چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

اخبار و گزارشات کارگری17 شهریور 1395

تجمع کارگران کارخانه کاشی نیلو اصفهان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه ودیگرمطالبات برای چندمین بار!

روزگذشته16شهریور،کارگران کارخانه کاشی نیلواصفهان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه ودیگرمطالبات دست به تجمع  مقابل فروشگاه رئیس هیئت مدیره،زدند.

یکی از کارگران کارخانه کاشی نیلو به جزئیات تجمع کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از ظهر دیروز کارگران کارخانه کاشی نیلو در اعتراض به معوقات 12 ماهه  تجمع کردند.

وی با اشاره به مشکلات کارگران این کارخانه افزود: عدم رسیدگی به حق و حقوق کارگران، عدم پرداخت حقوق 12 ماهه کارگران شامل 10 ماه حقوق پرداخت نشده و دو ماه عدم پرداخت عیدی به غیر از پرداخت سنوات از جمله مسائلی است که سبب تجمع کارگران این کارخانه شده است.

به گزارش 17شهریورتسنیم، کارخانه کاشی نیلو ماه‌هاست به دلیل مشکلات مالی دچار بحران شده و کارگران این کارخانه هر بار برای درخواست مطالبات و حقوق‌های عقب افتاده خود اقدام به تجمع می‌کنند.

اردیبهشت‌ماه امسال اوج اعتراضات کارگران این کارخانه بود و پس از آن مسئولان استانی همچنین نماینده مجلس ازنجف‌آباد از پیگیری برای برطرف شدن مشکلات کاشی نیلو خبر دادند.

اکنون با گذشت چند ماه از آغاز اعتراضات کارگران این کارخانه بحران زده روز گذشته بار دیگر کارگران این کارخانه اقدام به تجمع در مقابل فروشگاه رئیس هیئت مدیره کرده و خواستار دریافت مطالبات خود شدند.

یکی از کارگران کارخانه کاشی نیلو به جزئیات تجمع کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از ظهر دیروز کارگران کارخانه کاشی نیلو در اعتراض به معوقات 12 ماهه  تجمع کردند.

وی با اشاره به مشکلات کارگران این کارخانه افزود: عدم رسیدگی به حق و حقوق کارگران، عدم پرداخت حقوق 12 ماهه کارگران شامل 10 ماه حقوق پرداخت نشده و دو ماه عدم پرداخت عیدی به غیر از پرداخت سنوات از جمله مسائلی است که سبب تجمع کارگران این کارخانه شده است.

این کارگر کارخانه کاشی نیلو تصریح کرد: از جمله اقدامات کارگران در این مدت این بود که براساس معوقات گذشته حکم توقیف کارخانه را از دادگاه گرفتند اما به نتیجه نرسیده و دادگستری در این راستا اقدامی انجام نداده است، کارگران که راه چاره‌ای در این زمینه از هیچ یک از مسئولان ذیربط ندیدند برای چندمین بار تجمع کردند.

وی بیان کرد: دادگستری و فرمانداری نجف آباد در این راستا به کارگران کارخانه کاشی نیلو اعلام کردند که ما نمی‌توانیم برای رفع این مشکل اقدامی انجام دهیم و اگر کارگران این کارخانه خود قادر به حل مشکلات هستند، آن را برطرف سازند.

وی گفت: مسئولان کارخانه مدتی قبل اعلام کردند که پست برق کارخانه مشکل دارد و کارخانه با مشکل مواجه شده و در آستانه تعطیلی است و قطعات پست برق وجود ندارد، اما با قطعاتی که در انبار کارخانه وجود داشت و با یاری کارگران، کارخانه مجدد راه اندازی شد.

وی با اشاره به دیگر مشکلاتی که کارگران در کارخانه کاشی نیلو دارند، اظهار داشت: عدم پرداخت معوقات، عدم پرداخت حق و حقوق به کارگران، عدم پرداخت بیمه کارگران (که بیمه آنها تا تیرماه سال گذشته پرداخت شده است) و دیگر اینکه تعدادی از کارگران که به صورت رسمی در این کارخانه مشغول بوده و اکنون بازنشسته شدند هنوز در این کارخانه مشغول به کار هستند از جمله مشکلات کارگران در این کارخانه است.

این کارگر‌ کارخانه کاشی افزود:  حدود 80 نفر از کارگران کارخانه کاشی نیلو به نمایندگی از 700 نفر مقابل فروشگاه یکی از اعضای هیئت رئیسه این کارخانه تجمع کردند، همچنین کارگران این کارخانه در گذشته مقابل فرمانداری نجف آباد، اداره کار و نیز قبلا حدود 15 نفر از کارگران مقابل استانداری برای حل این مشکل تجمع کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز مانند دفعات گذشته هیچ یک از اعضای هیئت رئیسه کارخانه و مسئولان جوابگوی کارگران این کارخانه نبودند.

کارخانه کاشی نیلو اصفهان با 39 سال سابقه تولید و کسب عنوان صادرکننده نمونه کشور این روزها درگیر مشکلاتی است که این واحد بزرگ تولیدی را به تعطیلی کشانده، گویا ریشه بحران در کاشی نیلو از دوران “خصوصی‌سازی” آغاز شده و به “رکود” رسیده است.

 

وعده پرداخت مطالبات معوقه کارگران سد بیرگان کوهرنگ بدنبال تجمع اعتراضیشان!

مجری طرح سد بیرگان و تونل سوم کوهرنگ، علت تاخیر در پرداخت مطالبات معوق کارگران این طرح ملی را کمبود اعتبار مالی اعلام کرد و گفت: مطالبات معوق کارگران مهرماه سال جاری پرداخت می شود.

به گزارش17شهریورایرنا،ناصر رقبایی روز چهارشنبه با اشاره به نگرانی شماری از کارگران به دنبال تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارگران این طرح افزود: در جلسه مشترک روز گذشته با مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری و فرماندار کوهرنگ اعتبار مورد نیاز بزودی تامین و مطالبات معوق کارگران پرداخت خواهد شد.

وی اعتبار عملیات اجرایی سد بیرگان و تونل سوم کوهرنگ را از محل منابع ملی اعلام کرد و توضیح داد: تامین و جذب نشدن اعتبارهای تخصیصی و سوء مدیریت در فرایند مالی پیمانکار، علت تاخیر در پرداخت حقوق معوق کارگران بوده است.

مجری طرح سد بیرگان و تونل سوم کوهرنگ، تعداد کارگران مشغول کار در کارگاه طرح سد بیرگان و تونل سوم کوهرنگ را بیش از 200 نفر ذکر کرد و گفت: سد بیرگان از طرح های دولت یازدهم است که از 23 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

رقبایی، مدیر آب منطقه ای استان اصفهان را متولی اجرای طرح ملی سد بیرگان و تونل سوم کوهرنگ اعلام کرد.

دهستان بیرگان با 15 هزار نفر جمعیت ثابت و عشایری، در فاصله 20 کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ سرشاخه رودخانه های کارون، زاینده رود و دز در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

درهمین رابطه:

 

تجمع کارگران شرکت سابيردراعتراض به عدم پرداخت یکسال حقوق مقابل فرمانداري کوهرنگ!

روز15شهریور،جمعي از کارگران شرکت سابير* بيرگان کوهرنگ دراعتراض به عدم پرداخت بیش ازیکسال حقوق دست به تجمع مقابل فرمانداري کوهرنگ زدند.

به گزارش15شهریورکوهرنگ خبر،يکي از کارگران اظهار کرد: حقوق کارگران  از تيرماه سال گذشته پرداخت نشده و اين موضوع موجب تجمعات اخير کارگران و اعتراضات آنها شده است.

اين کارگر با بيان اينکه بارها اين موضوع را به مسئولان از جمله فرمانداري کوهرنگ اطلاع داده اند، افزود: هر بار قول مساعد داد که حقوق کارگران را در زمان مقرر پرداخت مي‌کند اما شرکت نسبت به اين موضوع بي‌تفاوت بوده و تاکنون هيچ اقدامي براي پرداخت حقوق معوقه کارگران انجام نداده است.

وي با اشاره به اينکه کارگران به دليل عدم دريافت حقوق حتي براي خريد ارزاق روزانه با مشکل مواجه هستند، گفت: کارگران حتي توان پرداخت کرايه براي حضور در محل کار خود را نيز ندارند.

وي خاطرنشان کرد: از مسئولان مي‌خواهيم شرايط کارگران را درک کند و براي لحظه‌اي خود را به جاي آنها قرار دهد.

يکي ديگر از کارگران ميگويد: اکثر کارگران متاهل و داراي فرزند هستند با اينکه در آستانه بازگشايي مدارس هستيم دانش آموزانمان نياز به لباس، کفش و لوازم التحرير دارند اما متاسفانه حقوق مان را پرداخت نميکنند.

*شركت ساختمان سد و تأسيسات آبياري(سابير)

در سال 1345 توسط وزارت نيرو تأسيس شده و تا پنجمين دهه عمر خود توانسته است ده‌ها پروژه بزرگ و بي نظير را به پايان برساند. در سال 1383، شركت سابير از فهرست شركت‌هاي دولتي خارج و اكثريت سهام آن به شركت سرمايه ‌گذاري تأمين اجتماعي واگذار گرديد.

هم اكنون اين شركت، دوره جديد فعاليت خود را به ساير زمينه‌هاي پيمانكاري كارهاي زيربنايي(ساخت،EPC،DBو…) توسعه داده است.

 

گزارشی دیگردرباره تجمع اعتراضی کارگران شهرداری منطقه 8 اهوازنسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان!

معوقات مزدی بیش از صد کارگر خدماتی منطقه 8 اهواز در ماههای گذشته پرداخت نشده است. این کارگران دیروز مقابل شورای شهر اهواز تجمع کردند.

به گزارش 17شهریورایلنا، معوقات مزدی کارگران شهرداری منطقه 8 اهواز در ماههای گذشته پرداخت نشده است.

از قرار معلوم بیش از صد کارگر خدماتی این شهرداری بین دو تا 5 ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

روز گذشته نیز این کارگران در اعتراض به این معوقات مزدی و عدم پاسخگویی مسئولان شهرداری مقابل شورای شهر اهواز تجمع کردند.

گفتنی است عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران شهرداری در اهواز مسبوق به سابقه است. پیش از این کارگران شهرداری منطقه 4 اهواز نیز در اعتراض به عدم دریافت معوقات مزدی تجمع اعتراضی ترتیب داده بودند که برگزاری این تجمع در خردادماه به بازداشت این کارگران و گشایش پرونده قضایی برای آنها انجامید.

درهمین رابطه:

 

تجمع کارگران منطقه 8شهرداری اهواز دراعتراض به عدم پرداخت حقوق!

امروز16شهریور، کارگران منطقه 8شهرداری اهواز دراعتراض به عدم پرداخت حقوق دست به تجمع مقابل ساختمان شورای شهر اهواز زدند.

به گزارش16شهریور بدرپرس،کارگران شهرداری منطقه ۸ اهواز صبح امروز در درب ورودی شورای اسلامی تجمع کردند. بنا به اطلاع بدست آمده از این تجمع دلیل آن عدم پرداخت حقوق از سوی شهرداری منطقه ۸ می باشد.

 

تلاش برای ایجاد ابهام در ماده 22/ احتمال ورود بیمه‌های خصوصی به حیطه روابط کار

در لایحه پیشنهادی دولت برای اصلاح قانون کار، “سازمان تامین اجتماعی” از متن ماده 22 قانون کار حذف شده است. این حذف عامدانه بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش 17شهریورایلنا، در لایحه ای که تحت عنوان اصلاح قانون کار به مجلس ارائه شده، ماده 22 که به بخشی از وظایف سازمان تامین اجتماعی در هنگام فوت کارگر اشاره دارد، دستخوش تغییری نگران‌کننده شده است. در این تغییر، از سازمان تامین اجتماعی به عنوان تنها سازمان بیمه گر کارگران به نوعی سلب تکلیف اجتماعی شده است و احتمال دارد خواسته دولت، بازکردن پای سرمایه گذاران خصوصی بیمه‌گر به حیطه روابط کار و بیمه کارگران باشد.

متن ماده 22 قانون کار از قرار زیر است:

در پایان کار ، کلیه مطالباتی که ناشی از قراردادکار و مربوط به دوره اشتغال کارگر در موارد فوق است ، به کارگر و در صورت فوت او به وارث قانونی وی پرداخت خواهد شد.

تبصره –  تا تعیین تکلیف وراث قانونی وانجام مراحل اداری و برقراری مستمری توسط سازمان تامین اجتماعی ، این سازمان موظف است نسبت به پرداخت حقوق متوفی به میزان آخرین حقوق دریافتی به طور علی الحساب و به مدت سه ماه به عائله تحت تکفل وی اقدام نماید.

این ماده قانونی به بخشی از تکلیف قانونی سازمان تامین اجتماعی اشاره دارد که همان پرداخت حقوق متوفی به عائله تحت تکفل وی است.

اما در لایحه پیشنهادی دولت، سازمان تامین اجتماعی از متن ماده، عامدانه حذف شده است. متن تغییرات پیشنهادی از این قرار است:

در تبصره ماده 22 عبارت «توسط سازمان تامین اجتماعی، این سازمان»، به عبارت «صندوق بیمه‌ای ذی ربط» اصلاح می شود.

صرف نظر از اینکه به موجب اصل 29 قانون اساسی برخورداری از بیمه‌های اجتماعی حقی همگانی است که دولت ملزم به فراهم کردن آن است؛ این تغییر پیشنهادی نویسندگان لایحه قانون کار  بسیار نگران‌کننده است. گویی دولت با حذف سازمان تامین اجتماعی از یک ماده قانونی که به بخشی از وظایف این سازمان در قبال کارگران اشاره دارد، از گوشه‌ای از تصمیمات پنهان خود رونمایی کرده‌است.

اگر قرار باشد سازمان تامین اجتماعی در متن قانون به صندوق بیمه‌ای ذی‌ربط تغییر یابد، معنایی که به ذهن خطور می کند جز این نیست که قرار است پای سوداگران بخش خصوصی به بیمه و بازنشستگی کارگران نیز باز شود و عن‌قریب بیمه کارگران هم با استنادی مغشوش و مغلوط از اصل 44 به صندوق‌های خصوصی واگذار شود.

درحالیکه در شرایط فعلی، فعالان و تشکل های کارگری از عدم پایبندی سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی به تعهدات قانونی خود انتقادها دارند، تلاش برای حذف این سازمان از روی کاغذ قانون، مسیری را می گشاید که انتهایش عدم برخورداری کارگران از همین حق و حقوق نصفه و نیمه بیکاری، بازنشستگی و ازکارافتادگی است.

 

 

بیکاری کارگران لنج سازی هرمزگان بدنبال تعطیلی کارخانه!

مدیر شرکت شناور سازان جهان دریا از تعطیلی بزرگترین کارخانه لنج سازی در استان هرمزگان وبیکارشدن کارگرانش خبر داد.

به گزارش17شهریورمهر،احمد پیمان پر در مورد تعطیلی و رکود کارخانه تولید لنج در استان هرمزگان بیان داشت: خاموش شدن چراغ بعضی از کارخانه‌ها که زمانی به عنوان صادرکننده و تولیدکننده نمونه معرفی شده بودند بسیار تامل برانگیز است که با این حال با تشدید رکود و مشکلات در حوزه تولید تعداد قابل توجهی از کارخانه های تولیدی در سیریک تعطیل شده اند.

وی عنوان کرد: کارگاه بزرگ لنج سازی در استان هرمزگان که زمانی سازنده بزرگترین لنج فایبرگلاس خاورمیانه بوده است با وجود مشکلات متعددی تعطیل شده است که به دنبال تعطیلی گسترده کارگاه های تولیدی در سیریک بیکاری در این شهرستان نیز افزایش یافته است.

پیمان پر خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این کارگاه لنج سازی بسیاری از جونان جویای کار را در خود مشغول کار کرد اما طولی نکشید که کارگاه به دلیل نبود بازار فروش تعطیل شد وتمام کارگران این واحد از کار بیکار شدند.

مدیر شرکت شناور سازان جهان دریا بیان داشت: کارخانه لنج سازی سیریک تحت عنوان شرکت شناور سازان جهان دریا با سرمایه ای اولیه بالغ بر ۲ میلیارد تومان با هدف ساخت شناورهای دریایی احداث شد.

پیمان پر اضافه کرد: این شرکت از دو خط تولید شناورهای ۱۸الی ۳۰ متری با ظرفیت ۳۰۰ تن و شناورهای ۳۰ الی۶۰ متری با ظرفیت یک هزار تن با هدف ارز آوری برای کشورمان در سیریک احداث شد.

پیمانه پر عنوان کرد: به علت عدم حمایت ها از سوی دولت و نبود تسهیلات لازم و کمبود فروش این کارگاه با این میزان سرمایه راکت مانده است.

وی افزود: در صورت حمایت مسئولان و واگذاری تسهیلات لازم در راستای افزایش توان، این شرکت برای تولید شناورهای مختلف قادر است ضمن ایجاد اشتغال و رونق بازار کسب و کار برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کند واز واردات جلوگیری کند و توان رقابت و صادرات به خارج از کشور نیز دارا است.

 

عدم پرداخت ماه ها حقوق 200کارگر کشت و صنعت مهاباد  و وعده های توخالی مسئولان!

مطالبات مزدی حدود دویست کارگر مجتمع کشت و صنعت مهاباد همچنان پرداخت نشده مانده است. این کارگران تا چهارده‌ماه معوقات مزدی دارند.

این کارگران ضمن انتقاد از وعده‌های توخالی مسئولان در ماههای گذشته می‌گویند: پارسال عید قربان تجمعی برگزار کردیم و در آن، پلاکاردی داشتیم با این مضمون که سفره‌های ما خالی از نان است، حالا بعد از گذشت یک سال نه تنها مطالبات ما پرداخت نشده، بلکه سفره‌های ما خالیتر هم شده است.

به گزارش17شهریورایلنا،جمعی از کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

از قرار معلوم، حدود دویست نفر از کارگران شاغل در شرکت‌های چهارگانه سبز مهاباد شامل کشت و صنعت مهاباد، مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد، مجتمع هما مرغ مهاباد و سردخانه زمزم مهاباد تا 14 ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

به گفته کارگران در این 14 ماه فقط مبالغی به عنوان علی‌الحساب به آنها پرداخت شده ولی بخش اعظم مطالبات مزدی آنها پرداخت نشده باقی مانده است.

کارگران می‌گویند: مدیر عامل مجتمع وعده‌ داده‌است که قبل از عید قربان مبلغی از این مطالبات را به صورت اقساطی به آنها پرداخت کند.

این کارگران ضمن انتقاد از وعده‌های توخالی مسئولان در ماههای گذشته می‌گویند: پارسال عید قربان تجمعی برگزار کردیم و در آن، پلاکاردی داشتیم با این مضمون که سفره‌های ما خالی از نان است، حالا بعد از گذشت یک سال نه تنها مطالبات ما پرداخت نشده، بلکه سفره‌های ما خالیتر هم شده است.

این کارگران در مرداد ماه در اعتراض به عدم پرداخت معوقات، بیش از ده روز مقابل درب مجتمع چادر زدند، اما نتوانستند با این اعتراض به مطالبات خود دست پیدا کنند.

 

ادامه بلاتکیلفی معیشتی وشغلی کارگران اخراجی سازمان امور مالیاتی!

با گذشت 10 ماه از اخراج حدود 12نفر از کارگران «سازمان امور مالیاتی مرکز تهران» هنوز نه معوقات مزدی هشت ماهه این کارگران پرداخت شده و نه در شرایط کاری باقیمانده همکاران آنها تغییری ایجاد شده است.

به گزارش17شهریور ایلنا، هیجدهم آبان ماه سال گذشته (94) 12 نفر  از  مجموع حدود 30 نفر از کارگران واحد اسکن و کمک ممیزی  « سازمان امور مالیاتی مرکز تهران»، ، با تمدید نشدن قرارداد کار اخراج شدند.

یکی از کارگران اخراجی در تشریح جزییات مشکلاتشان گفت: در فروردین ماه سال 94 بعد از خروج آخرین شرکت پیمانکار سازمان امور مالیاتی مرکز تهران تا مدتی از نظر استخدامی بلاتکلیف شدیم  و در این مدت مدیران تنها وعده مستقیم شدن قرار دادهای جدید را می‌دادند تا اینکه پس از سپری شدن 8 ماه به همراه 11 همکار دیگر اخراج شدم.

به گفته او؛ در زمان اشتغال بکارمان برای مشخص شدن وضعیت شغلی مان  چندین بار به  کارفرمای مربوطه مراجعه کردیم و ظاهرا همین مراجعات مکرر بهانه‌ای شد تا کارفرما به دلیل عدم نیاز ما را اخراج کند.

این کارگر همچنین تصریح کرد:  پس از اخراج ما تعداد 10 نفر دیگر از همکاران باقیمانده به مرور ترجیح دادند تا به همکاری خود خاتمه دهند و در حال حاضر تنها 8 نفر در ممیزی اداره  لاله زار کار با شرایط سخت کار می کنند.

این کارگر درباره روند پی‌گیری حقوقی دریافت مطالبات‌شان گفت: پس از اخراج مسلم شد که کارفرما حتی حاضر نیست بابت هشت ماه مزدی که در غیاب پیمانکار انجام داده‌ایم تسویه حساب کند برای همین در نهایت هر 12نفر شکایتی را در اداره کار شمال شرق تهران مطرح کردیم که آنهم به دلیل غیر مرتبط تشخیص دادن پرونده ما از دستور کار مراجع تشخیص و حل اختلاف کنار گذاشته شد.

وی بابیان اینکه پس از این اتفاق همه آنها مجبور به طرح شکایتی در دیوان عدالت اداری شدند؛ افزود: در نهایت دیوان عدالت اداری نیز با استناد به اینکه نتوانسته‌ایم مدارک لازم مبنی بر داشتن رابطه همکاری را ارئه دهیم، ادعای مسئولان اداره مالیات مرکز تهران را پذیرفت و اعلام کرد که ما باید برای وصول مطالبات خود به پیمانکار مراجعه کنیم.

او ادامه داد: این درحالی است که همه ما بعد از رفتن پیمانکار به مدت هشت ماه برای کارفرمای اصلی (اداره مالیات مرکز تهران) کار کردیم و در این مدت پیمانکار هیچ نقشی نداشته است.

وی افزود: صرف نظر از این مسئله از طریق باقیمانده همکارانمان در اداره مالیات مرکز تهران مطلع شدیم که همه آنها به اداره مالیات منطقه لاله زار منتقل  شده‌اند و با شرایطی مانند قبل یعنی بدون داشتن قرارداد و مشخص بودن شرایط کار و حقوق و مزایا و برخورداری از بیمه تامین اجتماعی مشغول کارند.

به گفته این کارگر در حال حاضر دریافتی همکاران باقیمانده آنها که هرکدام بین یک تا چهار سال سابقه کاری دارند تا نزدیک به 700 هزار تومان می‌شود که تازه آنهم از طریق واریز شدن به حساب یکی از کارکنان پرداخت می‌شود.

 

اعتراض پرستاران نسبت به تاخیرهای طولانی درپرداخت مطالباتشان!

اضافه کار اجباری ۹۹ درصد پرستاران!

دبیرکل خانه پرستار، با اشاره به نارضایتی‌های پرستاران از تأخیر در پرداخت معوقات آنها،‌ گفت: مشکلات پرستاران باید به صورت ریشه‌ای حل شود و به جای برخورد با پرستاران با مسئولان مربوطه برخورد کرد که مسبب این مشکلات هستند.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اعتراض پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: پرستاران این نارضایتی را که ناشی از تأخیر در پرداخت معوقات بوده به گوش مسئولین و رؤسای دانشگاه مربوطه رسانده‌اند ولی توجهی به آن نشده و این بی‌توجهی‌ها اعتراض آنها را به همراه داشته است.

به گزارش17شهریورفارسفمحمد شریفی‌مقدم در ارتباط با معوقات پرستاران، اظهار داشت:‌ این معوقات بیشتر ناشی از پرداخت مبتنی بر عملکرد است که پس از اجرای طرح تحول به وجود آمده و بسته به دانشگاه‌های مختلف حتی تا 9 ماه پرستاران معوقات دارند.

وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح تحول پرداختی پرستاران در قالب حقوق و اضافه کار بود، گفت: حداقل پرداخت اضافه کار با یک ماه تأخیر انجام می‌گرفت و به طور کلی پرستاران سه نوع دریافت شامل حقوق، اضافه کار و کارانه داشتند.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح تحول کارانه و اضافه کار پرستاران بر اساس طرح مبتنی بر عملکرد به اجبار از یک محل پرداخت می‌شود،‌ افزود: این مسئله باعث شده که حتی پرستاران تا 9 ماه معوقات داشته باشند و نارضایتی در آنها بروز کند.

شریفی‌مقدم با تأکید بر اینکه اکنون اضافه کار با اجبار به پرستاران داده می‌شود، گفت: این در حالی است که پرستاران تمایلی به این موضوع نداشته چرا که کار آنها بسیار پر استرس بوده و پرداخت معوقاتشان با تأخیر است.

وی تصریح کرد: 99 درصد پرستاران تمایل به انجام اضافه کار ندارند ولی به اجبار مجبور به این مسئله می‌شوند و با این وجود حتی پرداختی اضافه کار به آنها بسیار با تأخیر صورت می‌گیرد به طوریکه معوقه دی ماه سال 94، را حتی برای کسانی که شیفت شب داشته هنوز پرداخت نکرده‌اند.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اعتراض پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: پرستاران این نارضایتی را که ناشی از تأخیر در پرداخت معوقات بوده به گوش مسئولین و رؤسای دانشگاه مربوطه رسانده‌اند ولی توجهی به آن نشده و این بی‌توجهی‌ها اعتراض آنها را به همراه داشته است.

وی گفت: مشکلات پرستاری باید ریشه‌یابی شود و با برنامه‌ریزی راه حل مناسب برای آنها پیدا کرد. به دلیل اینکه معوقات این دانشگاه پرداخت آن بسیار با تأخیر همراه شده باید به جای برخورد با پرستاران با مسئولین مربوطه برخورد کرد که مسبب این مشکل بوده‌اند.

دبیرکل خانه پرستار در پایان با تأکید بر اینکه هر چه سریعتر مشکلات پرستاران باید ریشه‌یابی شود،‌گفت: چنین برخوردهایی باعث پیچیدگی مشکلات پرستاران و در نهایت خسارت به مردم می‌شود.

 

تجمع اعتراض آمیز مردم دهستان هپرو نسبت به آب شرب ناسالم وبستن جاده!

صبح امروز17شهریور، مردم دهستان هپرو از توابع شهرستان باغملک در سه راهی وحدت تجمع و با بستن جاده اعتراض خود را نسبت به آب شرب ناسالم بنمایش گذاشتند.

به گزارش17شهریور باغملک نیوز، در تابستان امسال مردم شهرستان باغملک و روستاهای اطراف نسبت به قطعی های مکرر آب و کم آبی گلایه داشتند و تا جایی که برخی روستاها تا چند روز از داشتن آب شرب محروم بودند .

در پی این گلایه های فراوان مردم دهستان هپرو که کاسه صبرشان لبریز شد و صبح امروز در سه راهی وحدت تجمع و با بستن جاده اعتراض خود را به گوش مسئولین شهری و استانی رساندند.

علت این تجمع که با حضور مسئولین و نیروهای امنیتی نیز همراه بود را از رئیس جدید آب و فاضلاب روستایی باغملک پیگیر شدیم.

کردی رئیس  آبفا روستایی باغملک در خصوص اینکه مشکل آب دهستان هپرو چند ساله است عنوان کرد :  آب این دهستان از روستای سرحانی تامین می شد ولی با توجه به اینکه مردم روستای سرحانی مخالفت کردند مسئله امنیتی شد و قضیه به استانداری ،فرمانداری و دادگستری کشیده شد و نتیجه گرفتند آب دهستان هپرو جدا شود.

وی با بیان اینکه پروژه جدید تعریف شد گفت : پروژه جدید شبکه آبرسانی دهستان هپرو کلنگ زنی شد ولی با توجه به اینکه بهره برداری این پروژه زمان بر است تصمیم گرفته شد از آب رودخانه برای تامین آب شرب مردم استفاده شود.

کردی ادامه داد: آب رودخانه نیز آب شرب ۱۴روستای اطراف سرآسیاب را تامین می کند لذا پس از آزمایشاتی که روی آن انجام شد نتیجه گرفتند این آب برای شرب مشکلی ندارد ؛ از همین رو این آب را پمپاژ کرده  و پس از ورود به منبع کلرزنی می شد و در اختیار مردم قرار می گرفت .

مدیر آبفا روستای باغملک بیان کرد: تا کنون کسی از این آب بیمار نشده اما چون کیفیت آب دریافتی از روستای سرحانی بهتر از این آب بود به همین علت آب روخانه برای آنها سنگین است و باعث اعتراض مردم شد .

وی  افزود: حدود یک ماه است که مدیریت این اداره به من سپرده شد  و  برای انجام  این پروژه قول دادند یک میلیارد اعتبار بدهند و تاکنون  پیمانکار ما ۴۵۰میلیون کار کرد ولی فقط ۷۰ میلیون به ما دادند در جلسه شورای برنامه ریزی قرار است فرمانداری اعتبار دهند و پروژه مجددا شروع به کار کند .

کردی در پایان گفت : حال قرار بر این شد از فردا یا پس فردا با تانکر آب شرب این دهستان را تامین کنیم و از آب رودخانه برای مصرف روزانه استفاده کنند تا پروژه جدید به پایان برسد و با افتتاح تصفیه خانه جدید مشکل آب این دهستان برطرف شود.

 

ادامه وگسترش تجمع اعتراضی دانشجویان تربیت مدرس!

دانشجویان تربیت مدرس در اعتراض به لغو قانون سنوات تحصیلی 3 روز پی در پی دست به اعتراض زدند.

به گزارش 17شهریورایلنا، از سه روز گذشته یعنی 14 شهریور ماه دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به لغو قانون سنوات تحصیلی، در مقابل ساختمان ریاست دانشگاه تجمع و تحصن کردند. این تجمع مسالمت‌آمیز در حالی برگزار شد که دانشجویان در اعتراض به این موضوع، پلاکاردهایی با شعارهایی که نوشته شده بود، “ریاست دانشگاه کلید دست توست”، “دانشگاه برتریم از همه بدبخت‌تریم”، “آیین چراغ خاموشی نیست” و “اعتراض ما صرفا صنفی است”اعتراض خود را اعلام کردند.

یکی از دانشجویان ارشد تئاتر این دانشگاه، در همین رابطه گفت: در حال حاضر براساس قانون جدید سنوات، دانشجویان کارشناسی ارشد پس از ترم 5 و دانشجویان دکتری پس از ترم 9 باید هزینه‌هایی را بابت غذا و خوابگاه مانند دانشجویان شبانه بپردازند. یعنی بابت تحصیل رایگان به نوعی از دانشجو هزینه گرفته می‌شود.

وی افزود: تعداد دانشجویان حاضر در این تجمع از حدود 50 نفر شروع شد و به تدریج به تعداد دانشجویان اضافه شد و در نهایت حدود 200 نفر از دانشجویان در حیاط دانشگاه و مقابل دفتر ریاست تجمع کردند، اما متاسفانه هیچ پاسخی از سوی مسئولان دانشگاه داده نشد و تجمع به روز سوم کشید.

درهمین رابطه:

 

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس نسبت به سنوات تحصیلی!

امروز ۱۴ شهریور ماه، دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به سنوات تحصیلی، در مقابل ساختمان ریاست دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش14شهریورمهر،این تجمع با شعارهایی مانند «ریاست دانشگاه، کلید دست توست» و «دانشگاه برتریم از همه بدبخت تریم» همراه بود.

شایان ذکر است که سنوات تحصیلی پس از ترم ۵ برای کارشناسی ارشد و ترم ۹ برای دکتری اعمال می شود و هزینه های دانشجو را تا ده برابر افزایش می دهد.

 

جان باختن 3کارگر،زیرآوارماندن1کارگرومصدومیت 16 کارگردرپی ریزش کارگاه مترو در کیانشهر!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از مصدومیت ۱۵ نفر از کارگران در حادثه ریزش آوار مترو خبر داد و گفت: ماموران آتش‌نشانی در تلاش برای نجات ۵ نفر باقی مانده در زیر آوار هستند.

به گزارش17شهریورتسنیم،سیدجلال ملکی اظهار داشت: ساعت 17:2 دقیقه عصر امروز، حادثه در کارگاه در حال ساخت مترو واقع در محله کیانشهر به سامانه 125 اعلام و 5 ایستگاه به همراه لودر بیل مکانیکی و نیروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تونل در حال ساخت مترو تخریب شده است، گفت: همزمان با رسیدن آتش‌نشان‌ها 15 نفر از کارگران آسیب‌دیده از کارگاه خارج شده‌ بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: اطلاعات حاکی از این است که هنوز 5 نفر از کارگرها زیر آوار محبوس هستند که ماموران آتش‌نشانی در حال شناسایی موقعیت آنها هستند. با توجه به ریزش آوار، نجات این افراد و اتمام عملیات زمان‌بر خواهد بود.

به گزارش ایلنا درهمین رابطه، معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از شناسایی مکان سه نفر از کارگران مترو خط شش که در زیر آوار گیر کرده‌اند خبر داد و گفت: تلاش‌ها برای یافتن آخرین کارگری که در زیر آوار مانده، ادامه دارد.

مرتضی مرادی‌پور در تشریح آخرین آقدامات صورت گرفته برای نجات کارگران محبوس شده حادثه متروی کیانشهر گفت: پس از اعزام پنج قلاده سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه عملیات مکان یابی برای شناسایی کارگرانی که زیرآوار مانده‌اند، شروع شد که پس از جستجو معلوم شد از مجموع ۱۰ کارگری که در زمان وقوع حادثه در محل حضور داشتند، پنج نفر زیر آوار مانده و پنج نفر دیگر دچار آسیب دیدگی جزئی شده که توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران ادامه داد: پس از اتمام عملیات مکان‌یابی، عملیات رهاسازی توسط تیم آتش‌نشانی آغاز و در حال خروج سه نفر از زیر آوار هستند. همچنین یک نفر از کارگرانی که زیر آوار مانده و پای او دچار مصدومیت شدید شده بود، با همکاری نیروهای امدادی خارج و به بیمارستان اعزام شد.

وی افزود: مکان‌یابی برای یافتن نفر آخر همچنان ادامه دارد و با توجه به حجم و نوع آوار و محدود بودن فضای عملیات آوار برداری، ادامه عملیات با محدودیت‌هایی روبرو است و نمی‌توان از همه تجهیزات به نحو احسن استفاده کرد.

بنا به آخرین گزارش تسنیم،جسد ۳ تن از کارگران محبوس شده در زیر آوار در حادثه کارگاه مترو کیانشهر به بیرون کشیده شد.

عملیات امداد و نجات برای یک کارگر دیگر محبوس شده در زیر آوار ادامه دارد.

 

مصدومیت15کارگر یکی از کارخانه های سنگ شهرک صنعتی ارقده محلات بدنبال واژگونی سرویس رفت وآمد و وخامت حال یکی از کارگران!

رئیس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان محلات از واژگونی یک دستگاه مینی بوس حامل کارگران شرکت سنگ، در محور باقرآباد – آبگرم محلات و مصدوم شدن ۱۵ نفر در این سانحه خبر داد.

به گزارش17شهریورمهر،مهدی طاهری اظهار داشت: صبح روز چهارشنبه یک دستگاه مینی بوس در کیلومتر یک محور باقرآباد – آبگرم شهرستان محلات واژگون شد و ۱۵نفر از سرنشینان آن مصدوم شدند.

وی افزود: از این تعداد مصدومان هشت نفر به مرکز استان اعزام شده اند که حال یک نفر از آن ها وخیم است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان محلات ادامه داد: سایر مصدومین در بیمارستانامام خمینیمحلات بستری شده و تحت مراقبت هستند.

طاهری تصریح کرد: این مینی بوس حامل کارگران یکی از کارخانه های سنگ شهرک صنعتی ارقده محلات بود که صبح چهارشنبه به سمت محل کار خود در حرکت بودند.

هفدهم شهریورماه1395

 

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …