پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

اخبار و گزارشات کارگری 2 مرداد 1395

 

تجمع کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمز آل دراعتراض به اخراج ازکارمقابل استانداری هرمزگان!

بیش از 150 نفر از کارگران مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمز آل دراعتراض به اخراج ازکارمقابل استانداری هرمزگان در بندرعباس تجمع کردند.

به گزارش2مردادجوان،نماینده کارگران در این تجمع گفت: از چند روز پیش علی محمدی مدیریت کارخانه به این کارگران که استخدام این شرکت هستند و در بخش اداری و تولید کار می کنند اعلام کرده است تا برای تسویه مراجعه کنند.

وی افزود: در فهرست اخراجی کارکنان ، افرادی باسابقه دو تاهجده سال حضور دارند.

کارگران اخراجی همه قراردادی هستند و بصورت مستقیم با شرکت آلومینیوم المهدی قرارداد دارند.

درهمین رابطه:

 

 

موج جدید اخراج‌ کارگران کارخانه آلومینیوم المهدی‌هرمزآل!

موجی جدید اخراج‌ از ظهر امروز30تیرماه به دستور خریدار شرکت آلومینیوم المهدی‌هرمزآل و با حکم مدیر جدید امور اداری و منابع انسانی این شرکت به راه افتاده است و نگرانی‌هایی را میان خانواده کارگران این شرکت به‌وجود آورده است.

به گزارش 30تیرفارس ، به دنبال برکناری اردشیر آرامش مدیر امور اداری و منابع انسانی شرکت آلومینیوم المهدی‌هرمزآل به‌دلیل تمرد از دستور خریدار شرکت مبنی بر اخراج 150 نفر از کارکنان این مجتمع، موجی از اخراج‌های گسترده کارگران از ظهر امروز به دستور محمد علیمحمدی و با حکم بهروز قنبری مدیر جدید امور اداری و منابع انسانی و جایگزین اردشیر آرامش به راه افتاده است.

این اخراج‌ها بیشتر پرسنل عادی‌کار را شامل می‌شود که در حوزه‌های مختلف ستادی و کارگاهی مشغول به کار هستند.

همچنین مستندات واصله حاکی از آن است که احکام اخراج به تمامی پرسنل اخراجی در حال ابلاغ شدن است.

براساس این گزارش،پیش از این جاسم جادری استاندار هرمزگان طی مصاحبه‌ای با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس از حل کامل مشکلات کارگران شرکت آلومینیوم المهدی‌هرمزآل خبر داده بود.

 

 

آخرین خبراز کارکنان اعتصابی پتروشیمی پردیس عسلویه!

سرانجام بعد از اعتراضات چند روزه کارکنان پتروشیمی پردیس خبرها حکایت از موافقت مدیرعامل این شرکت با خواسته های کارکنان دارد.

به گزارش2مردادنفت ما،در جلسه ای که بین نمایندگان کارکنان معترض و مدیرعامل پتروشیمی پردیس برگزار گردید ، مقرر شد که برای کارکنان فاز 1 از ابتدای مهرماه سالجاری سیستم 7-7 اجرا شود و به ترتیب زمانی سایر کارکنان واحد ها به این سیستم اضافه شوند.

یکی دیگر از تصمیمات گرفته شده برای کارکنان روز کار بود که در تابستان به صورت شناور به ارائه خدمت بپردازند و این فرصت برای آنها فراهم گردد تا بتوانند در تابستان مسافرت بیشتری داشته باشند.

در این جلسه مقرر شد که آیین نامه خدمات رفاهی تدوین شود و نماینده ای از سوی کارکنان در جهت ارتباط بیشتر با مدیریت و انتقال نظرات آنان انتخاب شود.

 

 

اعتصاب 400 کارگر معدن همکار راور دراعتراض به عدم پرداخت3ماه حقوق!

صبح امروز2مردادماه، حدود ۴۰۰ معدنکار معدن همکار لباس کار نپوشیدند و دست به اعتصاب زدند.

به گزارش 2مرداد کاروانسرا،این معدنکاران که تمام کارگران شیفت یک قسمت های استخراج، تونلی و دفتری بودند به دلیل عدم پرداخت حقوق ماه های اردیبهشت، خرداد و تیرماه خود دست به این اعتصاب زدند.

نماینده کارگران در اینباره می گوید: با حضور مسئولین معدن در محل اعتصاب، پاسخ آنها نبود پول و عدم پرداخت بدهی های شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان شده است و حتی معدنکاران حاضر شدند یک حقوق خود را دریافت کنند چرا که برای گذران زندگی خود با مشکل مواجه شده اند.

این فعال کارگری در ادامه گفت:بر اساس گفته مسئولین معدن و رایزنی های انجام شده قرار شده فقط حقوق اردیبهشت معدنکاران تا آخر این هفته پرداخت شود.

این در حالیست که هنوز اعتصاب ادامه دارد و احتمال اینکه کارگران شیفت دو نیز به اعتصاب کنندگان بپیوندد زیاد است.

شایان ذکر است یک منبع آگاه در رابطه با مشکلات عدم پرداخت حقوق کارگران می گوید: یکی از کارگران این معدن که به علت بیماری در بیمارستان بستری بوده است به دلیل نداشتن پول و پرداخت هزینه بیمارستان و اینکه بیمارستان چک کارگر را قبول نکرده است مجبور به ترک بیمارستان شده و عوامل بیمارستان نیز به حراست معدن نامه نگاری کرده و حراست نیز کارت این کارگر را نگه داشته است.

به گزارش امروزایسنا درهمین رابطه،فرماندار شهرستان راور با اشاره به اعتصاب صبح امروز کارگران معدن همکار راور اظهار کرد: این افراد اعتراضاتی به عدم پرداخت حقوقشان داشتند که همواره در این زمینه مسوولان امر وعده آخر ماه را برای پرداخت می دهند.

وی با اشاره به اینکه این کارگران دو ماه مطالبه دارند، افزود: متاسفانه این مشکل در شهرستان های راور، زرند و کوهبنان فراگیر شده که کارگران اعتصاب و اعتراض کرده و هر بار مسوولان وعده هایی به آنها می دهند.

میرصادقی با بیان اینکه در پی اعتصاب امروز کارگران معدن همکار، مسوولان اعلام کرده اند تا 6 مرداد  حقوق آنها را پرداخت خواهند کرد،افزود: شرکت زغال سنگ متولی پرداخت حقوق کارگران است که زیرمجموعه صندوق بانشستگی فولاد می باشد و با توجه به اینکه این شرکت، زغال را به فولاد اصفهان می فروشد، اعلام می کند در صورتی که فولاد مطالبات آنها را بپردازد می توانند حقوق را پرداخت کنند.

 

 

تجمع کارگران منطقه 2 شهرداری آبادان دراعتراض به عدم پرداخت ماه حقوق،حق بیمه ودیگرمطالباتشان مقابل خانه بهارستان نشین در آبادان!

روزشنبه دوم مردادماه،جمعی از کارگران فضای سبز و خدماتی منطقه 2 شهرداری آبادان دراعتراض به عدم پرداخت دراعتراض به عدم پرداخت ماه حقوق،حق بیمه ودیگرمطالباتشان،دست به تجمع مقابل خانه بهارستان نشین درآبادان زدند.

به گزارش2مرداد ایرنا،یکی از این کارگران گفت:ما در بخش های مختلف شهری نظیر فضای سبز و خدمات شهری منطقه 2 آبادان فعالیت می کنیم و با وجود اینکه هم اکنون نیز مشغول به کار هستیم، از دی ماه گذشته تاکنون بدون بیمه درمانی و بازنشستگی به کار و فعالیت مشغول هستیم.

وی ادامه داد:اگرچه با شرکت های پیمانکاری زیرمجموعه کار می کنیم، از دیماه سال 94 تاکنون، تسویه حساب نشده ایم و حتی عیدی و سنوات و پاداش پایان سال گذشته را نیز دریافت نکرده ایم.

این کارگر که سخنانش با تایید دیگر کارگران حاضردر این اجتماع  اعتراضی همراه می شد، گفت:در سال جاری نیز سه ماه حق بیمه ما از سوی پیمانکار پرداخت نشده و حقوق خرداد و تیرماه نیز پرداخت نشده است.

وی افزود:شهرداری منطقه 2 و سازمان منطقه آزاد اروند از جذب پیمانکار ابراز بی اطلاعی کردند و ما نمی دانیم حق خود را از چه دستگاهی بگیریم.

سلمان برقول شهردار منطقه 2 شهرداری آبادان نیز در خصوص این اجتماع اعتراضی گفت:این کارگران، همکاران شاغل در سازمان پسماند شهرداری آبادان می باشند.

وی ادامه داد:قرارداد این کارگران از سوی شهرداری مرکزی آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند بسته شده و پیمانکار نیز موظف است که حداقل بخشی از حقوق را پرداخت کند.

 

 

تجمع کارگران اخراجی کارخانه فولاد سازان فرآیند برای بازگشت بکار واعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان!

صبح امروز2مرداد، جمعی از کارگران اخراجی فولاد سازان فرآیند برای بازگشت بکار واعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل درب ورودی کارخانه در منطقه ملارد تهران تجمع کردند.

به گزارش2مردادایلنا،تعدادی از این کارگران افزودند: حدود 48 نفر هستیم که زمان اخراجمان در سال 93 تاکنون موفق به دریافت معوقات مزدی خود نشده‌ایم.

آنها یادآور شدند: در تاریخ 25 فرودین ماه سال 93 با اقدام ناگهانی کارفرما همه ما بیکار شدیم و با وجود دریافت احکام هیات‌های تشخیص و حل اختلاف در خصوص بازگشت به کار و  دریافت معوقات مزدی هنوز با مقاومت کارفرما روبرو هستیم.

به گفته این کارگران حجم مجموع طلب پرداخت نشده آنها نزدیک به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌شود و در این میان هریک از آنها نزدیک به 30 میلیون تومان بستانکار است.

آنها می‌گویند: خودداری کارفرما فولاد سازان فرآیند از اجرای احکام قانونی بازگشت به کار و پرداخت معوقات مزدی در حالی ادامه دارد که به دلیل آنچه که پرداخت نشدن کامل حق بیمه‌های آنها نامیده می شود سازمان تامین اجتماعی تاکنون حاضر به برقراری مقرری بیمه بیکاری آنها نشده است.

 

 

اعتصاب وتجمع  شرکت رانندگان گاز گلستان برای قرارداد مستقیم!

صبح امروز2مردادماه،تعدادی از رانندگان  شرکت گاز استان گلستان برای قرارداد مستقیم دست از کارکشیده و مقابل این شرکت در محل سایت اداری استان گلستان تجمع کردند.

به گزارش2مرداد تارنماهای محلی، در پی  این تجمع روابط عمومی شرکت گاز گلستان اعلام کرد: همانطور که می دانید دولت برای انجام امورات ادارات روی واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید دارد .

در مورد شرکت گاز نیز حدود 90 درصد اقدامات در حیطه بخش خصوصی است و عقد قرارداد مستقل شرکت گاز بصورت انفرادی با رانندگان از سوی مراجع حسابرسی با ایراد مواجه می شود.

در ادامه این تجمع تعدادی از نمایندگان کارگران معترض به داخل شرکت گاز رفته تا با مسئولان مذاکره کنند .

درهمین رابطه،يكي از اين رانندگان معترض با اشاره به اینکه چندين سال ميباشد نرخ حقوق پايه رانندگان هيچ تغييري نكرده است افزود،متاسفانه تاكنون هيچ يك از مسولين شركت گاز براي پيگيري مطالبات رانندگان اقدامي انجام نداده است.

 

 

 

نامه سرگشاده کارگران نفت و گاز گچساران دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت خطاب به حسن روحانی!

همه میدانیم با شعار هیچ مشکلی حل نخواهد شد پس از آن بیزاریم.در عمل خواهانیم که مجددا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی آغاز و قانون همسان سازی حقوق کارگران اجرا شود.

به گزارش2مردادکبنا نیوز، جمعی از کارگران نفت و گاز گچساران در آستانه سفر حسن روحانی به این شهرستان نامه‌ای را منتشر کرده‌اند.

بخش هایی ازاین نامه بقرارزیراست:

آقای رئیس جمهور؛اینجا گچساران است،شهری که ثروتش باعث ثروتمندی کشورش است و خود در فقر و فلاکت است.

کارگرانی که در صنعت نفت مشغول کارند بیشترین سهم در تولید و استخراج این ثروت را دارند ولی سهمی از آن ندارند.

آقای رئیس جمهور؛ در ابتدای شروع ریاست جمهوریتان و در بدو ورود رای به ابطال مصوبه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد مستقیم دادید که در دولت قبل تصویب شده بود،گناه این مصوبه آن بود که در دولت قبل به سرانجام رسیده بود.دولت قبل با تمام اشتباهاتش در این مورد به درستی گام برداشته بود و قانون برده داری را نقض کرده بود.

آقای رئیس جمهور؛ شما خود حقوق دانید و خوب میدانید که این مصوبه اگر هم خلاف قانون بود،قابلیت اصلاح را دارا بود.چرا دولت شما به مجلس لایحه ارائه نکرد تا قوانین اصلاح شوند ولی متاسفانه هیچ اقدامی حتی در شعار هم ندیدیم و این اقدام در ابتدا شیرینی تدبیر و امید را در دل کارگران زهر کرد.

آقای رئیس جمهور؛ قطعا فیش های حقوقی نجومی مدیران نفتی را ملاحظه کرده اید.آیا میلی به دیدن فیش های حقوقی کارگران نفتی دارید؟ و آیا تحمل دیدن دارید؟

قطعا اگر مشاهده کنید در پشت این ارقام چهره معصومانه کودکانی را خواهید دید که لبخند به لب ندیده اند.کارگرانی را خواهید دید که در گرمای۵۰ درجه و طاقت فرسای جنوب عرق میریزند ولی ارقام فیش حقوقیشان به اشتباه در فیش دیگری ثبت شده است.

آقای رئیس جمهور؛ شما که تصویب میکنید مدیران نفتی جنوب حقوق ۲۴۷۰۰۰۰۰۰ ریالی دریافت کنند و کار آنها را کلیدی پنداشتید آیا برای کارگران نفت جنوب هم امتیازی تصویب کردید؟

در دولت قبل چند صباحی وزارت نفت بدون وزیر اداره شد و رئیس جمهور شخصا در کنار ریاست جمهوری وزیر نفت هم بود،هر چه بگوییم خلاف قانون بود ولی اثبات کردند که کار و صنعت بدون مدیر خواهد چرخید ولی بدون کارگر هرگز!

آقای رئیس جمهور؛ شما چه تدبیر و امیدی برای کارگران دارید؟

همه میدانیم با شعار هیچ مشکلی حل نخواهد شد پس از آن بیزاریم.در عمل خواهانیم که مجددا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی آغاز و قانون همسان سازی حقوق کارگران اجرا شود که قطعا تاثیر آن را در افزایش روحیه کارگران و نتیجه آن افزایش بهره وری و پیشرفت اقتصاد کشور عزیزمان است را به عینه خواهیم دید.

ب

 

رگزاری دهمین جلسه گزارش دهی کارگروه مطالبات مردمی و کارگران معدن سنگ آهن بافق درسکوت خبری وبازهم بدون استقبال کارگران!

دهمین جلسه گزارش دهی کارگروه مطالبات مردمی و کارگران معدن سنگ آهن بافق درسکوت خبری وبازهم بدون استقبال کارگران برگزارشد.

به گزارش28تیربافق فردا،محمد عباسی سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق باز هم صورتجلسه ۹/۶/۹۳ را قرائت کرد و گفت این صورتجلسه کم کم  دارد تاریخی می شود.

دهمین  جلسه کارگروه سرد بود و گزارشها تکراری.

امام جمعه، صباغیان نماینده مجلس شورای اسلامی ازبافق، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی – بافق و سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بافق غائبین این جلسه بودند.

سخنگوی شورا عدم حضور ۳ نفر از اعضای شورا را  کسالت فرزندانشان عنوان کرد.

علی رغم وعده دبیر کارگروه هیچ کس از صندوق بازنشستگی فولاد در جلسه پاسخگویی حضور نیافت.

عدم حضور صباغیان در جلسه موجب شد تعدادی از جوانان همان ابتدا جلسه را ترک کنند.

هرچند چرایی حضور نیافتن صباغیان در جلسه بارها توسط مجری و فرماندار توجیه شد اما برخی از حضار می گفتند این موضوع نشان می دهد صباغیان هم دیگر برای جلسات کارگروه اهمیتی قائل نیست.

در دهمین جلسه گزارش دهی کارگروه مثل ۹ جلسه قبل هیچ مسؤل استانی حضور نیافت.

یکی ازجوانان در رابطه با عدم حضور مدیر عامل و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اعتراض خود را با صدای بلند اعلام کرد.

هرچند عدم حضور مدیر عامل شرکت سنگ آهن در جلسه گزارش دهی کارگروه توسط مسؤل روابط عمومی شرکت کسالت وی عنوان شد اما برخی معتقد بودند سکونت وی در یزد در این موضوع بی تاثیر نبوده است.

یکی از جوانان گفت :گندله نسبت به گزارش دهی جلسه قبل هیچ تغییری نکرده است و پس ازلحظاتی به دلیل قانع نشدن در جواب سوالش جلسه را ترک کرد.

 

در این جلسه فقط از پیشرفت اندک گندله سخن به میان آمد و رسما اعلام شد فولاد هیچ پیشرفتی نداشته است.

احتمالا مسؤل گزارش پیشرفت فولاد به خاطر خجالت زدگی در جلسه حضور نیافته بود.

فرماندار بافق امسال هم زمان بهره برداری از پروژه جاده بافق – یزد را به پایان سال موکول کرد که موجب خنده برخی از حضار شد.

سه نظر درهمین رابطه:

سعید:

جالب است فرزندان ۳ نفر از اعضای شورا همزمان کسالت داشته ااند.

علی بافقی:

صباغیان که دیگه کاری به این جلسات نداره او به هدف خود رسیده.

مجید

صباغیان دنبال رای بودکه آورد دیگه کاری به این کارگروه ندارد.

گزارش تصویری این جلسه:

منبع:بافق پویا-2مرداد

درهمین رابطه:

 

 

درآستانه دومین سالگرداعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق:

* قراردادتعدادی از کارگران 6ماهه شد!

http://etehadbinalmelali.com/ak/03-04-95/

بازهم وعده های توخالی  برای خاموش کردن صدای اعتراض کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان!

باگذشت بیش از یک ماه از خاتمه چادرنشینی کارگران سابق کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (I.T.I) هنوز هیچ اقدامی برای بازگشایی کارخانه و یا پرداخت مطالبات معوقه آنها صورت نگرفته است.

به گفته این کارگران ظاهرا وعده‌هایی که مالک کارخانه در در جلسات کمسیون کارگری مورد بازگشایی دوباره و پرداخت طلب کارگران داده بود در همان حد شعار باقیمانده است و انگار قرار نیست کسی به غیر از ما پیگیر عملیاتی شدن آنها بشود.

این کارگران در عین حال از برخورد منفعلانه نهادهای صنفی کارگران شاغل و بازنشسته کارگران استان فارس(بخوان نهادهای دست ساز وفرمایشی ) انتقاد کردند و گفتند: این نهادها تا این لحظه در  پیگیری مطالبات آنها منفعلانه عمل کرده‌اند.

به گزارش2مرداد ایلنا،تعدادی از این کارگران یادآور شدند: از زمانی که به استناد مصوبه شورای تامین استان فارس ناچار به برچیدن چادرهای اعتراض خود شده‌ایم دیگر هیچ مقام مسئولی حاضر نیست  پاسخوی مطالباتمان باشد.

به صورت مشخص آنها می‌گویند: ظاهرا وعده‌هایی که مالک کارخانه در در جلسات کمسیون کارگری مورد بازگشایی دوباره و پرداخت طلب کارگران داده بود در همان حد شعار باقیمانده است و انگار قرار نیست کسی به غیر از ما پیگیر عملیاتی شدن آنها بشود.

این کارگران در عین حال از برخورد منفعلانه نهادهای صنفی کارگران شاغل و بازنشسته کارگران استان فارس(بخوان نهادهای دست ساز وفرمایشی ) انتقاد کردند و گفتند: این نهادها تا این لحظه در  پیگیری مطالبات آنها منفعلانه عمل کرده‌اند.

این کارگران که شمار آنها تا بیش از هزار نفر برآورد می‌شود از زمان تعطیلی این واحد تولیدی در سال 86 تاکنون بابت معوقات مزدی خود طلبکارند و به همین دلیل از ابتدای خرداد ماه سال جاری با برپا کردن چادرهایی در محوطه کارخانه خواستار معوقات مزدی خود شدند.

به گفته این کارگران که تعدادی از آنها در زمره بازنشستگان مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند، تصمیم چادر نشینی نمادین آنها پس از آن آغاز شد که مطلع شدند قرار است زمین و ماشین‌آلات باقیمانده این کارخانه بابت بدهی بانکی فروخته شود.

اگرچه در نهایت پس از گذشت حدود 25 روز از تحصن کارگران در صحن کارخانه تعطیل شده صنایع مخابراتی راه دور ایران،  کمسیون کارگری استانداری فارس در جلسه فوق‌العاده خود موضوع فروش اموال باقیمانده این کارخانه را لغو کرد و به بازگشایی کارخانه و پرداخت طلب مزدی کارگران سابق رای می‌دهد اما به باور کارگران از آن زمان تاکنون هیچ خبر جدیدی نشده است.

 

 

تجمع دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مقابل استانداری!

مصوبه شماره ۹۲۷ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۲۴ اسفندماه ۹۴ که مانع از انتخاب دلخواه دانش اموزان در انتخاب رشته تحصیلی می‌شود داد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد را درآورد وتعدادی از دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به این مصوبه جلوی استانداری تجمع کردند.

به گزارش 2مرداد تسنیم از یاسوج، 24 اسفندماه سال 94 مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با مبحث هدایت تحصیلی با هدف شناسایی و شناساندن استعدادها، توانایی، علاقه و ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان به امضاء رئیس جمهور رسید، مصوبه‌ای که دیگر دست دانش آموزان را در انتخاب رشته تحصیلی بست و سبب شد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمدی در اعتراض به این مصوبه جلوی استانداری تجمع کنند.

توسعه متوازن شاخه‌ها و رشته‌ها و کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه‌ای دانش آموزان و همچنین کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی بر اساس سیاست‌های توسعه کشور دومین هدف مصوبه 927 هدایت تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش است.

برخی از دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به این مصوبه جلوی استانداری تجمع کردند و گفتند: یکی از آرزوهایمان تحصیل در رشته تجربی و رشته‌های حوزه بهداشت و درمان بوده ولی هم اکنون در حالی معدل بالای 19 داریم اجباری مانع تحصیل در رشته تجربی شده‌اند و می‌گویند تشخصیص داده‌ایم در رشته کودک یاری ادامه تحصیل دهید.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: طبق مصوبه 927 شورای عالی آموزش و پرورش 10 درصد نظر دانش آموز، 35 درصد عملکرد تحصیلی، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای30 درصد، 10 درصد نظر معلم، 5 درصد نظر والدین و 10 درصد نیز نظر مشاور از جمله ملاک‌ها و عوامل تاثیرگذار در هدایت تحصیلی دانش آموزان است.

ایوب رضایی در پاسخ به این سوال که برخی دانش آموزان معترض به مصوبه هدایت تحصیلی که معتقدند داشتن معدل بالای 19 و مانع از انتخاب رشته تجربی ظلم است، افزود: عملکرد تحصیلی دانش اموزان 35 درصد ملاک موثر در هدایت تحصیلی است و به طور حتم در زمینه 65 درصد موارد دیگر مشکل دارد.

وی در زمینه ارزیابی نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای بیان کرد: مشاور مدارس در طول سال در زمینه استعداد، رغبت، شخصیت و ارزش‌های تحصیلی شغلی دانش اموزان آزمون‌های را برگزار می‌کند.

رضایی توسعه متوازن شاخه‌ها و رشته‌ها را از جمله اهداف مصوبه هدایت تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: تورم رشته تجربی در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است به طوری که 56.85 درصد دانش اموزان نظری به انتخاب رشته دتجربی رو می‌آورند در حالی میانیگن کشور 46.31 درصد است.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای عالی آموزش و پرورش و شورای اشتغال به این نتیجه رسیدند در صورتی دانش آموزان را به سمت رشته‌های مختلف هدایت نکنند کشور در آینده با چالش روبه‌رو می‌شود به طوری که در برخی رشته‌ها دانش آموز برای آینده کشور نداریم.

رضایی با اشاره به سهیمه بندی استان‌ها در رشته تجربی اظهار داشت: سهیمه استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته تجربی باید به 55.85 درصد برسد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 60 درصد داوطلبان کنکور در استان در گروه آزمایشی علوم تجربی به رقابت می‌پردازند و این رشته کماکان پرطرفدار‌ترین رشته کنکور در این استان است.

سیاوش باقری اظهار داشت: در کنکور سراسری سال 95 در استان بیش از 17416 نفر رقابت می‌کنند که نسبت به آمار 18 هزارنفری سال گذشته کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

وی ابراز کرد: در حوزه بویراحمد و دنا 8930، کهگیلویه 3806، گچساران 2749، بهمئی 663، لنده 734 و چرام 534 داوطلب در آزمون امسال با هم به رقابت پرداختند.

باقری با بیان اینکه همانند سال گذشته تعداد داوطلبان خانم‌ از آقایان بیشتر بود خاطرنشان کرد: 10024 نفر خانم و 7312 نفر آقا در کنکور امسال شرکت می‌کنند.

مدیر آموزش دانشگاه یاسوج به آمار داوطلبان کنکور در گروه‌های آزمایشی پنجگانه اشاره کرد و افزود: 1011 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 3473 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، 12546 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 406 نفر در گروه‌ آزمایشی هنر و 981 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت پرداختند.

 

 

درحادثه آتش‌سوزی خط لوله اتیلن غرب کشور 23نفر منجمله19کارگر خط اتیلن مصدوم شدند!

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان در رابطه با آخرین  وضعیت مصدومان این حادثه اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش ارائه‌شده در اثر آتش‌سوزی روز گذشته خط اتیلن در روستای پران پرویز شهرستان پلدختر 23 نفر مصدوم شدند.

وی بابیان اینکه 19 نفر از افراد مصدوم کارگران خط اتیلن و چهار نفر از اهالی روستا بوده است افزود: مصدومان مشکل تنفسی و سوختگی سطحی داشتند که به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش2مرداد تسنیم ، ساعت 16:15 دقیقه روز گذشته بود که خط لوله اتیلن غرب کشور که خوراک پتروشیمی‌های چند پتروشیمی غرب کشور را تأمین می‌کند دچار آتش‌سوزی مهیبی شد که بالاخره پس از گذشته چهار ساعت، آتش آن مهار و شعله‌های آن فرونشست.

اما در پی این آتش‌سوزی که در روستای پران پرویز شهرستان پلدختر رخ داد بیش از 23 نفر مصدوم و دچار سوختگی شد که در این‌بین برخی نیز به خاطر مسمومیت راهی مرکز بهداشتی این شهرستان شدند.

مردم روستای پران پرویز در کنار خط  لوله انتقال گاز  غرب کشور ساکن هستند روز گذشته با شنیدن صدای انفجار روستا را سراسیمه ترک کرده تا خطری متوجه آن‌ها نشود.

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان در رابطه با آخرین  وضعیت مصدومان این حادثه اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش ارائه‌شده در اثر آتش‌سوزی روز گذشته خط اتیلن در روستای پران پرویز شهرستان پلدختر 23 نفر مصدوم شدند.

وی بابیان اینکه 19 نفر از افراد مصدوم کارگران خط اتیلن و چهار نفر از اهالی روستا بوده است افزود: مصدومان مشکل تنفسی و سوختگی سطحی داشتند که به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان عنوان کرد: 16 نفر از مصدومان پس از درمان، شب گذشته از بیمارستان مرخص و شش نفر در بخش مردان بستری و یک نفر نیز به علت شکستگی ساق پا به بیمارستان خرم‌آباد منتقل شد.\

 

جان باختن یک کارگر ساختمانی حین کار دراهواز براثرگرمازدگی!

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ یک کارگر ساختمانی به دلیل فعالیت در هوای گرم خبر داد و گفت: این فرد دچار خون‌ریزی مغزی شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش2مردادتسنیم،میثم معزی با اشاره به بالا رفتن دمای هوا در شهرهای مختلف خوزستان اظهار داشت: در روزهای گذشته 6 بیمار به دلیل گرمازدگی شدید به مراکز درمانی مراجعه کردند که  یکی از این بیماران که کارگر ساختمانی بود، به دلیل گرمازدگی و خون‌ریزی مغزی جان باخت.

وی افزود: 5 بیمار دیگری که به علت گرمازدگی به بیمارستان مراجعه کردند پس از اقدامات اولیه و درمان سرپایی مرخص شدند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: گرمازدگی زمانی به عنوان یک بیماری محسوب می‌شود که دمای بدن بالاتر از 40 درجه باشد.

وی با اشاره به علائم گرمازدگی گفت: این بیماری می‌تواند عوارض غیر قابل جبرانی داشته باشد که نخستین و شایع‌ترین علامت آن از هوش رفتن بیمار است.

وی،سر درد، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، ضعف و بی حالی شدید، افزایش ضربان قلب، تنگی نفس، تندی نفس و کاهش اکسیژن‌رسانی به خون را از دیگر عوارض گرمازدگی اعلام کرد.

معزی درباره خطرات و عوارض افزایش دمای بدن نیز گفت: تشنج، کما و مرگ خطراتی است افراد را بعد از بالا رفتن دمای بدنشان تهدید خواهد کرد.

دوم مردادماه1395

 

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …