداخت مطالبات به سازمان حمل و نقل منتقل کرد.

وی افزود: حقوق، دستمزد و اضافه کار ۳ ماه اخیر به آنها پرداخت نشده است.

یکی دیگر از معترضان نیز در این باره گفت: دو سال است که حق لباس و سنوات آنها پرداخت نشده است و از مسئولان می خواهیم حق و حقوق ما را پرداخت کنند.

یکی دیگر از این کارمندان معترض گفت: کارمند حوزه راه و‌ شهرسازی هستیم و سه ماه است که به اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها منتقل شدیم و از زمانی که جذب این اداره شدیم تاکنون حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌ایم.

این کارمند بیان کرد: وقتی به ادارات مربوطه مراجعه می‌کنیم مسؤولان حمل و نقل می‌گویند تا برج ۸ پرداخت حقوق شما با راه و شهرسازی است و راه و شهرسازی ما را به حمل و نقل پاس کاری می‌کنند.

این کارمندان افزودند: عده‌ای از ما اجاره‌نشین هستیم و مشکلاتی داریم لذا مسؤولان استان برای رفع مشکل ما مساعدت کنند.

فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار در میان تجمع کنندگان حاضر شد و به آنها قول داد به زودی نشستی با رئیس سازمان راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل استان برگزار و مطالبات آنها را پیگیری خواهد کرد.

 

خاتمه اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران کارخانه سیمان دشتستان!

روز گذشته(17آبان) به دلیل اعتراض کارگران سیمان دشتستان،تولید در این کارخانه متوقف شد، اما صبح امروز کارگران به سر کار خود بازگشتند و تولید از سر گرفته شد.

به گزارش18آبان ایلنا،به گفته این کارگران که در اعتراض به کاهش ساعات اضافه کار و قطع شدن پرداخت مزایا تجمع کرده‌بودند، به کارگیری مدیران غیر بومی در کارخانه و عدم پاسخگویی این مدیران یکی از مشکلات است. این کارگران به پایین بودن سطح دستمزدهای پرسنل کارخانه نیز اعتراض دارند.

در جریان تجمع روز گذشته کارگران نتوانستند با نمایندگان کارفرما مذاکره داشته باشند یا به توافق روشنی دست پیدا کنند. در عین حال مدیران کارخانه گفتند که تلاش می‌کنند مشکلات را حل و فصل کنند و شرایط مطلوب‌تری در کارخانه به وجود بیاورند.

درهمین رابطه:

 

اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران کارخانه سیمان دشتستان نسبت به کاهش حقوق!

صبح امروز17آبان، کارگران سیمان دشستان در اعتراض به کاهش حقوقشان ازجمله عدم پرداخت،حق اضافه کاری،حق بهره وری کار وپاداش دست از کارکشیده وبا تجمع جلوی این واحدتولیدی وبستن دربش مانع ورود مدیران به کارخانه شدند.

به گزارش17آبان اتحادخبر، یکی ازکارگران  این کارخانه گفت: ساعت اضافه کار پرسنل را کم کرده اند، پاداش و حق بهره وری که در تمام واحدهای صنعتی پرداخت می شود قطع شده است، حتی وقتی پرسنل ارتقاء شغلی می یابند اضافه حقوق پرداخت نمی شود و می گویند باید 6 ماه از ارتقاء بگذرد. نیروهای بازنشسته را از شهرهای دیگر می آورند و این نیروها بدون کارآیی بیشتر حقوق های چند میلیونی می گیرند. این مسائل باعث عصبانیت پرسنل شده است. اگر هزینه های کارخانه بالا است باید حقوق این مدیران را کم کنند نه حقوق کارکنان و کارگران بومی را.

در خصوص این مشکلات چندین بار اعتراضات خود را مطرح کرده ایم اما ترتیب اثر داده نشده است تا جایی که امروز صبح کارد به استخوان رسید و جمعی از پرسنل درب کارخانه را بسته و اجازه ندادند مدیران داخل کارخانه بیایند؛ اما هنوز جواب درستی به ما نداده اند.

وی افزود: یکی از مسائل موجود مدیران غیربومی است، وقتی که بعضی از پرسنل از زمان تاسیس کارخانه بوده اند و دارای مدرک و سابقه کار هستند و توانایی مدیریت را دارند دیگر نیاز نیست که مدیران غیربومی در سیستم باشند.

وی افزود: مدیران غیربومی هرکدام ماهیانه بالغ بر 20 میلیون هزینه برای کارخانه دارند. از جمله هزینه های ایاب و ذهاب و غیره… که بعضاً در حد این هزینه ها برای کارخانه کارآیی ندارند. در حالیکه پرسنل بومی کارخانه می توانند همین کار را با هزینه 2 الی 3 میلیونی بدون هزینه های جانبی انجام بدهند. اما زمانی که نوبت به حق و حقوق پرسنل میرسد می گویند نداریم و کارخانه مشکلات مالی دارد.

وی که از افراد حاضر در تجمع اعتراضی بوده است، ضمن اعتراض شدید نسبت به استفاده از مدیران بازنشسته غیربومی عنوان کرد: هزینه های رهن منزل برای مدیران غیربومی 30 الی 40 میلیون است، علاوه بر هزینه خرید ماشین، و حتی هزینه مدرسه فرزندان این مدیران و قبض آب و برق منازل ایشان که به عهده کارخانه است.

 

تجمع اعتراضی درخرم آباد در پی فوت دختر دانشجو بر اثر سیلاب!

شامگاه امروز18آبان، در پی فوت یک دختر دانشجو دانشگاه لرستان بر اثر سیلاب روز گذشته در یکی از خیابان‌های خرم‌آباد جمعی از مردم و دانشجویان شامگاه امروز در محل این حادثه در اعتراض به عملکرد برخی مسئوولان شهری تجمع کردند.

به گزارش 18آبان فارس ، روز گذشته دو دانشجو غیر بومی در حین بازگشت از دانشگاه لرستان غافل از اینکه بارش شدید تگرگ و باران باعث سیلابی شدن رودخانه‌ها، معابر، کوچه و خیابانها خواهد شد، سیلاب یکی از خیابان‌های فرعی خرم‌آباد آنها را گرفتار و یکی در دم فوت و دیگری روانه بیمارستان می‌شود.

فروزان مرادپور اهل ایلام و دانشجوی رشته زیست‌شناسی بود که در حین سوار شدن به خودرو در بلوار شورای خرم‌آباد دچار سیلاب شد و جان باخت.

دختر دانشجوی دیگر که در این حادثه مجروح شده است، نسرین محمدی اهل اصفهان است که هم اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد بستری است.

 

تجمع اهالی استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به نحوه انتقال آب به استان‌های هم‌جوار مقابل استانداری هم‌زمان با سفر معاون اول ریاست جمهوری!

امروز18آبان،هم‌زمان با سفر معاون‌ اول ریاست‌ جمهوری گمعی از اهالی استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به نحوه انتقال آب به استان‌های هم‌جوار مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش18آبان فارس،تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی در دست دارند که حاوی شعارهایی مانند «حمایت از مافیای آب را متوقف کنید»، «چرا مصوبات کاروان تدبیر و امید در استان اجرا نمی‌شود»، «ایران را فدای زیاده‌خواهی یک استان نکنید»، «بام ایران آب شرب ندارد»، «شما حرص تأمین آب فولاد اصفهان را می‌خورید»؛ «حق‌آبه‌ها و تخصیص‌های قانونی این استان از زاینده‌رود و کارون را به رسمیت بشناسید»، است.

به گزارش امروز تسنیم درهمین رابطه،در حاشیه سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرکرد جمعی از کشاورزان و مردم در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری در اعتراض به تونل‌های انتقال آب تجمع کردند.

پیش از ظهر امروز جمعی از کشاورزان و مردم در مقابل استانداری با در دست داشتن پلاکاردها و شعارهای تبلیغاتی در اعتراض به تونل‌های انتقال آب گلاب و بهشت‌آباد تجمع کردند.

در هفته گذشته پس از سفر معاون اول رئیس جمهور به استان اصفهان خبرهایی مبنی‌بر اجرای تونل بهشت‌آباد از سوی استاندار اصفهان منتشر شده است.

تونل بهشت‌آباد از طرح‌های انتقال بین حوزه‌ای آب و فاقد مجوزهای زیست محیطی است. بهشت‌آباد آب رودخانه کارون از سرچشمه‌های اصلی خلیج فارس را به سمت زاینده‌رود هدایت و سپس این آب به وسیله تونل گلاب به استان‌های فلات مرکزی منتقل می‌شود.

تونل بهشت‌آباد در سال 1386 از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس در سال 1387 و سازمان مدیریت منابع آب ایران به عنوان متولی آب کشور تأیید نشده و به طرح اشکالات فراوانی گرفته شده است. اجرای طرح بهشت‌آباد در سال 93 به علت مشکلات زیست محیطی از سوی وزارت نیرو و شورای عالی آب ممنوع اعلام شده است.

طرح تونل گلاب 2 نیز با انتقال آب از این مسیر یکی از تصمیماتی است که به رغم انتقاد بسیاری از سازمان‌ها و نهادها از جمله سازمان حفاظت محیط زیست در سال 86، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در فروردین‌ماه 87، دفتر فنی آب وزارت نیرو در تیرماه 89، سازمان بازرسی کل کشور در سال 90 و دستور صریح شورای عالی آب کشور در سال 92 به عنوان طرحی غیراصولی، مخرب و غیرقانونی شناخته شده و تهدیدی برای 45 هزار نفر و تمدن 5 هزار ساله منطقه است که در صورت عملی‌شدن در آینده نزدیک شاهد آثار زیان‌بار و فجایع ناشی از آن خواهیم بود.

امروز در حالیکه اسحاق جهانگیری و محمدرضا نعمت‌زاده در حال افتتاح طرح‌های صنعتی استان هستند بخشی از مردم و کشاورزان همراه با پلاکارد در مقابل استانداری تجمع کرده‌اند و این در حالی است که وزیر نیرو نیز به یک‌باره و بدون اطلاع‌رسانی ظهر امروز به شهرکرد سفر کرده است.

 

تجمع اعتراضی بی‌خانمان‌ها مقابل مجلس!

صبح امروز 18آبان،تعدادی از ثبت نام کنندگان پروژه مسکونی “پرنیان اندیشه” در اعتراض به عدم تحویل واحدهای خود علیرغم پرداخت ۸۰ میلیون تومان مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش 18آبان تسنیم، تعدادی از افرادی که در پروژه مسکونی پرنیان اندیشه ثبت نام کرده و مبالغی را نیز پرداخت کرده‌اند در اعتراض به تاخیر چند ساله واحدها مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

این افراد با در دست داشتن دست نوشته‌هایی با مضمون “خانه من کو”، “فریادرسی نیست”، “خانه های ما کو”و… خواستار رسیدگی نمایندگان مجلس به مشکل چند ساله خود شدند.

طبق گفته یکی از این افراد، این پروژه به همراه پروژه‌های دیگر از جمله ارکیده،‌یافت‌آباد، ملارد و .. سال 90 آغاز شده و قرار بوده که اواخر سال 92 تحویل متقاضیان شود.  این در حالی است که به دلایلی پروژه مذکور در برهه ای از زمان متوقف شده و این مسئله باعث ضرور و زیان متقاضیان آن شده است.

متقاضیان این پروژه تا امروز هر کدام 80 حدود میلیون تومان پرداخت کرده‌اند و خواستار تحویل واحد خود در اسرع وقت یا بازگرداندن مبالغ مذکور هستند.

 

 

جان باختن یک کارگر معدن براثر ریزش دیواره معدن شن و ماسه در جاده هراز!

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل گفت: براثر ریزش دیواره معدن شن و ماسه در جاده هراز یکی از کارگران این معدن کشته شد.

به گزارش18آبان ایرنا،حسین نذیری روز سه شنبه افزود: این حادثه صبح امروز براثر ریزش دیواره معدن شن و ماسه در منطقه چالدران جاده هرازاتفاق افتاد.

وی ادامه داد: این حادثه زمانی رخ داد که راننده لودر در حین برداشت مصالح معدنی باعث سست شدن دیواره معدن و ریزش ناخواسته حجم زیاد مصالح، بر روی لودرشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل اضافه کرد: به علت حجم بالای مصالح بر روی لودر عملیات جابه جاکردن مصالح، زمان برداشت مصالح را بر روی لودر و راننده مدفون شده با مشکل مواجه کرده بود.

نذیری گفت: ماموران آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل پس از تخلیه مصالح ، راننده لودررا که به علت فشار زیاد وارده در دم کشته شده بود، به بیرون منتقل کردند.

حدود 40معدن کوهی تولید شن وماسه در جاده هراز فعال است.

 

 

جان باختن 2170کارگربراثرحوادث کاری در استان تهران در6ماهه اول سال جاری!

رییس پزشکی قانونی استان تهران ازجان باختن 2170کارگربراثرحوادث کاری دراین استان طی  6ماهه اول سال جاری،خبرداد.

وی همچنین تعداد کارگران جان باخته6ماهه اول سال94 براثر حوادث کاری دراستان تهران را 2033نفر اعلام کرد.

به گزارش18آبان ایلنا،مسعود قادی‌پاشا گفت: در 6 ماهه اول سال 95 تعداد 154 هزار و 811 مورد مراجعه به بخش معاینات داشتیم و بیش از 6 هزار جسد جهت تعیین علت فوت به مرکز پزشک قانونی تهران ارجاع داده شد که از این تعداد 2 هزار و 170 مورد حوادث ناشی از کار داشتیم که نسبت به سال گذشته که 2 هزار و 33 مورد بود، متاسفانه 6 و 7 دهم رشد داشته است.

وی افزود: از کل فوت ناشی از حوادث  کار، هزار و 999 مورد مرد و 171 مورد زن بوده است. همچنین در این مدت، 68 نفر هم به اثر سلاح سرد فوت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته که 65 نفر بوده، 4 و 6 دهم درصد افزایش داشته است.

قادی‌پاشا ادامه داد: فوتی‌هایی ناشی از سلاح سرد در 6 ماهه اول سال 53 مرد و 15 زن بوده‌اند.

 

اعتصاب،تظاهرات خیابانی وتجمعات سراسری پرستاران دراعتراض به شرایط کاری!

پرستارانی که همیشه حاضران در بیمارستان را به رعایت سکوت دعوت می کنند،1مروز8نوامبر در خیابانهای فرانسه سوتها را به صدا درآوردند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان و مردم برسانند.

آنها روز سه شنبه از کار دست کشیدند تا نسبت به وضعیت دشوار کاری خود اعتراض کنند.

به گزارش8نوامبریورونیوز،در شهر پاریس، پایتخت فرانسه پرستاران معترض به سمت ساختمان وزارت بهداشت راه پیمایی کردند.

اتحادیه های کارگری مختلف پرستاران، در حال مذاکره با وزارت بهداشت فرانسه برای بهبود شرایط کاری پرستاران هستند.

بسیاری از پرستاران فرانسوی اعتقاد دارند که سرمایه گذاری مناسبی در این بخش صورت نگرفته است و فشار کاری آنها برای مراقبت از بیماران بسیار زیاد است.

حدود دو ماه قبل اعلام شد که چندین پرستار در فرانسه به دلیل فشار کاری خودکشی کرده اند. اتحادیه های کارگری می گویند فشار کاری همچنین باعث شده است که بسیاری از پرستاران به دلیل بیماری نتوانند بر سر کار خود حاضر شوند. اما مدیران بیمارستانها برای جایگزین کردن پرستاران غایب، از پرستارانی استفاده می کنند که در آن بخش خاص تخصص ندارند.

هیجدهم آبان ماه1395

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …